تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آذر 1400 - 22:54
77 بازدید
کد خبر : 123298

کرونا کتاب‌فروشی‌ها را به بحران کشاند

کرونا کتاب‌فروشی‌ها را به بحران کشاند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل کتاب‌شهر ایران گفت: کرونا و مصائب آن بر کتاب‌فروشی‌ها بسیار تأثیرگذار بود و موضوعات گرانی و بیماری کرونا باعث شد تا تغییر و تحولات جدی در فضای کسب‌وکارها ایجاد شود و شاهد تعطیلی بسیاری از کتاب‌ فروشی‌ها بودیم و بسیاری از کتاب‌ فروش‌ها دچار بحران شدند. علی اسماعیلی در مراسم افتتاحیه شعبه

کرونا کتاب‌فروشی‌ها را به بحران کشاند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل کتاب‌شهر ایران گفت: کرونا و مصائب آن بر کتاب‌فروشی‌ها بسیار تأثیرگذار بود و موضوعات گرانی و بیماری کرونا باعث شد تا تغییر و تحولات جدی در فضای کسب‌وکارها ایجاد شود و شاهد تعطیلی بسیاری از کتاب‌ فروشی‌ها بودیم و بسیاری از کتاب‌ فروش‌ها دچار بحران شدند.

علی اسماعیلی در مراسم افتتاحیه شعبه مشهد کتابشهر ایران که عصر امروز، ۲۷ اسفند ماه، برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه کتابشهر ایران یکی از موسسات زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است که از سال‌های گذشته موضوع توسعه کتاب و کتابخوانی را مدنظر داشته است، چراکه پس از تغییرات مدیریتی سال‌های گذشته این سازمان اهداف، برنامه‌ها و رویکردهای آن به‌روزرسانی و بازسازی شد.

وی افزود: شیوع کرونا در سال ۱۳۹۹ و مصائب آن بر کتاب‌فروشی‌ها بسیار تأثیرگذار بود و موضوعات گرانی و بیماری کرونا باعث شد تا تغییر و تحولات جدی در فضای کسب‌وکارها ایجاد شود. برخی درگیر فضای مجازی شدند و شیوه‌های جدیدی را برای فروش محصولات و کتاب‌های خود انتخاب کردند و همچنین شاهد تعطیلی بسیاری از کتاب‌ فروشی‌ها بودیم و شرایط مالی و اقتصادی بسیاری از کتاب‌ فروش‌ها دچار بحران شد.

مدیر عامل کتاب‌شهر ایران با اشاره به منتشر شدن کتاب‌ها به صورت مجازی و الکترونیکی، خاطرنشان کرد: کتاب فیزیکی بحران‌هایی را در دوره‌های مختلف طی کرده و این موضوع تأثیر بر استفاده مردم از کتاب فیزیکی داشته است، اما بر اساس تحقیقاتی که انجام داده‌ایم، معتقد هستیم که کتاب فیزیکی هرگز حذف نمی‌شود و به طبع آن فروشگاه‌های کتاب حذف نخواهند شد. ضمن این‌که کتاب‌فروشی فیزیکی به ‌جز فروش محصول، خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد که لزوما در فضای مجازی اتفاق نمی‌افتد.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از تفاوت‌های فروشگاه کتاب حضوری با مجازی این است که خریدار به صورت رو در رو با فروشنده ارتباط برقرار می‌کند. هرچقدر در فضای مجازی تولید محتوا صورت بگیرد و سایت‌ها از تبلیغات کتاب‌ها پر شوند، هیچ‌وقت آن تبلیغات جای فروشنده‌ای را نمی‌گیرد که در فروشگاه، متناسب با ذائقه و نیاز مخاطب، کتابی را به او پیشنهاد می‌کند. کتاب‌فروش به مثابه یک پزشک است که برای هر بیمار و مراجعه‌کننده نسخه‌ متفاوتی می‌پیچد و این مزیتی است که هیچ‌گاه با فضای مجازی جبران نمی‌شود. رویدادها و برنامه‌های جمعی فرهنگی که در کتاب‌فروشی‌ها برگزار می‌شود و باعث دید و بازدید اهالی فرهنگ می‌شود نیز موضوع مهمی است که اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کتاب‌شهر بیان کرد: نقش خود را حمایت‌کننده و حامی برای چرخه کتاب می‌دانیم و به دنبال این نیستیم که عنوان کتابشهر تقویت شود و به دلیل موضوع اعتمادسازی مردم، در راستای برپایی کتابفروشی‌های زنجیره‌ای نام کتاب‌شهر را برای باقی شعبه‌های شهرها انتخاب کردیم. برخی خدماتی نیز ارائه خواهیم کرد که با کتاب‌شهر برای اولین‌بار شروع می‌شود و پس از ثبات در اختیار باقی کتاب‌فروشی‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر عامل کتاب‌شهر ایران عنوان کرد: هرچقدر کتاب‌فروشی بیشتر شود، به فرهنگ‌سازی مطالعه و بالا رفتن سرانه مطالعه کمک می‌شود و به این شکل نیست که اگر ویترین بیشتر شد، کتابفروشی‌های دیگر شهر آسیب ببینند. سازمان تبلیغات اسلامی نیز پس از بحران‌های مرتبط با موضوع کتاب، تصمیم گرفت که با جدیت بیشتری حوزه کتاب را دنبال کند، چرا که فرهنگ و کتاب باید توسط دولت‌ها پشتیبانی شود که بستر برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

تعمیر اینورتر زیمنس

خرید هاست

 

تور چابهار

کابین آسانسور

کلید حرارتی زیمنس

کفپوش پارکینگ

مشاوره تحصیلی هنرستان و کلاس کنکور فنی حرفه ای

اتحاد درب

قیمت کاشی استخری لوکس

خرید واکسن گارداسیل

اتوماسیون صنعتی

کوچینگ چیست

خرید کاشی استخری لوکس

درب ضد سرقت

سیگنال طلا فارکس

دانلود استوری اینستاگرام

سود پرک

سیگنال فارکس

درب کشویی

سایت لرن دیلی

اکستریم vx

کلید اتوماتیک زیمنس

کابین آسانسور

خرید آسانسور

لوله پلکسی

خرید تابلو نقاشی از سایت هنری آرت یار

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

 

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

 

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

 

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح