تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 12:12
70 بازدید
کد خبر : 92258

کمبود شدید گروه‌های خونی منفی در خراسان جنوبی

کمبود شدید گروه‌های خونی منفی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه رشد خونگیری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۸ درصد بوده است، تصریح کرد: در بحث کمبود ذخایر خونی در همه گروه‌ها کمبود داریم، اما در گروه‌های خونی منفی بیشتر کمبود وجود دارد. ابراهیم میری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از

کمبود شدید گروه‌های خونی منفی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه رشد خونگیری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۸ درصد بوده است، تصریح کرد: در بحث کمبود ذخایر خونی در همه گروه‌ها کمبود داریم، اما در گروه‌های خونی منفی بیشتر کمبود وجود دارد.

ابراهیم میری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند که ۱۳ هزار و ۶۵۸ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۸۷ نفر مرد و ۸۷۱ نفر زن بوده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۹۶۵ نفر اهداکننده بار اول و ۳۶۱۲ نفر اهداکننده باسابقه، ۸۰۸۱ نفر اهداکننده مستمر بوده و همچنین ۲۳۸ نفر اهدای پلاکت فرزیس داشته‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۷۹ اهدای خون داشته‌اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۶۳ نفر مرد و ۱۰۱۶ نفر زن، ۲۳۵۳ نفر اهداکننده بار اول، ۳۰۳۰ نفر اهداکننده باسابقه و ۷۳۹۶ نفر اهداکننده مستمر بوده‌اند و ۱۸۴ نفر نیز پلاکت فرزیس اهدا کرده‌اند.

میری مقدم با بیان اینکه رشد خونگیری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۸ درصد بوده است، تصریح کرد: در بحث کمبود ذخایر خونی در همه گروه‌ها کمبود داریم و خون همیشه مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه در بحث گروه‌های خونی منفی بیشتر کمبود وجود دارد، اظهار کرد: پلاکت فرزیس امکانی است که برای بیماران سرطانی و افردی که اعمال جراحی خاص انجام داده‌اند، استفاده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اکنون از نظر اهدای سلول‌های بنیادی خون در سطح پایینی در سطح کشور هستیم و از مردم می‌خواهیم در این حوزه نیز مشارکت داشته باشند تا بتوانیم کمک بیشتری به درمان بیماری‌ها داشته باشیم.

میری مقدم یادآور شد: طی روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته قاین، یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در فردوس و همه روزهای هفته در طبس میزبان اهداکنندگان خواهیم بود؛ پایگاه میدان جانبازان بیرجند نیز هر روز هفته صبح‌ها و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه بعدازظهرها نیز فعال است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

فروشگاه اینترنتی اینرژی

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح