تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 19:45
122 بازدید
کد خبر : 20543

باید از سیاست زدگی به شدت پرهیز کنیم/دنباله‌رو افراد و گروه‌های مختلف نباشیم

باید از سیاست زدگی به شدت پرهیز کنیم/دنباله‌رو افراد و گروه‌های مختلف نباشیم

سرپرست دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دانشگاه را باید سیاسی نگه داشت اما از سیاست‌زدگی باید به شدت پرهیز کرد، گفت» نباید دنباله‌روی افراد و گروه‌های مختلف باشیم، بلکه باید جریان‌سازی کرد و شما دانشجویان باید این جریان‌سازی را در جامعه به وجود آورید  دکتر سیدمحمد مقیمی در آئین ورودی نودانشجویان دانشگاه تهران با

باید از سیاست زدگی به شدت پرهیز کنیم/دنباله‌رو افراد و گروه‌های مختلف نباشیم

سرپرست دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دانشگاه را باید سیاسی نگه داشت اما از سیاست‌زدگی باید به شدت پرهیز کرد، گفت» نباید دنباله‌روی افراد و گروه‌های مختلف باشیم، بلکه باید جریان‌سازی کرد و شما دانشجویان باید این جریان‌سازی را در جامعه به وجود آورید

 دکتر سیدمحمد مقیمی در آئین ورودی نودانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه نودانشجویان خواه ناخواه رهبری یک بخشی از جامعه را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: همه ما میدانیم که دانشگاه تهران میراث گرانبهایی است و بزرگان بسیاری در این دانشگاه زحمات ارزشمندی را متقبل شدند تا دانشگاه تهران بتواند به جایگاه کنونی خود دست یابد. دانشجویانی که وارد دانشگاه تهران می‌شوند به مرور با این سرمایه‌های گرانقدر دانشگاه که مهمترین آنان استادان بزرگوار و دانش‌آموختگان اثرگذار در جامعه هستند، آشنا خواهند شد. ان‌شاءالله خداوند توفیق دهد تا ما به‌عنوان خدمت‌گزاران در کنار شما نودانشجویان که به تعبیری همانند خون جدید در رگ دانشگاه تهران تلقی می‌شوید با همیاری و همدلی یکدیگر و تلاش بیشتر بتوانیم بیش از گذشته در راستای ارتقاء دانشگاه گام‌های مؤثری برداریم.
سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه ایجاد هنجارهای جدید، خلاقیت و نوآوری که لازمه بقا و ماندگاری و پیشرفت دانشگاه است، قطعاً متکی به تلاش‌های دانشجویان خواهد بود، تصریح کرد: معتقدیم که همه ارکان دانشگاه تهران اعم از اعضای هیأت علمی، دانشجویان، کارکنان و مدیران باید تلاش کنیم تا این امانت را که امروز به دست ما سپرده شده است با کیفیت بالاتری به نسل آینده انتقال دهیم. نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که شما دانشجویان امروز مرحله گذار از دبیرستان به دانشگاه را طی می‌کنید و تلاش‌های بسیاری را متحمل شده‌اید تا در رقابتی سخت بتوانید این موفقیت را کسب کنید و وارد دانشگاه تهران، نماد عالی آموزش کشور شوید.
دکتر مقیمی خطاب به نودانشجویان دانشگاه تهران گفت: امیدوارم شما نودانشجویان قدر این موفقیتی را که به دست آورده‌اید را بدانید، چون این فرصت‌ها همیشه برای ما پیش نمی‌آیند. همچنین باید بیاموزیم تا به گذشته‌ها خیلی رجوع نکنیم مگر اینکه بخواهیم از تجربه‌های گذشته برای ساختن آینده‌ای بهتر بهره‌مند شویم. همچنین تلاش کنیم تا کارهای امروز را به فردا نسپاریم، پس باید به لحظه‌ها و فرصت‌ها از لحاظ علمی، اخلاقی و مهارت‌های اجتماعی برای ساختن آینده کشور در جایگاه خود اهمیت دهیم.
وی با تأکید بر اینکه پرداختن به مهارت‌ها و توجه به برخی از ذهنیت‌های مثبت از نکاتی است که در این مرحله دانشجویی و معمولاً تا پایان ترم اول باید مورد توجه قرار داده شود، خطاب به نودانشجویان اظهار کرد: شما اکنون در مرحله جامعه‌پذیری هستید، دانشجویانی که وارد دانشگاه تهران می‌شوند یکسری تصوراتی را از درس، کلاس استادان و همکلاسی‌ها به همراه دارند و ممکن است در عمل وقتی در محیط قرار می‌گیرند برخی از این تصورات ذهنی آنها با واقعیات‌های موجود منطبق نشود. اما باید انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشند چون دانشگاه با محیط دبیرستان و خانواده متفاوت است و در این شرایط به گونه‌ای با تمام قومیت‌ها و حتی ملیت‌های مختلف روبه‌رو خواهید شد و قاعدتاً بین آن ارزش‌ها، بینش‌ها و نگرش‌هایی که دارید با آنچه در عمل اتفاق می‌افتد تفاوت‌هایی وجود دارد.
سرپرست دانشگاه تهران تصریح کرد: برای اینکه کار تیمی و گروهی را به سامان برسانید نیاز است که هوش فرهنگی خود را ارتقاء دهید و به جنبه‌های مثبت و منفی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها آگاهی پیدا کنید. همچنین به آداب و رسوم افراد مختلف احترام بگذارید که قطعاً این سنت‌ها سرمایه ارزشمندی است و باید گفت امروزه دانشگاه تهران را این تنوع قومیتی و ملیتی توانسته ارتقاء دهد. وظیفه ما در دانشگاه تهران این است که شرایطی را فراهم کنیم تا در این تعاملات هم شما به‌عنوان دانشجویان این دانشگاه بتوانید بهترین بهره را ببرید و هم ما در جایگاه مسئولیتی که بر عهده داریم نقش مؤثری را در ارتقای فرهنگی کشور ایفا کنیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر مقیمی ضمن تبیین فعالیت کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه تهران تصریح کرد: خوشبختانه همکاران ما در بخش‌های مختلف دانشگاه کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی متعددی را مدیریت می‌کنند و دانشجویان در آن عضو هستند، اما به این کانون‌ها و تشکل‌ها نباید بسنده کنید یقیناً دانشجویان باید در جهت نهادسازی در دانشگاه گام بردارند که می‌تواند این نهادسازی در بخش‌های علمی یا فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باشد.
وی تاکید کرد: ما در دانشگاه تهران تمام تلاشمان بر این است که فعالیت‌های دانشجویی اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنیم. البته همان‌گونه که رهبر انقلاب فرموده‌اند دانشگاه را باید سیاسی نگه داشت اما از سیاست‌زدگی باید به شدت پرهیز کرد و نباید دنباله‌روی افراد و گروه‌های مختلف باشیم، بلکه باید جریان‌سازی کرد و شما دانشجویان باید این جریان‌سازی را در جامعه به وجود آورید به گونه‌ای که با فرهنگ و روح اخلاقی، علمی و فرهنگی جامعه سازگار باشد و بتوانیم آن را ارتقاء دهیم.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

خرید تابلو نقاشی از سایت هنری آرت یار

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

فروشگاه اینترنتی اینرژی

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح