نظام مسئله محور در تبلیغات اسلامی شکل گرفته است
ایسنا/اصفهان رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان گفت: امروز یک نظام مسئله محور در دفتر تبلیغات اسلامی شکل گرفته است که این نظام در مدار فعالیتها و اقدامات، تأثیر مستقیم میگذارد. حجتالاسلام محمد قطبی، امروز (دوشنبه-۲۸ تیر) در مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان، اظهار
ایسنا/اصفهان رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان گفت: امروز یک نظام مسئله محور در دفتر تبلیغات اسلامی شکل گرفته است که این نظام در مدار فعالیتها و اقدامات، تأثیر مستقیم میگذارد.
حجتالاسلام محمد قطبی، امروز (دوشنبه-۲۸ تیر) در مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان، اظهار کرد: دستگاههای فرهنگی برای سنجش عملکرد خودشان از الگوهای مختلفی استفاده میکنند که “فاصله از مبدأ حرکت” یکی از این معیارهای سنجش است. روش دوم سنجش عملکرد در مقایسه با دستگاه همتراز است که روش خوبی است، اما روش سومی هم برای سنجش عملکرد وجود دارد که در حوزه فرهنگی تازگی دارد و امروز افتخار داریم با توجه به این روش جایگاه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان را بسنجیم و آن روش نزدیک شدن به مقصد است.
وی افزود: نظام مسئله محوری در این روش عیان است و ۱۴ مسئله اساسی و مورد نیاز جامعه در این نظام شناسایی شد و در چهار منظومه کنار هم قرار گرفتند. امروز اگر بخواهیم خودمان را معرفی کنیم خود را بر اساس میزان تأثیر در حل مسائل میسنجیم. مسئله محوری در مدار فعالیتها و اقدامات تأثیر مستقیم میگذارد و در حوزه آموزش باید به سمت رشتههای کاربردی و مسئله محور برویم و در دفتر اصفهان رشتههای دوره دکترا را نیز راهاندازی خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان، گفت: یکی از مهمترین مسائل موضوع خانواده است و منظومه خود را به سمت پژوهشکده خانواده بردیم. یک برنامه دقیق و منسجم برای اعتلای خانواده داریم و امروز دفتر تبلیغات اصفهان در منظومه مسئله محوری جز بهترینهای منظومههای پژوهشی کشور است.
قطبی ادامه داد: در میدان تبلیغ عمومی بر اساس مسئله محوری تغییرات لازم را دادیم. نظام مسئله محوری با مدیریت رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم شکل گرفت و امروز در بخشهای مختلف، کارآمدی دارد. میدان فضای مجازی در تمام اضلاع زندگی نفوذ کرده است. در زمینه فضای مجازی آموزشهای زیادی دادیم و توسعه توان انجام شد و نگاه تحلیل گرایانه برای کنشگری در فضای مجازی نیاز یک طلبه است تا بداند چگونه با این فضا برخورد کند.
وی گفت: در فضای مجازی نیاز به کار زیاد و نیاز به تقاطع داریم که فضای حقیقی و مجازی را به یکدیگر متصل کند. بدون توجه به این دو ضلع این موارد نمیتوانند موفق شوند. باید به سمت فعالیتهای تاب آور برویم تا برای توسعه خود گام برداریم. امروز شرکتهای دانشبنیان مایه افتخار نظام اسلامی هستند. امروز ۷ هزار شرکت دانش بنیان داریم و در حوزه نرمافزارهای خلاق ضرورت داشت دفتر تبلیغات ورود کند و مرکز علمی نوآوری و خلاقیت اشراق در محدوده فرهنگ در قم تأسیس شد و همزمان در شعبه اصفهان این مرکز تأسیس شد و در فارس و اهواز هم تأسیس میشود.
رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان، افزود: امروز در منظومه فعالیتهای فرهنگی در کنار میدانهای فرهنگی که از دیرباز داشتهایم و در کنار فعالیتهای حضوری لازم است فعالیتهای فناورانه همراه ما شود. در حوزه فرهنگ وقتی بخواهیم آموزش دهیم ناچاریم از چند رسانه محدود استفاده کنیم. در حوزه تربیت فرزند نیاز به ابزارهای بومی شده یا تولید شده خودمان داریم. امیدواریم نتایج معطوف به حل مسئله جامعه اسلامی را در مسیر پیشرفت و تمدن اسلامی قرار دهد. قطعاً در کارهای اجرایی خطا داشتهایم که امیدواریم مدیر جدید، دفتر تبلیغات اصفهان را بالندهتر از قبل کند.
همچنین حجتالاسلام احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان در این مراسم، اظهار کرد: منابع انسانی دفتر همواره از حوزه علمیه تأمین شده است و اساتید و مبلغان از فضلای حوزه علمیه هستند. توسعه ارتباط با زعمای حوزه از اهداف ما خواهد بود. بیش از پیش باید با روحیه جهادی کار کنیم و همکاران ما در دفتر اصفهان مجاهدان در حوزه فرهنگی هستند و دفتر مرکزی هم باید ارتباط و حمایت خود را از دفتر اصفهان بیشتر کند.
وی افزود: امروز مسئولیت خطیری بر عهده اینجانب گذاشته شده است که امیدوارم با همراهی طلاب از عهده وظایف خود برآیم.
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰