تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 22:46
136 بازدید
کد خبر : 21641

بیرجند با ادامه روند فعلی شیوع کرونا قرمز می‌شود

بیرجند با ادامه روند فعلی شیوع کرونا قرمز می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اگر همین روند افزایش بستری بیماران تنفسی، بیماران کرونایی و تست‌های مثبت ادامه داشته باشد تا پایان هفته شهرستان بیرجند قرمز خواهد شد و رنگ بقیه شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز از زرد به نارنجی تبدیل می‌شود. محمد دهقانی شب گذشته درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خراسان

بیرجند با ادامه روند فعلی شیوع کرونا قرمز می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اگر همین روند افزایش بستری بیماران تنفسی، بیماران کرونایی و تست‌های مثبت ادامه داشته باشد تا پایان هفته شهرستان بیرجند قرمز خواهد شد و رنگ بقیه شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز از زرد به نارنجی تبدیل می‌شود.

محمد دهقانی شب گذشته درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی به رسانه‌ها گفت: در این صورت محدودیت‌های شدید که مربوط به شهرستان‌های قرمز (خیلی پرخطر) و نارنجی (پرخطر) است به این مناطق بر می‌گردد و روزهای سختی را خواهیم داشت که تعداد زیادی از بیماران بستری شوند و مشکلات بیشتری را برای ما ایجاد کند.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۲۵ آزمایش مولکولی (PCR) انجام شد که از این تعداد ۴۵ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند یعنی ۳۶ درصد تست‌های ما مثبت شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ۴۵ بیمار هشت نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۳۷ بیمار به صورت سرپایی نمونه دادند.

وی افزود: ۱۹ مورد از موارد مثبت جدید مربوط به شهرستان بیرجند، هشت مورد شهرستان زیرکوه، ۲ مورد شهرستان سرایان، سه مورد شهرستان طبس، هفت مورد شهرستان فردوس و ۶ مورد شهرستان قاینات بوده است.

دهقانی گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۱ تست سریع تشخیص کرونا در استان خراسان جنوبی انجام شد که از این تعداد هم ۹۱ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد نیز ۲۶ مورد شهرستان بیرجند، ۶ مورد زیرکوه، چهار مورد سرایان، ۱۱ مورد طبس، ۱۳ مورد فردوس، ۱۳ مورد قاینات، ۹ مورد بشرویه، سه مورد خوسف، سه مورد درمیان، یک مورد سربیشه و ۲ مورد نهبندان بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تعداد بیمارانی که در حال حاضر با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند به ۲۰۲ مورد افزایش پیدا کرده که از این تعداد ۷۹ بیمار مبتلا به کرونا هستند.

وی گفت: ۱۲ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه (ICU) بستری هستند که حال ۲ نفر وخیم است.

دهقانی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته با یک مورد فوت جدید بر اثر کرونا آمار کل فوتی استان به ۷۷۰ مورد افزایش پیدا کرد، افزود: پذیرش بیمارستان‌ها در شبانه‌روز گذشته نیز افزایش داشته و به تعداد ۶۵ بیمار تنفسی رسیده است که بستری شدند همچنین در همین مدت ۴۲ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند که ۱۰ مورد مبتلا به کرونا بودند.

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا درباره علت افزایش بیماران کرونایی و بستری در بیمارستان‌ها گفت: در سه هفته اخیر به دلیل افزایش ترددها، مسافرت‌ها و رعایت نکردن پروتکل‌ها پیش‌بینی می‌شد که این اتفاق در سطح کشور و استان بیفتد به طوری که در هفته دوم فروردین نسبت به هفته آخر اسفند سال گذشته با افزایش ۵۲ درصدی بستری بیماران تنفسی مواجه شدیم.

وی از افزایش ۱۸۸ درصدی بستری بیماران مبتلا به کرونا در این مدت خبر داد و یادآورشد: از مجموع کل تست‌های مولکولی و سریع که انجام می‌دهیم موارد مثبت نسبت به هفته آخر اسفند ماه ۸ برابر شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

خرید تابلو نقاشی از سایت هنری آرت یار

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

فروشگاه اینترنتی اینرژی

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح