دیجیتال مارکتینگ به چه دردی می خورد
مزایای دیجیتال مارکتینگ یک کسبوکار را به اوج میرساند. از زمانی که انسانها به تجارت و راهاندازی انواع کسبوکار دست زدهاند، بازاریابی و تبلیغات هم برای آنها ضرورت داشته است. حال هم که اشکال کسبوکارها روزبهروز تغییر میکند، بازاریابی هم بر اساس نیاز جوامع به شکل دیجیتال تغییر پیدا کرده است. اما این دیجیتال
مزایای دیجیتال مارکتینگ یک کسبوکار را به اوج میرساند. از زمانی که انسانها به تجارت و راهاندازی انواع کسبوکار دست زدهاند، بازاریابی و تبلیغات هم برای آنها ضرورت داشته است. حال هم که اشکال کسبوکارها روزبهروز تغییر میکند، بازاریابی هم بر اساس نیاز جوامع به شکل دیجیتال تغییر پیدا کرده است. اما این دیجیتال مارکتینگ به چه دردی می خورد؟ چه کسانی به آن نیاز دارند؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سؤالات خواهیم پرداخت.
۸ دلیل اهمیت دیجیتال مارکتینگ
کاربرد دیجیتال مارکتینگ در زمینههای متنوعی دیده میشود. مهمترین آنها به این ترتیب هستند:
۱.آگاهی از برند افزایش پیدا میکند.
اولین و مهمترین مزیت دیجیتال مارکتینگ، گستردگی فراوان است که آگاهی از برند را به طرز چشمگیری افزایش میدهد. با این نوع بازاریابی، دیگر هیچ گونه محدودیت در زمان و موقعیت جغرافیایی وجود ندارد. به عبارتی میتوانید نه تنها در ایران، بلکه به شکل بینالمللی و جهانی رشد کنید.
روزانه میلیونها کاربر در انواع پلتفرمها، شبکههای مجازی و اینترنت فعالیت دارند. شما میتوانید با بازاریابی دیجیتال در این فضا به آنها دسترسی پیدا کرده و برندسازی خود را از همینجا آغاز کنید. در واقع استراتژیها و خدمات مختلف دیجیتال مارکتینگ این کار را برای هر کسبوکار کوچک یا بزرگی امکانپذیر کرده است.
۲.نرخ بازگشت سرمایه بیشتر میشود.
با دیجیتال مارکتینگ یک سرمایهگذاری حسابشده و هوشمندانه را رقم بزنید. بسیاری از افراد در کاربرد دیجیتال مارکتینگ شک دارند چراکه نگران هزینههای آن هستند. در صورتی که اگر این هزینهها را در مقایسه با نتایجی که رقم میزند در نظر بگیرید، متوجه سود چشمگیر این بازاریابی خواهید شد.
حال چرا این نوع بازاریابی بسیار سودآور است؟ چون با هزینه کمی میتوانید از فضای مجازی و اینترنت برای تبلیغات گسترده استفاده کنید، نتایج مثبتی بگیرید و با افزایش فروش خود، نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهید. استفاده از روشهای صحیح، استراتژیهای تخصصی و کمپینهای تبلیغاتی جذاب مهمترین اصول این کار است.
۳.مخاطبین هدف را جذب میکند.
برخلاف بازاریابی سنتی، با بازاریابی دیجیتال میتوانید مشتریان و مخاطبین هدف خود را جذب کنید. به عبارتی دیگر، به طور مستقیم میتوانید نظر مخاطبینی که به کالا، محصولات و یا کسبوکار شما علاقمند هستند را جذب کنید.
برای مثال اگر عمده مشتریان شما آقایان جوان هستند، با بازاریابی اینترنتی را به طرز حرفهای برای آنها انجام دهید و با آنها ارتباط بگیرید. زمانی که بتوانید مخاطبین هدف را در تبلیغات به طور دقیقتری مشخص کنید و بازاریابی را برای آنها انجام دهید، نتایج بهتری هم به دست خواهید آورد.
۴.انعطافپذیر و پرکاربرد است.
بازاریابی دیجیتال تنها مختص به بعضی از کسبوکارها و مشاغل نیست، استراتژیهای مختلف آن میتواند برای هر فردی با هر فعالیتی کاربرد داشته باشد. در واقع این نوع بازاریابی بسیار انعطافپذیر است و به این ترتیب بر اساس نیاز هر کسبوکار و برند میتواند با استراتژیهای متناسب پیش برود.
برای مثال یک کسبوکار محلی ممکن است به سئو محلی نیاز داشته باشد و شرکت دیجیتال مارکتینگ آن را به بهترین شکل انجام خواهد داد. در عین حال، زمانی که یک خدمتدهنده به معرفی خدمات و مهارت خود به مخاطبین هدف نیاز دارد، بازاریابی آنلاین میتواند این کار را با سوشال مدیا مارکتینگ یا با کمک شبکههای مجازی برای او انجام دهد. تعدادی از انواع این خدمات چنین مواردی را شامل میشود:
- ساخت و توسعه سایت
- پستهای بلاگ
- مدیریت شبکههای مجازی
- تولید انواع محتوای تصویری و ویدئویی
- سئو سایت
- رپورتاژ آگهی
- موشن گرافیک
- و…
۵.نظارت بر تبلیغات را آسانتر میکند.
بازاریابی اینترنتی به شما کمک میکند تا بر تبلیغات خودتان کاملا نظارت داشته باشید و آن را مدیریت کنید. در روشهای سنتی، امکان مدیریت و نظارت کامل بر تبلیغات محدود بود. در حالی که در تبلیغات دیجیتال میتوانید با کمک متخصصین این زمینه در صفر تا صد هر کمپین و استراتژی حضور پررنگی داشته باشید.
در مجموع هم این نوع نظارت و مدیریت به شما کمک میکند تا نتایج بهتری را به دست آورید چراکه همه چیز با خواسته شما و آن طور که باید پیش خواهد رفت.
۶.مشتریان محلی را افزایش میدهد.
از مزیت دیجیتال مارکتینگ برای دسترسی جهانی و بدون محدودیت مکانی گفتیم. حال نوبت به کاربرد این نوع مارکتینگ برای افزایش مشتریان محلی است. برای بسیاری از کسبوکارها تبلیغات محلی اهمیت فراوانی دارد تا بتواند مشتریان یک منطقه را به خود جذب کنند.
با تبلیغات سنتی این کار به شکل محدودی ممکن بود چراکه چاپ آگهیهای کوچک و پخش کردن آنها در یک محل تنها تا حد محدودی امکانپذیر است. در مقابل، با دیجیتال مارکتینگ میتوانید این تبلیغات را گستردهتر کنید و کل یک منطقه را پوشش دهید. برای شروع میتوانید از سئو محلی کمک بگیرید که با کمک لوکیشن و موقعیت مکانی شما را به مشتریان محلی متصل میکند.
۷.باعث رشد سریعتر از رقبا میشود.
اگر نمیدانید که دیجیتال مارکتینگ به چه دردی می خورد و چرا مهم است؟ باید بدانید که اغلب رقبای قوی و موفق شما اهمیت این موضوع را از قبل درک کردهاند که حال توانستهاند به جایگاه بالایی دست یابند.
در مجموع عدهای از آنها این کار را شخصا انجام میدهند و عدهای دیگر هم از صفر تا صد بازاریابی را به متخصصین آن میسپارند. در هر صورت، با نتایج سازنده این نوع بازاریابی، روزبهروز رشد میکنند و توسط مشتریان بیشتری شناخته میشوند. در نتیجه برای برنده بودن در این میدان رقابت، به کمک یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مجرب نیاز است.
۸.اعتبار و شهرت برند را بیشتر میکند.
تمام صاحبان کسبوکارهایی که میخواهند فعالیت خود را گسترش دهند و مشتریان جدید جذب کنند، باید اعتبار و شهرت خود را افزایش دهند. این دقیقاً آن کاری است که بازاریابی آنلاین انجام میدهد. زمانی که با تبلیغات حرفهای آگاهی از برند را افزایش دهید، اعتبار آن هم به مرور زمان چندین برابر خواهد شد.
چه کسانی به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟
در نهایت هر صاحب کسبوکاری که قصد حضور در فضای آنلاین، معرفی محصول، رشد روزافزون و ارتباط با مشتریان یا مخاطبین را داشته باشد، به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد. این مارکتینگ تنها مختص به کسبوکارهای گسترده و بزرگ نیست، بلکه مشاغل کوچک، نوپا و محلی هم به همان اندازه به آن نیاز دارند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : ۰