تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 21:26
63 بازدید
کد خبر : 128358

نشست شهردار اراک و مدیرکل میراث فرهنگی استان درخصوص دو خانه تاریخی تخریب شده

نشست شهردار اراک و مدیرکل میراث فرهنگی استان درخصوص دو خانه تاریخی تخریب شده

شهردار اراک و مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در نشستی درخصوص دو خانه تخریب شده در اراک گفتگو کردند. به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، در خبری که توسط روابط عمومی شهرداری برای این خبرگزاری ارسال شده آمده است:  عصر روز گذشته نشست محمدکریم شفیعی شهردار اراک با علیرضا ایزدی مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

نشست شهردار اراک و مدیرکل میراث فرهنگی استان درخصوص دو خانه تاریخی تخریب شده
شهردار اراک و مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در نشستی درخصوص دو خانه تخریب شده در اراک گفتگو کردند.
به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، در خبری که توسط روابط عمومی شهرداری برای این خبرگزاری ارسال شده آمده است:  عصر روز گذشته نشست محمدکریم شفیعی شهردار اراک با علیرضا ایزدی مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی، پیرامون مسئله تخریب ساختمان قدیمی حاجباشی و خانه انصاری طی بارش های اخیر و بروز خسارت به این اماکن تشکیل شد و در این نشست عنوان گردید که شهرداری و سازمان میراث فرهنگی هیچ گونه دخالتی در تخریب ملک های مذکور نداشته اند.
در این نشست ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی به دغدغه های این سازمان اشاره نمود و شهردار کلانشهر اراک نیز بر همکاری هرچه بیشتر شهرداری با سازمان میراث فرهنگی در راستای حفظ اماکن با ارزش تاریخی تاکید نمود.
در ادامه این نشست، شفیعی اظهار داشت: شهرداری در جهت حفظ آثار تاریخی پس از بازدید از ملک ورثه محسنی در جهت جلوگیری از بروز خسارت به ملک مذکور دستور اقدام عاجل صادر و در همین راستا صبح امروز مشکل تا حصول شرایط جوی مناسب مرتفع گردید و در خصوص ملک حاجباشی نیز مقرر گردید، با همکاری کارشناسان سازمان میراث فرهنگی اقدامات لازم جهت رفع خطر و نیز استقرار علایم اخباری جهت جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی ناشی از ریزش بنا انجام گرفته است و در خصوص ملک انصاری نیز با توجه به بروز خسارت مقرر گردید، پیگیری لازم جهت شناسایی فرد یا افرادی که در این امر دخالت داشته از سوی مراجع ذیصلاح اقدام قانونی صورت پذیرد.
در ادامه ایزدی نیز علاوه بر تایید صحبت های شهردار اراک به این نکته اشاره نمود که سازمان میراث فرهنگی نیز بر این باور است که هیچ گونه تخریبی از سوی شهرداری اراک صورت نگرفته است و سوء نیتی از سوی شهرداری صورت نپذیرفته و رفع خطر جهت شهروندان بوده و در مورد ملک انصاری نیز پس از بحث و تبادل نظر مشخص گردید که شهرداری در مورد این ملک اصلا ورود ننموده و تخریب احتمالا توسط فردی ناشناس انجام گردیده است.
همچنین ایزدی با اشاره به خریداری خانه محسنی عراقی توسط شهرداری، از اقدامات شهرداری اراک جهت حفظ و مرمت این بنا قدردانی نمود.
در پایان این نشست شهردار اراک گفت: در خصوص بازار تاریخی شهر اراک که یکی از آثار ارزنده تاریخی کشور می باشد، این شهرداری آمادگی هرگونه مساعدت درخصوص مرمت بازار را با تصویب لایحه پیشنهادی به شورای اسلامی شهر دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

فروشگاه اینترنتی اینرژی

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح