تاریخ انتشار : یکشنبه 2 بهمن 1401 - 11:22
30 بازدید
کد خبر : 206687

استراتژی بازاریابی چیست و چگونه می‌توان یک مارکتینگ استراتژی ایجاد کرد؟

استراتژی بازاریابی چیست و چگونه می‌توان یک مارکتینگ استراتژی ایجاد کرد؟

استراتژی بازاریابی به برنامه کلی یک کسب‌وکار برای دستیابی به مشتریان بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتریان محصولات یا خدماتی که دارند، اشاره دارد. یک استراتژی بازاریابی بهینه شامل ارزش پیشنهادی کسب‌وکار، پیام‌های کلیدی برند، داده‌های جمعیت‌شناسی مشتری هدف و سایر عناصر سطح بالا است. نکات کلیدی استراتژی بازاریابی، برنامه بازی یک کسب‌وکار برای دستیابی

استراتژی بازاریابی به برنامه کلی یک کسب‌وکار برای دستیابی به مشتریان بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتریان محصولات یا خدماتی که دارند، اشاره دارد. یک استراتژی بازاریابی بهینه شامل ارزش پیشنهادی کسب‌وکار، پیام‌های کلیدی برند، داده‌های جمعیت‌شناسی مشتری هدف و سایر عناصر سطح بالا است.

نکات کلیدی

  • استراتژی بازاریابی، برنامه بازی یک کسب‌وکار برای دستیابی به مشتریان بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتریان محصولات یا خدمات است.
  • استراتژی‌های بازاریابی باید حول محور ارزش پیشنهادی یک کسب‌وکار باشد.
  • هدف نهایی یک استراتژی بازاریابی، دستیابی و ایجاد یک مزیت رقابتی پایدار برای موفقیت کسب‌وکار نسبت به رقبا است.

درک مفهوم استراتژی بازاریابی

یک استراتژی بازاریابی واضح باید حول محور ارزش پیشنهادی شرکت بچرخد که به مشتریان اطلاع دهد که شرکت برای چه چیزی ایستاده است، چگونه عمل می‌کند و چرا است. این مفهوم الگویی را به تیم‌های بازاریابی ارائه می‌دهد که باید ابتکارات آن‌ها را در تمام محصولات و خدمات شرکت اطلاع دهد.

سؤالی که ممکن است پیش بیاید تفاوت استراتژی‌های بازاریابی در مقابل برنامه‌های بازاریابی است. استراتژی بازاریابی در طرح بازاریابی مشخص شده است؛ سندی که انواع خاصی از فعالیت‌های بازاریابی را که یک شرکت انجام می‌دهد و شامل جدول زمانی برای اجرای ابتکارات بازاریابی مختلف است، شرح می‌دهد.

استراتژی‌های بازاریابی در حالت ایده‌آل باید طول عمر بیشتری نسبت به برنامه‌های بازاریابی فردی داشته باشند، زیرا آن‌ها حاوی ارزش‌های پیشنهادی و سایر عناصر کلیدی برند یک شرکت هستند که معمولاً در طولانی مدت ثابت می‌مانند؛ به عبارت دیگر، استراتژی‌های بازاریابی پیام‌های تصویری بزرگ را پوشش می‌دهند، در حالی که برنامه‌های بازاریابی جزئیات لجستیکی کمپین‌های خاص را مشخص می‌کنند.

مزایای داشتن استراتژی بازاریابی چیست؟

هدف نهایی استراتژی بازاریابی، دستیابی و انتقال مزیت رقابتی پایدار نسبت به شرکت‌های رقیب با درک نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان آن است. خواه یک طراحی تبلیغات چاپی، سفارشی‌سازی انبوه یا یک کمپین رسانه‌های اجتماعی باشد، یک دارایی بازاریابی را می‌توان بر اساس میزان مؤثری که ارزش اصلی یک شرکت را به اشتراک می‌گذارد قضاوت کرد.

D:\Asma\آکادمی\منتشر نشده\رورتاژ13.استراتژی بازاریابی چیست و چگونه می‌توان یک مارکتینگ استراتژی ایجاد کرد؟\شاخص-تصاویر2.jpg

تحقیقات بازار می‌تواند به ترسیم اثربخشی یک کمپین معین کمک کند و به شناسایی مخاطبان استفاده نشده برای دستیابی به اهداف نهایی و افزایش فروش کمک کند. برای طراحی یک مارکتینگ استراتژی و توسعه کسب‌وکار خود می‌توانید از ما در آکادمی آموزشی نعمتی کمک بگیرید.

 

چگونه یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنیم

طراحی یک استراتژی بازاریابی نیازمند چند مرحله است:

  • پس از طراحی استراتژی بازاریابی اهداف خود را شناسایی کنید: در حالی که فروش هدف نهایی هر شرکتی است، شما باید اهداف کوتاه مدت بیشتری مانند ایجاد قدرت، افزایش تعامل با مشتری، یا ایجاد سرنخ داشته باشید. این اهداف کوچکتر معیارهای قابل اندازه‌گیری برای پیشرفت برنامه بازاریابی شما ارائه می‌دهند. استراتژی را به عنوان ایدئولوژی سطح بالا و برنامه‌ریزی را به عنوان چگونگی دستیابی به اهداف خود در نظر بگیرید.
  • مشتریان خود را بشناسید: هر محصول یا خدماتی یک مشتری ایده‌آل دارد و شما باید بدانید که آن‌ها چه کسانی هستند و کجا هستند. اگر ابزارهای برقی می‌فروشید، کانال‌های بازاریابی را انتخاب می‌کنید که در آن پیمانکاران عمومی پیام‌های شما را ببینند. مشخص کنید مشتری شما کیست و محصول شما چگونه زندگی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.
  • پیام خود را بسازید: اکنون که اهداف خود را می‌شناسید و به چه کسانی علاقه دارید، زمان آن رسیده است که پیام خود را ایجاد کنید. این فرصت شماست تا به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که محصول یا خدمات شما چه سودی برای آن‌ها خواهد داشت و چرا شما تنها شرکتی هستید که می‌توانید آن را ارائه دهید.
  • بودجه خود را مشخص کنید: نحوه پخش پیام‌های خود ممکن است به میزان توانایی شما بستگی داشته باشد. آیا قصد خرید تبلیغات را دارید؟ به امید یک لحظه ویروسی در رسانه‌های اجتماعی به صورت ارگانیک؟ ارسال بیانیه‌های مطبوعاتی به رسانه‌ها برای تلاش برای به دست آوردن پوشش؟ بودجه شما تعیین می‌کند که چه کاری می‌توانید انجام دهید
  • کانال‌های خود را مشخص کنید: حتی بهترین پیام نیز به مکان مناسب نیاز دارد. برخی از شرکت‌ها ممکن است ارزش بیشتری در ایجاد پست‌های وبلاگ برای وبسایت خود پیدا کنند. دیگران ممکن است با تبلیغات پولی در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به موفقیت دست یابند. مناسب‌ترین مکان را برای محتوای خود پیدا کنید.
  • موفقیت خود را بسنجید: برای هدف قرار دادن بازاریابی خود، باید بدانید که آیا این بازاریابی به مخاطبان خود دسترسی دارد یا خیر. معیارهای خود و نحوه قضاوت موفقیت تلاش‌های بازاریابی خود را تعیین کنید.

اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید می‌توانید از متخصصین بیزینس کوچینگ در آکادمی آموزشی نعمتی ما برای طراحی استراتژی مارکتینگ خود کمک بگیرید.

D:\Asma\آکادمی\منتشر نشده\رورتاژ13.استراتژی بازاریابی چیست و چگونه می‌توان یک مارکتینگ استراتژی ایجاد کرد؟\ر2.jpg

چهار P اصلی در استراتژی بازاریابی چیست؟

چهار P عبارتند از محصول، قیمت، تبلیغ و مکان. این‌ها عوامل کلیدی هستند که در بازاریابی یک کالا یا خدمات نقش دارند. چهار اصل را می‌توان هنگام برنامه‌ریزی یک سرمایه‌گذاری تجاری جدید، ارزیابی یک پیشنهاد موجود یا تلاش برای بهینه‌سازی فروش با یک مخاطب هدف استفاده کرد. همچنین می‌توان از آن برای آزمایش استراتژی بازاریابی فعلی بر روی مخاطبان جدید استفاده کرد.

یک استراتژی بازاریابی، کمپین‌های تبلیغاتی، تبلیغاتی و روابط عمومی را که باید توسط یک شرکت انجام شود، از جمله اینکه چگونه شرکت تأثیر این ابتکارات را اندازه‌گیری می‌کند، شرح می‌دهد. آن‌ها معمولاً از چهاراصل پیروی می‌کنند. کارکردها و اجزای یک طرح بازاریابی شامل تحقیقات بازار برای حمایت از تصمیمات قیمت‌گذاری و ورودی‌های جدید بازار، پیام‌رسانی متناسب با جمعیت‌شناسی و مناطق جغرافیایی خاص و انتخاب پلتفرم برای ارتقای محصول و خدمات، دیجیتال، رادیو، اینترنت، مجلات تجاری و ترکیبی از این پلتفرم‌ها برای هر کمپین و معیارهایی که نتایج تلاش‌های بازاریابی و جدول زمانی گزارش‌دهی آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند.

  • Product: محصول کالا یا خدماتی است که به مشتری هدف برای ارضای نیازها و خواسته‌های او ارائه می‌شود. محصول باید نیاز موجود در بازار هدف را برآورده کند و بازاریابان باید مفهوم روشنی از آنچه محصول نشان می‌دهد داشته باشند. یا محصول برای موفقیت، یک سازمان باید چرخه عمر محصول و نحوه برخورد با محصول را در هر مرحله از چرخه عمر خود بداند. سازمان همچنین باید درک کند که محصول چگونه از رقبا متمایز است.
  • Price: قیمت یک محصول، ارزش پولی یک محصول است و عامل مهمی در میزان درآمد شرکت است. هنگام تعیین قیمت یک محصول، یک سازمان باید ارزش واقعی و درک شده یک محصول را در نظر بگیرد. آن‌ها باید با مهارت قیمت مناسب محصول را تعیین کنند تا خیلی کم یا زیاد نباشد به گونه‌ای که به اعتبار برند لطمه بزند. بازاریابان همچنین باید تعیین کنند که چه زمانی تخفیف قیمت محصول مناسب است.
  • Place: مکان به مکانی اشاره دارد که محصولات یا خدمات سازمان برای فروش در دسترس خواهد بود. بازاریابان باید تعیین کنند که کجا محصول را بفروشند و سازمان‌ها چگونه محصولات را به مصرف‌کننده نهایی تحویل دهند. سازمان باید اطمینان حاصل کند که مشتری نه تنها به محصول دسترسی دارد، بلکه محصول نیز در موقعیت مناسبی قرار دارد.
  • Promotion: تبلیغ شامل تمام تاکتیک‌های بازاریابی به کار گرفته شده توسط سازمان، از جمله تبلیغات، روابط عمومی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی مستقیم و غیره است. هدف از تبلیغ یک محصول این است که اطلاعات مربوط به محصول را به مصرف‌کننده منتقل کند و نشان دهد که چرا آن‌ها باید قیمت مشخصی را برای آن بپردازند. آی تی. عصر دیجیتال ترویج محصول را آسان‌تر کرده است و بازاریابان می‌توانند با هزینه کمتری نسبت به بازاریابی سنتی، مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهند.

سخن پایانی

مزایای بازاریابی خیلی بیشتر از تبلیغات است و داشتن یک استراتژی بازاریابی رشد کسب‌وکار شما ضروری است. یک استراتژی بازاریابی مؤثر مشخص می‌کند که چگونه این کار را برای رشد کسب‌وکار خود انجام خواهید داد. اگر برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی ساده که باعث رشد شما می‌شود به کمک نیاز دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسب‌وکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:

۰۲۱۲۲۶۴۴۷۷۳

۰۲۱۲۶۶۴۳۰۶۴

۰۲۱۲۶۶۰۱۷۹۵

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام:

nematiacademy

drnemati_official 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.