تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 - 14:14
48 بازدید
کد خبر : 6312

۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است/اعزام قطارهای مترو در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد

۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است/اعزام قطارهای مترو در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است، گفت: این اتوبوس‌ها فایده‌ای ندارد و فعالیت آنها برای راننده اقتصادی نیست و استفاده از آنها هم آلودگی هوا را به همراه دارد.  سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سومین جلسه علنی

۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است/اعزام قطارهای مترو در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است، گفت: این اتوبوس‌ها فایده‌ای ندارد و فعالیت آنها برای راننده اقتصادی نیست و استفاده از آنها هم آلودگی هوا را به همراه دارد.

 سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارش عملکرد حوزه حمل و نقل شهرداری تهران گفت: نواقصی در حوزه تجهیزات مترو داریم که تلاش کردیم تا اقدامات لازم برای تامین تجهیزات صورت گیرد.
وی در تشریح شرایط متروی تهران در شرایط کرونایی گفت: علیرغم شیوع کرونا و کمبود واگن‌های مترو از حداکثر ظرفیت قطارها استفاده شده و سرفاصله حرکت مترو کاهش یافته است.  سرفاصله حرکت مترو  برای دو میلیون مسافر در نظر گرفته شده بود و آن را کم نکردیم و حتی سرعت فاصله حرکت قطارها بیشتر شد.
به گفته وی، با وجود آنکه طی هفته گذشته آمار مسافران مترو حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در طول روز بود. سرفاصله حرکت قطارها در خط یک از ۵ دقیقه به ۳.۵ دقیقه، در خط ۲ از ۵ دقیقه به ۳ دقیقه، در خط ۳ از ۱۰ دقیقه به ۶ دقیقه،‌ در خط ۴ از ۵ دقیقه به سه و نیم دقیقه، در خط ۵ هم از ۵ دقیقه به سه و نیم دقیقه و خط ۶ از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است که البته ایده‌ال ما نیست.
وی ادامه داد: تعمیرات اساسی ۳۱ رام قطار در دستور کار قرار گرفت و اعزام قطارها در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد ولی در اتوبوسرانی شرایط متفاوت است چرا که در اتوبوسرانی عمر متوسط ناوگان ۱۳ سال است و باید هر ساله یکهزار دستگاه اتوبوس طی ۱۰ سال گذشته به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شد که یا دولت این اتوبوس‌ها را تخصیص نداده یا شهرداری بودجه نداشته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح قیمت بلیت مترو و نحوه نرخ گذاری آن گفت: همه جای دنیا قیمت واقعی بلیت را می‌گیرند و یا یک سوم را شهروندان و یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می‌پردازد که در کشور ما یک سوم دولت را  نتوانستیم اخذ کنیم. بعلاوه در سهم مردم نیز بخشی را دولت و بخشی را شهرداری باید پرداخت کند که دولت اقدامات لازم را انجام نداده و سهم واقعی یک سوم مردم هم پرداخت نشده است. ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است. این اتوبوس‌ها فایده‌ای ندارد و فعالیت آنها برای راننده اقتصادی نیست و استفاده از آنها هم آلودگی هوا را به همراه دارد.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

تعمیر فیش پرینتر لیبل پرینتر بارکدخوان لیبل زن

هزینه ترجمه

خرید پکیج شوفاژکار

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

سایت طلا

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک

بهترین صرافی ارزدیجیتال

 

 

پارتیشن ام دی اف

خرید دمپایی و صندل عمده

 

تعمیر لباسشویی

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح