تاریخ انتشار : دوشنبه 15 خرداد 1402 - 23:28
190 بازدید
کد خبر : 208341

نگاهی کلی به انواع کابین آسانسور

نگاهی کلی به انواع کابین آسانسور

کابین آسانسور بخشی است که فرد، انتقال با آسانسور را تجربه می کند. از این جهت، اهمیت زیاد متوجه این است که طراحی کابین مطابق با سلیقه افراد باشد و به خوبی با طراحی کلی ساختمان ادغام شود و احساس زیبایی و راحتی را در هم آمیزد و به مسافر بدهد. این قطعه یکی از

کابین آسانسور بخشی است که فرد، انتقال با آسانسور را تجربه می کند. از این جهت، اهمیت زیاد متوجه این است که طراحی کابین مطابق با سلیقه افراد باشد و به خوبی با طراحی کلی ساختمان ادغام شود و احساس زیبایی و راحتی را در هم آمیزد و به مسافر بدهد. این قطعه یکی از قطعات اصلی آسانسور است که همواره در معرض دید استفاده کنندگان قرار می گیرد. کابین آسانسور در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و ساخته می شود. طراحی محیط داخلی کابین با اجناس مختلف و طرح های متنوع صورت می گیرد. کابین نقش ایمنی و تزئینی را در آسانسور دارد. ایمنی این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار است. کابین آسانسور در انواع نفربر، باربر، خودروبر، ویلچر بر و تخت بر ساخته می شود و بین فضای ریل ها، توسط یک طناب فولادی در داخل مسیری عمودی آویزان هست. با توجه به اینکه کابین آسانسور بیشترین ارتباط را با افراد دارد، در انواع مختلف ساخته می شود. البته برخی از این انواع جنبه تزیینی دارند و برخی تنها متناسب با کارایی هستند.

جامع ترین دسته بندی کابین آسانسور

  • کابین شیشه ای دیواره ها را می توان از شیشه های مخصوص که دارای استاندارد های لازم هستند، ساختاینگونه را بسته به محل نصب می توانند، یکی از دیواره ها یا دو یا حتی سه دیواره را شیشه ای بسازندهمچنین درب ها را نیز می توان از جنس شیشه ساخت تا افرادی که سوار کابین می شوند، بتوانند از همه زوایا، دید به بیرون داشته باشندهمچنین گاها ضلع جلویی کابین را به صورت تخت و یا نیم دایره می سازند تا دید بهتری داشته باشد و از بیرون نیز نمای زیبایی را به تماشاگر بدهد.
  • کابین تمام استیل یکی از انواع پرکاربرد کابین آسانسور این مورد است که از محبوبیت بالایی در میان سایر انواع کابین ها دارداین مورد بعد از کابین شیشه ای جزو کابین های پر طرفدار برای افرادی است که شرایط استفاده از آسانسور های شیشه ای را ندارند.    در کابین تمام استیل ، دیواره ها و تمام نوار ها و تمام ورق هایی که در کابینت استفاده شده از جنس استیل هستند و جنس تمامی این موارد با سقف برابر است و همگی از استیل هستنددر کف کابین تمام استیل از کفپوش سنگ استفاده می شودمعمولا کابین های استیل دارای مدل های مختلفی هستند که بستگی به انتخاب مشتری داردکابین های استیل نسبت به کابین های شیشه ای وزن کمتری دارند ولی در مقایسه با سایر مدل ها سنگین تر هستند.
  • کابین نیمه استیلبعد از انواع بالا باید به کابین های MDF استیل اشاره کرد که ترکیبی زیبا از استیل و MDF است و نسبت به کابین تمام استیل دارای بهای تمام شده کمتری هستند اما ترکیب MDF و استیل باعث می شود که زیبایی رنگی کابین ها دو برابر شود و با انتخاب مدل های MDF و انتخاب رنگ ها و ترکیب آن با استیل ظاهری هرچه زیباتر ایجاد نمودیکی از انواع کابین آسانسور نیمه استیل پر طرفدار طرح MDF هایگلاس با ترکیب استیل طلایی استاستیل به علت نداشتن لایه کروم مقاومت کمی در برابر خورندگی از خود دارد و بعد از مدتی رنگ استیل سیاه می شودمتاسفانه برخی افراد سود جو برای سود مالی بیشتر در کابین آسانسور از استیل های بگیر استفاده می کنند و کارفرما بعلت نداشتن اطلاعات کافی و به علت اینکه از نظر ظاهر قابل تشخیص نیست، بعد از مدتی دوباره باید جهت تعویض تزیینات کابین خود اقدام کندبرای تست این دو نوع استیل فقط کافیست از یک آهن ربا کمک بگیریم.
  • کابین آسانسور MDF همانطور که از نام کابین آسانسور MDF پیداست، محیط داخلی این کابین تماما از MDF پوشانده می شود و در آسانسور های مسکونی و اداری بیشترین کاربرد را دارداین نوع کابین ها یکی از ساده ترین مدل های کابین آسانسور هستند که از طرح MDF برای پوشاندن دیواره‌ ها استفاده می شونداین مدل بر خلاف سادگی با توجه به قیمت مناسب در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد
  • کابین آسانسور فرمیکاساده ترین و ارزان ترین نوع، کابین آسانسور فرمیکا هستدر انواع کابین آسانسور فرمیکا به جای MDF از فرم ها استفاده می شوداین نوع از کابین از نظر ظاهری شباهت های زیادی با کابینت MDF داردالبته در سال های اخیر از این نوع کابین کمتر در پروژه های نصب و راه اندازی آسانسور استفاده می شودچرا که این مدل ها نسبت به دیگر کابین های آسانسور ها زیبایی کمتری دارند و اما از نظر مقاوم بودن جنس محکمی دارند به همین دلیل با توجه به سلیقه مشتری در اولویت قرار می گیرد.
  • کابین آسانسور پاناروما یکی دیگر از انواع کابین آسانسور است که به دلیل زیبایی طرفداران زیادی دارددر ساخت این مدل از کابین آسانسور از تلق های ویژه استفاده می شود که مقاومت بالایی دارند و زیبایی خاصی را خلق می کنندلمینیت در برابر ضربه بسیار مقاوم و نشکن است و در تحمل فشار از قدرت بالایی برخوردار استبه همین دلیل در طراحی این مدل کابین ها از لمینیت هم استفاده می شود.

انواع کابین آسانسور از نظر درب کابین

  • کابین آسانسور با درب نیمه اتوماتیک تلسکوپی
  • کابین آسانسور با درب تمام اتوماتیک تلسکوپی
  • کابین آسانسور با درب تمام اتوماتیک سانترال
  • کابین آسانسور بدون درب
  • نوع درب کابین آسانسور به صورت دولته، سه لته، چهارلته، اتوبوسی، سینوسی 

گاها طراحی های داخلی کابین آسانسور را به عنوان انواع آسانسور در نظر می گیرند که این تقسیم بندی درست نیست و برای جنبه های تزیینی و اکسسوری می توان این موارد را در نظر گرفت.

علت لرزش کابین آسانسور چیست؟

گاهی اوقات شاهد لرزش یا تکانههایی در کابین آسانسور ها هستیم که این لرزش متاثر از دلایل متعددی میتواند باشد. این لرزش گاهی عمودی و برخی از مواقع افقی است یا اینکه در برخی از طبقات شاهد این تکانه و لرزش هستیم که در صورت تداوم می تواند به سیستم آسانسور آسیب هایی را وارد کند که خطر کاهش ایمنی را به همراه دارد. از جمله عوامل عمده موثر در این لرزش نحوه نصب آسانسور و نبود دقت کافی در زمان راه اندازی آن است. همان طور که می دانید یکی از وسایل ضروری در ساخت هر ساختمانی طراحی آسانسور در آن است که نصب یک آسانسور مطلوب و ایدهآل همواره مد نظر سازندگان ساختمان است. برای رسیدن به این هدف باید از شرکت آسانسور با تعهد کاری بالا و نیرو کار حرفه ای برای نصب کمک بگیرید. برخی از شرکت مانند شرکت آسانسور فعال به صورت حرفه ای می توانند شما را راهنمایی کنند. برای دریافت مشاوره رایگان با ۰۳۱۳۶۶۱۱۷۶۶ تماس بگیرید.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

تعمیر اینورتر زیمنس

خرید هاست

 

تور چابهار

کابین آسانسور

کلید حرارتی زیمنس

کفپوش پارکینگ

مشاوره تحصیلی هنرستان و کلاس کنکور فنی حرفه ای

اتحاد درب

قیمت کاشی استخری لوکس

خرید واکسن گارداسیل

اتوماسیون صنعتی

کوچینگ چیست

خرید کاشی استخری لوکس

درب ضد سرقت

سیگنال طلا فارکس

دانلود استوری اینستاگرام

سود پرک

سیگنال فارکس

درب کشویی

سایت لرن دیلی

اکستریم vx

کلید اتوماتیک زیمنس

کابین آسانسور

خرید آسانسور

لوله پلکسی

خرید تابلو نقاشی از سایت هنری آرت یار

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

 

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

 

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

 

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح