تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 15:24
65 بازدید
کد خبر : 178855

خطر کرونای انگلیسی بیخ گوش ابهر و خرم‌دره

خطر کرونای انگلیسی بیخ گوش ابهر و خرم‌دره

ایسنا/زنجان با توجه به همسایگی ابهر و خرم‌دره با استان قزوین، کرونای انگلیسی بیش از هر زمان دیگری این دو شهرستان را تهدید می‌کند. این روزها موضوع شیوع کرونای انگلیسی در کشور و نگرانی از این بابت به یکی از دغدغه‌های اصلی و نگرانی مردم تبدیل شده و این امر در حالی است که به اذعان اکثر

خطر کرونای انگلیسی بیخ گوش ابهر و خرم‌دره

ایسنا/زنجان با توجه به همسایگی ابهر و خرم‌دره با استان قزوین، کرونای انگلیسی بیش از هر زمان دیگری این دو شهرستان را تهدید می‌کند.

این روزها موضوع شیوع کرونای انگلیسی در کشور و نگرانی از این بابت به یکی از دغدغه‌های اصلی و نگرانی مردم تبدیل شده و این امر در حالی است که به اذعان اکثر کارشناسان حوزه بهداشت میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سایه عادی‌انگاری این بیماری کاهش یافته و شهروندان بیش از هر زمانی در تیررس این ویروس منحوس قرار دارند.

پراکندگی جغرافیایی موارد قطعی و احتمالی ابتلا به کرونای انگلیسی در ایران، خود بیانگر این واقعیت است که ویروس جهش یافته حالا خودش را به نقطه نقطه کشور رسانده و یکی از مشکلات بر سر راه مواجهه با این ویروس سرایت‌پذیری بالای آن است.

طبق اذعان مسئولان بهداشتی کشور، ردپای کرونای انگلیسی در برخی از نقاط نیز دیده شده اما در این بین خبری که برای زنجانی‌ها بیش از هر زمانی نگران‌کننده است، روند فزاینده این ویروس در استان قزوین است، به طوری که طبق اعلام مسئولان تاکنون هفت مورد قطعی کرونای انگلیسی در این استان شناسایی شده است.

هم‌جواری و همسایگی دو شهرستان ابهر و خرم‌دره با استان قزوین و حجم بالای تعاملات این دو شهرستان با این منطقه از کشورمان طی روزهای اخیر به یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان بهداشتی استان به‌ویژه دو شهرستان همسایه با قزوین شده است تا جایی که رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در جلسه ستاد کرونای استان از این موضوع ابراز نگرانی کرده است.

پرویز قزلباش در این ‌جلسه با اشاره به مشاهده نخستین موارد نوع ویروس جهش یافته کرونا در آبیک قزوین، می‌گوید: به دلیل تعاملات دو شهر ابهر و خرم‌دره با تاکستان و قزوین، وضعیت بیماری در این شهرها با حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود. در حال حاضر وضعیت ابهر و خرم‌دره از لحاظ شیوع کرونا زرد است اما ابهر دارای روند صعودی با شیب ملایم و نیازمند توجه جدی است و این روند در خرم‌دره نیز ثابت و خطی است‌ اما بیماران در خرم‌دره نیاز به بستری بیشتری دارند.

هر چند در قرارگاه‌های کرونا که در این دو شهرستان برگزار می‌شود، مسئولان مرتبط بر امر پیشگیری تاکید دارند اما در امان ماندن از شر ویروس کرونای انگلیسی نیازمند تدابیر جدی‌تر در این حوزه است که علاوه بر نظارت بیشتر بر تردد بین قزوین و این دو شهرستان افزایش حساسیت جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورها در امر پیشگیری باشد.

طبق اعلام ستاد ملی کرونا ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است، یعنی تا حدود ۷۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد.

علائم فرد مبتلا به این ویروس نسبت با نوع قبلی آن ممکن است کمی شدت بیشتری داشته باشد اما فرق مهمی که دارد این است که این ویروس بیشتر تمایل دارد گروه‌های زیر بیست سال را گرفتار کند. قبلاً فکر می‌کردیم که میزان مرگ‌ و میر این ویروس جهش‌یافته با کرونای معمولی فرقی ندارد اما الان با توجه به تحقیقات جدید متوجه شدیم که مرگ‌ و میر کرونای انگلیسی از نوع معمولی آن بیشتر است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

خرید تابلو نقاشی از سایت هنری آرت یار

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

فروشگاه اینترنتی اینرژی

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح