تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 19:15
107 بازدید
کد خبر : 88265

توسعه زیرساخت های ایلام نیازمند توجه ملی است

توسعه زیرساخت های ایلام نیازمند توجه ملی است

ایسنا/ایلام استاندار ایلام در شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قصاییه برگزار شد،گفت: توسعه زیرساخت های ایلام نیازمند نگاه ملی و توجه همزمان سران قواست. محمد نوذری در نشست شورای اداری استان که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه سالانه بیش از ۲ میلیارد ریال کالا(شش درصد) از مرز مهران

توسعه زیرساخت های ایلام نیازمند توجه ملی است

ایسنا/ایلام استاندار ایلام در شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قصاییه برگزار شد،گفت: توسعه زیرساخت های ایلام نیازمند نگاه ملی و توجه همزمان سران قواست.

محمد نوذری در نشست شورای اداری استان که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه سالانه بیش از ۲ میلیارد ریال کالا(شش درصد) از مرز مهران صادر می شود، اظهار داشت: ایلام با وجود ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق یکی از استان های مهم کشور است که  ۶۴ درصد زاور عتبات عالیات از مرز مهران تردد می کنند.

وی افزود: ایلام دارای ظرفیت های عظیم پتروشیمی، نفت و گاز است و مردم این دیار نیز بارها در بزنگاه های تاریخی مهم وفاداری خود را به نظام و ولایت اثبات کردند.
استاندار ایلام با بیان اینکه توسعه زیرساخت های استان نیازمند نگاه ملی و توجه ویژه هر سه قوه است،  گفت: مردم ایلام هم در دوران دفاع مقدس و هم در ایام اربعین و خدمت به زائرین اباعبدالله سنگ تمام گذاشتند، لذا توسعه زیرساخت های آن باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به مزیت های استان ایلام درحوزه های نفت و گاز، کشاورزی، موقعیت جعرافیایی، توسعه راهها و… بیان کرد: از دکتر محسنی اژه ای خواهش دارم در جلسات سران قوا مسایل ومشکلات استان ایلام را مطرح نمایند، ظرفیت های عظیمی در استان وجود دارد که در صورت اختصاص اعتبار و توجه ویژه می تواند توسعه کشور را رقم بزند.
وی افزود: ۹۷ درصد منابع نفتی و گازی غرب کشور در ایلام قرار دارد، در حالیکه شرکت های امریکایی از منابع نفتی مشترک ایران و عراق در استانهای روبرو برداشت می کنند.
نوذری با بیان اینکه سرمایه گذاری عظیمی در این حوزه در استان انجام شده، گفت: در حالیکه در ۴۳ سال گذشته عمر بابرکت انقلاب بیش از ۷ و نیم میلیارد یورو در حوزه های نفت و گاز استان سرمایه گذاری شده، بیش از ۵ میلیارد یورو آن در دو سه سال اخیر انجام شده که با توجه به ظرفیت های منطقه می توان این رقم را افزایش داد.
وی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان   بیان کرد: ما در حوزه ی کشاورزی بیش از ۱ میلیون تن تولیدات کشاورزی با بیش از ۶ هزار میلیارد تومان ثروت آفرینی داریم.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه سامانه گرمسیری در چهار فاز در حال اجراست که فاز ۳ و ۴ آن در ایلام اجرا می شود و بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان تا تکمیل نهایی نیاز دارد، گفت: در این حوزه تاکنون ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و امسال نیز هم ۴۵۰ میلیادر تومان در حال اجراست.
وی با اشاره به موقعیت قرارگیری ایلام در غرب ایران و دروازه ورود به غرب آسیا، اتصال استان به شبکه ی ریلی کشور را از مطالبات اصلی مردم  و نیاز ضروری ایلام دانست و گفت: اتصال ایلام به راه اهن سراسری از طریق اسلام اباد به ایلام، ایلام به دهلران و دهلران به نجف که در آن ایلام به مرکز کشور و عراق متصل خواهد شد، در دست اقدام است، که نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه است که در صورت راه اندازی می تواند مورد استفاده  همه هموطنان قرار گیرد.
محمد نوذری با اشاره به تکمیل زیرساخت های اربعین، گفت: سال گذشته اعتبارات اربعین ۹۵ میلیارد تومان بود و اگر در سال آینده به ۵۰۰ میلیارد تومان برسد می توان قسمتی از زیرساخت ها را جبران کرد.
وی با بیان اینکه کارخانه سیمان دهلران در سال ۸۳ تأسیس شده و ظرفیت یک میلیون تن دارد و تاکنون تسهیلات مصوب ۳ میلیارد تومان ریالی و ۳۰ میلیون یورو ارزی داشته و اشتغال ۵۰۰ نفر را دارد، خواستار رفع مشکلات ان از طرق مختلف و اعمال ماده ۲۰ شد.
استاندار ایلام با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله با رژیم بعث عراق نیز افزود: استان ایلام قبل از ۳۱ شهریور سال ۵۹ وارد جنگ شد و آخرین استانی بود که جنگ در در آن پایان یافت.

نوذری ایلام را ویترین افتخارات کشور عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰ عملیات در پهنه جغرافیایی این استان به وقوع پیوست اما این موجب نشد که مردم قهرمان ایلام صحنه را خالی کنند و به سایر استان های مهاجرت کنند.
وی با بیان اینکه ایلام با سه هزار شهید و ۱۲ هزار ایثارگر رتبه نخست کشور به تناسب جمعیت را در اختیار دارد، تصریح کرد: جوان ترین شهید دوران دفاع مقدس و همچنین جوان ترین شهید هسته ای از فرزندان این استان است.
استاندار ایلام با اشاره به بمباران زمین ورزشی چوار توسط رژیم بعث عراق در سال ۶۵، آنرا تلخ ترین حادثه برای مردم این دیار ذکر کرد و یادآور شد: در این حادثه تلخ و ناگوار بسیاری از جوانان از جمله ورزشکاران و داوران شهید شدند.

نوذری نرخ جمعیت جوان استان ایلام را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: نرخ جمعیت جوان کشور در حال حاضر ۲۵ درصد است اما نرخ جمعیت جوان ایلام ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است که این می طلبد بیش از پیش به این استان توجه شود.
وی به مشارکت بالای مردم ایلام در انتخابات اخیر اشاره کرد و افزود: مشارکت ۶۳ درصدی مردم ایلام و قرار گرفتن بین استان های برتر از نظر مشارکت سیاسی در کشور برگ زرین دیگری بر افتخارات این استان اضافه کرد که جای قدردانی دارد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

خرید تابلو نقاشی از سایت هنری آرت یار

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

فروشگاه اینترنتی اینرژی

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح