تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1400 - 23:10
124 بازدید
کد خبر : 10016

اپلیکیشن‌های رکورددار افشای اطلاعات کاربران

اپلیکیشن‌های رکورددار افشای اطلاعات کاربران

یافته های یک بررسی نشان داد بیش از نیمی از ۱۰۰ اپلیکیشن‌های محبوب، اطلاعات کاربران را با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارند.  پس از معرفی برچسب‌های حریم خصوصی در فروشگاه اپ استور اپل، شرکت پی کلود که فراهم کننده ظرفیت ابری است، تصمیم گرفت به بررسی دقیق اپلیکیشن‌های موبایلی بپردازد که کاربران به صورت روزمره

اپلیکیشن‌های رکورددار افشای اطلاعات کاربران

یافته های یک بررسی نشان داد بیش از نیمی از ۱۰۰ اپلیکیشن‌های محبوب، اطلاعات کاربران را با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارند.

 پس از معرفی برچسب‌های حریم خصوصی در فروشگاه اپ استور اپل، شرکت پی کلود که فراهم کننده ظرفیت ابری است، تصمیم گرفت به بررسی دقیق اپلیکیشن‌های موبایلی بپردازد که کاربران به صورت روزمره استفاده می‌کنند تا مشخص شود کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین اشتراک گذاری اطلاعات کاربران را با اشخاص ثالث دارند.

این شرکت برای تحلیل آمار از بخشهای تبلیغات شخص ثالث و بازاریابی یا تبلیغات طراحان برچسب‌های حریم خصوصی اپل برای یافتن اپلیکیشن‌هایی که بیشترین اطلاعات شخصی کاربران را برای بازاریابی خود جمع آوری می‌کنند، استفاده کرد.
بر اساس یافته های پی کلود، ۵۲ درصد از همه اپلیکیشن‌ها اطلاعات کاربران را با اشخاص ثالث مرتبط با یک شرکت که اپلیکیشن خاصی را اداره می‌کند یا افرادی که پولی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران پرداخت می‌کنند، به اشتراک می گذارند. از میان این اپلیکیشن‌ها، اینستاگرام (۷۹ درصد)، فیس بوک (۵۷ درصد) و لینکدین (۵۰ درصد) بیشترین اطلاعات شخصی را جمع آوری می‌کنند.
در خصوص اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران، اینستاگرام با اشتراک گذاری ۷۹ درصد از اطلاعات کاربران با شرکت‌های دیگر، در رتبه اول قرار دارد. فیس بوک که شرکت مادر اینستاگرام است، با ۵۷ درصد، در رتبه دوم و لینکدین و اوبر با فروش ۵۰ درصد از اطلاعات کاربرانشان در رتبه سوم قرار می گیرند.
بررسی پی کلود نشان داده که ۸۰ درصد از اپلیکیشن‌ها از اطلاعات کاربر برای بازاریابی محصولات‌شان در اپلیکیشن‌های خود و بخش های دیگر استفاده می‌کنند که شامل اپلیکیشن‌هایی می‌شود که تبلیغات‌شان را در پلتفرم های دیگر و همچنین تبلیغات درون برنامه ای در جهت منافع خودشان نمایش می دهند.
فیس بوک و اینستاگرام در صدر فهرست اپلیکیشن‌هایی هستند که اطلاعات کاربران را در جهت منافع خود جمع آوری می‌کنند و از ۸۶ درصد اطلاعات کاربران برای فروش محصولات‌شان و نمایش تبلیغات مرتبط دیگران استفاده می‌کنند. اطلاعات جمع آوری شده از کاربران شامل تاریخ تولد تا زمان های روزانه استفاده کاربران از اپلیکیشن‌های آنهاست.
بر اساس گزارش تک رادار، اما اپلیکیشن‌هایی که بهترین عملکرد را در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران دارند، شامل سیگنال، کلاب هاوس، نت فلیکس، مایکروسافت تیمز، گوگل کلاس روم، شازم، اتسای، اسکایپ، بوهو، امتِرَک، زوم، شاپ و IRS۲Go۲ هستند که هیچ اطلاعاتی از کاربرانشان به اشتراک نمی گذارند.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

تعمیر فیش پرینتر لیبل پرینتر بارکدخوان لیبل زن

هزینه ترجمه

خرید پکیج شوفاژکار

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

سایت طلا

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک

بهترین صرافی ارزدیجیتال

 

 

پارتیشن ام دی اف

خرید دمپایی و صندل عمده

 

تعمیر لباسشویی

دوره ICDL در تبریز

گرافیت پرسولفور

خرید ممبر گروه

مرجع قیمت خرید و فروش گندله

آموزش حسابداری

تقویت انتن موبایل

شیشه اتوموبیل

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح