تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 18:00
119 بازدید
کد خبر : 170161

مرحوم اشتیاق حسینی در جهت اعتلاء ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کرد

مرحوم اشتیاق حسینی در جهت اعتلاء ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کرد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: فعالیت دکتر اشتیاق حسینی در تشکل‌های مذهبی، اسلامی و صنفی زبانزد بود و به این دلیل با فعالیت‌های مذهبی خود در جهت اعتلاء ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کردند. دکتر محمد کافی امروز چهارم اسفندماه در مراسم یادبود و چهلمین روز درگذشت دکتر حسین اشتیاق حسینی که در دانشکده علوم دانشگاه

مرحوم اشتیاق حسینی در جهت اعتلاء ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کرد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: فعالیت دکتر اشتیاق حسینی در تشکل‌های مذهبی، اسلامی و صنفی زبانزد بود و به این دلیل با فعالیت‌های مذهبی خود در جهت اعتلاء ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کردند.

دکتر محمد کافی امروز چهارم اسفندماه در مراسم یادبود و چهلمین روز درگذشت دکتر حسین اشتیاق حسینی که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: دوره مدیریت دکتر اشتیاق حسینی چندین فراز ویژه داشته و صرف نظر از بحث استقرار، تثبیت نظام جمهوری اسلامی و سیستم آموزش عالی منطبق بر ارزش‌های انقلاب اسلامی، در آن دوران به ویژه در آغاز فعالیت خود، دورانی که دو دانشگاه بزرگ فردوسی مشهد و علوم پزشکی مشهد از هم تفکیک شدند و تصور کنید دانشگاهی که چند سال به صورت مشترک اداره شده، تفکیک شود و در فضایی که عالم همکاری و دوستی است باید از منافع سازمانی دانشگاه دفاع می‌شد و مرحوم حسینی به خوبی این مسئولیت را انجام داد.

وی افزود: در سال‌های ۶۴ و ۶۵ حجم مکاتبات، جلسات و پیگیری‌هایی که مرحوم اشتیاق حسینی داشت، بسیار سنگین بود و ما امروز این میراث و دستاوردی که از قِبَل آن تلاش‌ها داریم، دانشگاهی است که با وجود اشتراکاتی در دو دانشگاه، از منافع دانشگاه دفاع شد. دوران مسئولیت دکتر اشتیاق حسینی، دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بود و بعد از آن هم از سال ۶۷ به بعد دورانی بود که مجدد مسائل اعزام‌ها و استخدام‌ها وجود داشت و ایشان بسیار پر تلاطم و پرکار بود که واقعا باید سپاس گفت تمام خدماتی که در دوره ایشان انجام شده است.

رئیس دانشگاه فردوسی تصریح کرد: صرف نظر از دوره مسئولیت پرباری که دکتر اشتیاق حسینی داشت، همگی این احساس را داریم که دانشگاه و جامعه علمی کشور یک پشتوانه قوی و مستحکم را از دست داده است چراکه مرحوم از هر منظر که به عملکردشان نگاه کنیم واقعا الگو و نمونه بودند. شخصیت و افتخار برجسته علمی که شاگردپروری ایشان بود، شهره عام و خاص است. تعداد زیادی از دانش‌آموختگانی که به دست ایشان راهنمایی شدند، امروز استادان طراز اول این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر کشور هستند.

وی اضافه کرد: امکان نداشت که مرحوم اشتیاق حسینی را به جلسه‌ای برای مشورت و همکاری دعوت کنید و ایشان همکاری نکند. ایشان در همه جلسات مذهبی، سازمانی و ملی جزو اولین افرادی بودند که حضور داشتند. مسئولیت‌پذیری اجتماعی ایشان بسیار بر همگان مشهود است. ایشان از ابتدای تاسیس بنیاد دانشگاهی فردوسی عضو هیات امنا بودند و تلاش می‌کردند نیروهایی به عنوان عضو هیات علمی جذب شوند که در طراز دانشگاه‌های نظام جمهوری اسلامی باشند.

کافی خاطرنشان کرد: دانشگاه فروسی و بسیاری از دانشگاه‌های دیگر مانند دانشگاه آزاد و موسسه خراسان و چندین مکان دیگر، افتخار این را داشتند که ایشان عضو هیات امنا و عضو هیات اجرایی جذب دانشگاه بودند و واقعا در هر جایی که نیاز بود حضور بسیار پررنگی داشتند. همچنین فعالیت دکتر اشتیاق حسینی در تشکل‌های مذهبی، اسلامی و صنفی زبانزد بود و یکی از اعضای برجسته جمعیت اسلامی دانشگاهیان، بسیج اساتید  دانشگاه و دیگر مجموعه‌هایی بودند که در جهت اعتلای ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد ترابی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های شرق کشور نیز در ادامه گفت: در نگاه و اعتقاد من دکتر اشتیاق حسینی یکی از مصادیق بارز ولایت‌مداری و طبعیت از نظام اسلامی در دانشگاه بود بدین معنا که اگر ما بنا داشته باشیم نام چند نفر را به عنوان سرآمد و گل این جریان نام ببریم، یکی از آن‌ها مرحوم دکتر اشتیاق حسینی است و به اعتقاد من استاد حسینی حجت الهی بر اساتید دانشگاه در روز قیامت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

تعمیر اینورتر زیمنس

خرید هاست

 

تور چابهار

کابین آسانسور

کلید حرارتی زیمنس

کفپوش پارکینگ

مشاوره تحصیلی هنرستان و کلاس کنکور فنی حرفه ای

اتحاد درب

قیمت کاشی استخری لوکس

خرید واکسن گارداسیل

اتوماسیون صنعتی

کوچینگ چیست

خرید کاشی استخری لوکس

درب ضد سرقت

سیگنال طلا فارکس

دانلود استوری اینستاگرام

سود پرک

سیگنال فارکس

درب کشویی

سایت لرن دیلی

اکستریم vx

کلید اتوماتیک زیمنس

کابین آسانسور

خرید آسانسور

لوله پلکسی

خرید تابلو نقاشی از سایت هنری آرت یار

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

 

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

 

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

 

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح