تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1400 - 22:42
195 بازدید
کد خبر : 131063

تلاش برای بازگرداندن ایلام به شرایط عادی/باز بودن راه‌های دسترسی به روستاهای دهلران

تلاش برای بازگرداندن ایلام به شرایط عادی/باز بودن راه‌های دسترسی به روستاهای دهلران

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: تلاش ما این است که در کمترین زمان ممکن بر مشکلات پیش آمده فائق آئیم تا زندگی مردم در به شکل اولیه بازگردد. به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» در پیامی اظهار کرد: به جهت اعلام همدردی با آسیب دیدگان سیل زده در مناطق مختلف استان و کشور، همه برنامه ها و

تلاش برای بازگرداندن ایلام به شرایط عادی/باز بودن راه‌های دسترسی به روستاهای دهلران

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: تلاش ما این است که در کمترین زمان ممکن بر مشکلات پیش آمده فائق آئیم تا زندگی مردم در به شکل اولیه بازگردد.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» در پیامی اظهار کرد: به جهت اعلام همدردی با آسیب دیدگان سیل زده در مناطق مختلف استان و کشور، همه برنامه ها و دید و بازدیدهای برنامه ریزی شده نوروزی که قرار بود در روزهای ۱۷ و ۱۸ فروردین ماه برگز شود لغو می گردد و همه نیروها اعم از خدماتی و امداد رسان، دستگاه های اجرایی، مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی، سازمان ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی در این ایام برای کمک به سیل زدگان بسیج شده اند.

وی ادامه داد:  در این راستا برای تکمیل و تسریع در زنجیره امدادی، علاوه بر امکانات موجود در استان، بر اساس درخواست ها و اعلام گزارش های مکرر به کشور تجهیزات و امکانات لازم از مناطق همجوار و کشور نیز برای رفع مشکلات پیش آمده، کاهش خسارات و هرگونه کمک فوری و لازم به سیل زدگان استان گسیل شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: انشاءالله بتوانیم همه با باهم و به حول و قوه الهی در کمترین زمان ممکن بر مشکلات پیش آمده فائق آئیم تا زندگی مردم در این مناطق به شکل اولیه بازگردد .

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برای بازدید از مناطق سیل زده و مدیریت و تسهیل در امدادرسانی عازم شهرستان دره شهر شدند.

وضعیت سد دویرج بحرانی نیست/تنها مسیر کمربندی دهلران قطع است

مجید عسکری، فرماندار دهلران گفت: مسیر دسترسی به هیچ یک از روستاهای شهرستان مسدود نیست. تنها مسیر کمربندی دهلران قطع است و خودروها می توانند از وسط شهر تردد کنند.

وی با بیان اینکه  راههای همه روستاهای شهرستان وصل است، تصریح کرد:پل یازهرا که مسیر تردد چاههای نفت پایدار غرب است قطع شده است این پل مسیر تردد هیچ روستایی نیست.

فرماندار دهلران تاکید کرد: سد دویرج بحرانی نیست و هیچوقت در حالت هشدار نبوده است و کارشناسان ما هر لحظه ورودی و خروجی آب را رصد می کنند، بنابراین مردم موسیان نگران نباشند.

پیش از این استاندار ایلام از امدادرسانی با ۳ فروند بالگرد به سیل زدگان بخش ماژین خبر داده بود.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» اظهار کرد: هم اکنون امدادرسانی با ۳ فروند بالگرد به سیل زدگان بخش ماژین در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه مقدار زیادی اوضاع کنترل شده است، بارندگی کم شده است و رودخانه ها آرامش بهتری پیدا کرده اند، تصریح کرد: کار امداد رسانی از طریق استان های معین و نهاد ها و دستگاه های مختلف، چون کمیته امداد، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، هلال احمر و ستاد بحران استان و کشور کمک های خوبی انجام شده و در حال انجام است.

پرداخت دو ماه مستمری برای مددجویان استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام از پرداخت دو ماه مستمری برای کل مددجویان استان تا تهیه بسته های سبد غذایی برای آسیب دیدگان از سیل خبر داد.

به گزارش ایسنا، «ضیاء رضایی»  پس از بازدید میدانی از منازل مددجویان در تعدادی از مناطق و روستاهای آسیب دیده از سیل شهرستان دره شهر اظهار کرد: با عنایات رییس محترم کمیته امداد کشور جناب آقای مهندس فتاح و گزارش وضعیت مناطق آسیب دیده در سطح استان کمکها و مساعدتهای ویژه ای به استان اختصاص یافت و در اولین فرصت ممکن به خانواده ها اهداء خواهد شد .

وی گفت:  با توجه به ابعاد گسترده سیل و گستردگی آن در سطح کل استان و با موافقت ریاست محترم امداد کشور به کلیه خانواده های مورد حمایت کمیته امداد استان ۲ماه مستمری فوق العاده به تعداد ۲۹۳۴۰خانوار و به مبلغ ۴۰میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام ادامه داد: با توجه به شرایط حاد ایجاد شده برای بخش ماژین از توابع شهرستان دره شهر و روستای چم شیر از توابع شهرستان سیروان برای مددجویان این مناطق علاوه بر پرداخت ۲ماه مستمری بسته های غذایی به تعداد ۵۰۰بسته و به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تهیه و در اسرع وقت به خانواده ها تحویل می‌شود.

رضایی افزود: برای تعدادی از خانواده های آسیب دیده دیگر نیز در قالب کمکهای بلاعوض به منظور جبران خسارات، مداخله و اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از هم اکنون مددکاران کمیته امداد در قالب تیم های ارزیاب به منظور جمع بندی خسارات احتمالی در سطح استان آماده و به مناطق مختلف اعزام خواهند شد. همچنین با توجه به شرایط ویژه بخش ماژین به محض برقراری ارتباط با این بخش اعضای شورای مدیران استان در اولین فرصت در قالب ۸تیم به منطقه اعزام و ضمن بررسی ابعاد خسارات وارده تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

 

برق شهر ماژین وصل شد / برق ۱۱ روستای شهرستان دره شهر و سیروان همچنان قطع است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان از وصل شدن برق ماژین خبر داد.

«هادی شیرخانی» در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: برق ۴ روستای شهرستان دره شهر و ۶ روستای شهرستان سیروان همچنان قطع است.

وی افزود: در برخی نقاط استان ایلام نیز قطعی موقت برق وجود داشت که بعد از چند ساعت کار بدون وقفه شبکه روشنایی این مناطق به مدار برگشت و در حال حاضر بجز روستاهای مذکور سایر نقاط استان ایلام قطعی برق ندارند.

فرماندار بدره، برآورد اولیه خسارت به سیل را بیش از ۱۰ میلیارد تومان به این شهرستان علام کرد و گفت: خوشبختانه مسیر ارتباطی هیچ روستایی قطع نیست.

«یونس آزادی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سیل در بدره به زیرساخت‌های عمومی و بخش کشاورزی و برآورد اولیه‌ی ما بالای ۱۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: در حوزه زیرساخت‌های عمومی مانند پل و سیل‌بند و تخریب جاده و در بخش کشاورزی نیز به مراکز پرورش ماهی کلم و ماهی در قفس سد سیمره و باغات و زراعت شهرستان، خسارت‌های زیادی وارد شده است. راه ارتباطی هیچ روستایی مسدود نشده است اما راه روستایی چند خانوار عشایری و چند مجتمع گردشگری محدود شده است.

باز شدن مسیر سه روستای مهتابی، مرادآباد و گاومیشان در دره شهر

فرماندار دره‌شهر از وصل شدن راه ارتباطی سه روستای این شهرستان خبر داد.

«کیانوش محمدنژاد» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: راه ارتباطی سه روستای مهتابی، مرادآباد و گاومیشان وصل شده و در حال اتصال برق این روستاها هستیم.

وی با بیان اینکه آب و برق بخش ماژین وصل شده است، تصریح کرد: ماشین آلات لازم در حال فعالیت برای ایجاد ارتباطی با روستای گرزلنگر هستند و پیش‌بینی ما این است تا ۲۴ ساعت آینده دسترسی به این منطقه ممکن شود.

فرماندار دره‌شهر گفت: دسترسی ما به مجتمع آب‌رسانی سیکان قطع است و توزیع آب به مناطق تحت پوشش این مجتمع از طریق تانکر انجام می‌شود.

محمدنژاد در باره وضعیت سوخت‌رسانی هم گفت: مشکل آبگرفتگی جایگاه‌های سوخت رفع شده و برای ۲ ماه آینهد هم سوخت ذخیره داریم.

فرماندار دهلران گفت: مسیر سه روستا در این شهرستان همچنان مسدود است اما امدادرسانی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، مجید عسگری اظهار کرد:براساس اعلام سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در شهرستان دهلران ۱۰۵ میلیمتر باران در ایستگاه های هواشناسی به ثبت رسیده است.

وی افزود: با وجود شدت بارش‌ها ولی تمام محورهای مواصلاتی اصلی به خارج ار این شهرستان باز است و تردد روان است.

فرماندار دهلران تصریح کرد: هم‌اکنون راه ارتباطی سه روستا در بخش‌های موسیان و زرین ‌آباد مسدود بوده و امدادرسانی به ساکنان این مناطق در حال انجام است.

وی تصریح کرد: وضعیت سد دویرج به دلیل سرازیر شدن روان آب‌های ناشی از بارندگی در شهرستان آبدانان در وضعیت هشدار قرار گرفت و به ساکنین پایین دست این سد نیز اطلاع رسانی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مدیریت منابع آب منطقه‌ای استان وضعیت حجم آب ورودی به سد دویرج با توجه به توقف بارندگی‌ها در حال ثابت شدن است که نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

فرماندار دهلران همچنین از مسدود شدن مسیر کنارگذر شهر دهلران خبر داد و یادآور شد: روز گذشته به علت شدت بارش‌ها و طغیان رودخانه میمه پل میمه که در مسیر دهلران به مهران قرار گرفته، مسدود شد که پس از چند ساعت با تلاش نیروهای راهداری و بسیج و سپاه و گروه‌های مردمی بازگشایی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان دبی خروجی رودخانه میمه بر اثر بارندگی و وقوع سیلاب به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید، مشکل جاده ارتباطی بخش زرین‌آباد به دهلران نیز ساعاتی پیش رفع و ارتباط این بخش با شهرستان برقرار شده است.

عسکری گفت: با توجه به بررسی‌های اولیه صورت گرفته میزان خسارت وارده به زیرساخت‌های شهری و روستایی و کشاورزی بسیار گسترده و فراوان است.

وی ادامه داد: براثر بارندگی‌های اخیر به بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خسارت وارد شده است.

به گزارش ایسنا، هر چند بارندگی شدید ، قطعی شبکه‌های ارتباطی ولرزش زمین ایلام را مضطرب کرده اما آرامش نسبی در استان حکمفرما شده است. بارش باران و رعد و برق شدید از دو شب پیش آغاز شد و تا بامداد امروز ادامه داشت.

در حالی که شبکه‌های مختلف فضای مجازی و خبرگزاری‌ها اخبار را یکسره مخابره می‌کردند تقریبا حوالی ساعت ۲ بامداد روز گذشته یکباره تمام خطوط تلفن و اینترنت قطع شد.

عباس بیرامی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، دلیل این قطعی را قطع خطوط ارتباطی فیبر نوری به دلیل رانش زمین عنوان کرد.

بارش شدید باران و زمین‌لرزه‌ای که در کرمانشاه و همینطوردر مرز ایران و عراق رخ داد و در شهر ایلام هم احساس شد ، شهر را مضطرب کرد. روز گذشته بر اثر این بارندگی‌ها محورهای ایلام – مهران  و محور حمیل ایلام در کرمانشاه مسدود شده بود.

پل بخش ماژین تخریب شده و و پل جزمان در هلیلان نیز زیر آب رفته و ارتباط روستاهای این بخش نیز قطع شده است.

شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نیز از مردم استان خواسته است آب را به مقدار کافی ذخیره کنند.

باتوجه به بارش رحمت الهی درسراسر استان ‌جاری شدن سیل وصاعقه لذا کدورت آب اکثر منابع آب شهرهای استان بویژه شهرهای دره شهر، آبدانان – و سیروان بالا رفته ‌و خط انتقال آب شهر پهله زرین آباد نیز دچار شکستگی شده است.

همچنین به علت برخورد صاعقه با شبکه برق ایستگاه پمپاژ سد ایلام و قطعی برق، تا چند ساعت آب نقاطی از شهر ایلام با کمبود فشار مواجه شد ضمنا اکیپ‌های حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب در محل حضور فعال دارند و با توجه به اینکه آب درمخازن ذخیره وجود دارد لذا مشکل حادی وجود ندارد اما شهروندان نسبت به ذخیره‌سازی ‌و جلوگیری از مصرف بی رویه اهتمام داشته باشند.

همچنین به دستور قاسم سلیمانی‌دشتکی،  استاندار ایلام در پی شدت بارش ها در شهرستان های جنوبی استان بویژه دره شهر، یک تیم متشکل از هلال احمر، راه و شهرسازی، اورژانس، علوم پزشکی استان و اکیپ هایی از سپاه و دیگر ارگان ها به همراه معاون امور عمرانی به شهرستان دره شهر اعزام شد.

روز گذشته قرار بود معاون اول رئیس‌جمهور و هیئت همراه جهت بررسی اوضاع استان در پی بارش های اخیر به ایلام سفر کنند که با توجه به زمین گیر شدن هواپیما در لرستان این سفر لغو شد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

خرید تابلو نقاشی از سایت هنری آرت یار

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

فروشگاه اینترنتی اینرژی

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح