تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 15:02
92 بازدید
کد خبر : 35097

تبیین نقش نیروی انتظامی در اردوهای راهیان نور

تبیین نقش نیروی انتظامی در اردوهای راهیان نور

هزاران رزمنده نیروی انتظامی در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور یافتند که از میان این نیرو ها تعدادی شهید، جانباز و آزاده تقدیم شد .به جرات می توان گفت نیروی انتظامی هزاران شهید دفاع مقدس دارد که بر تارک این نیرو می‌درخشند. اینان شاهدان حضور و نقش آفرینی نیروی انتظامی در دفاع

تبیین نقش نیروی انتظامی در اردوهای راهیان نور

هزاران رزمنده نیروی انتظامی در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور یافتند که از میان این نیرو ها تعدادی شهید، جانباز و آزاده تقدیم شد .به جرات می توان گفت نیروی انتظامی هزاران شهید دفاع مقدس دارد که بر تارک این نیرو می‌درخشند. اینان شاهدان حضور و نقش آفرینی نیروی انتظامی در دفاع مقدس هستند.

 قرارگاه راهیان نور نیروی انتظامی سال ۱۳۹۰ تاسیس شد و تا کنون فعالیت‌های زیادی در حوزه ترافیکی، امنیتی و انتظامی، تأمین امنیت عمومی کاروان‌ها و زائران راهیان نور و ایجاد تمهیدات ویژه جهت تأمین تردد زائرین و کاروان‌ها در محورها و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس ایفا  کرده است.
اداره امور یادمان های تحت پوشش در راهیان نور جنوب، غرب و شمالغرب و راهیان نور خلیج فارس براساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی راهیان نور کشور از دیگر اقدامات این نیروی خدوم نیروهای مسلح انقلاب اسلامی است.
هم اکنون یادمان‌های دفاع مقدس، شاهد حضور فرماندهان و رزمندگان ناجا به عنوان راوی و بیان روایتگری حماسه های دفاع مقدس است. همچنین تشکیل کارگروه تخصصی امنیتی و انتظامی ستاد مرکزی راهیان نور از مسئولیت‌های ناجا به شمار می‌آید.
علاوه بر این اعزام کاروان‌های راهیان نور ناجا، برپایی نمایشگاه و استقرار و حضور رزمندگان و فرماندهان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (شهربانی، ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی) در یادمان‌های تحت پوشش برای تبیین نقش آنها و سایر رزمندگان اسلام طی دوران دفاع مقدس نیز از جمله فعالیت‌های قرارگاه راهیان نور ناجا در جریان بزرگ فرهنگی تربیتی راهیان نور است.
هزاران رزمنده نیروی انتظامی در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور یافتند که از میان این نیرو ها تعدادی شهید، جانباز و آزاده تقدیم شد .به جرات می توان گفت نیروی انتظامی هزاران شهید دفاع مقدس دارد که بر تارک این نیرو می‌درخشند. اینان شاهدان حضور و نقش آفرینی نیروی انتظامی در دفاع مقدس هستند.
جا دارد به نقش کمیته‌های انقلاب اسلامی، ژاندارمری و شهربانی کل کشور در دفاع مقدس بطور جداگانه پرداخته شود. شهدای ژاندارمری در پاسگاه‌های مرزی غرب کشور از اولین شهدای جنگ تحمیلی هستند که امروز کمتر از آنان یاد می‌شود و به نوعی در عین نام آوری گمنام هستند. اما امروز فرهنگ دفاع مقدس در این نیرو جاری است و بسیاری از نیروهایش همچنان از روحیه جهادی و شهادت طلبی برخوردار هستند. خصوصا باید گفت که این روحیات اکنون در بخش مرزبانی و مبارزه با اشرار وگروهک‌های ضد انقلاب در نقاط مرزی کشور نمود بیشتری دارد. بر همین اساس است که مقام معظم رهبری نیروی انتظامی را مجاهدان فی سبیل الله توصیف کرده‌اند.
نیروهای انتظامی چه در هشت سال دفاع مقدس و چه بعد از آن در حفظ امنیت کشور نقش مهمی در کنار نیروهای ارتش، سپاه وبسیج داشتند که باید به خوبی معرفی شود. در این بین تشکیل«قرارگاه راهیان نور ناجا» در نیروی انتظامی گامی مهم برای تبیین و حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است تا مجاهدت‌ها و ایثارگری های رزمندگان ناجا به فراموشی سپرده نشود.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

خرید تابلو نقاشی از سایت هنری آرت یار

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

فروشگاه اینترنتی اینرژی

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح