تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آذر 1400 - 17:35
135 بازدید
کد خبر : 172128

ضرورت ایجاد وحدت عملی حوزه و دانشگاه به لحاظ شکلی و محتوایی

ضرورت ایجاد وحدت عملی حوزه و دانشگاه به لحاظ شکلی و محتوایی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آذربایجان‌شرقی ضمن تبیین مقام علمی شهید دکتر مفتح بر ضرورت ایجاد وحدت عملی حوزه و دانشگاه به لحاظ شکلی و محتوایی تاکید کرد. جلال شیری در گفت‌وگو با ایسنا، مولفه‌های مختلف لازم در اسلامی شدن دانشگاه‌ها، ایجاد زیرساخت معرفتی به لحاظ علم شناختی

ضرورت ایجاد وحدت عملی حوزه و دانشگاه به لحاظ شکلی و محتوایی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آذربایجان‌شرقی ضمن تبیین مقام علمی شهید دکتر مفتح بر ضرورت ایجاد وحدت عملی حوزه و دانشگاه به لحاظ شکلی و محتوایی تاکید کرد.

جلال شیری در گفت‌وگو با ایسنا، مولفه‌های مختلف لازم در اسلامی شدن دانشگاه‌ها، ایجاد زیرساخت معرفتی به لحاظ علم شناختی و پی بردن به فلسفه علوم مختلف را از جمله پیامدهای مثبت ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه عنوان کرده و اظهار کرد: آگاهی از چیستی و چرایی فلسفی علوم مختلف در حوزه‌های موضوعی گسترده‌ای که وجود دارد، سبب می‌شود تا  هدف گذاری برای بسط و توسعه‌ی نظریه‌های علمی به شکل منسجم و کارآمدی در آمده و در کنار آن با بهره‌گیری از منابع غنی وحیانی و روایی جهت‌گیری برای تکامل علوم جهت نیل به پیشرفت‌های مختلف مادی و معنوی راحت‌تر و با بازده بیشتری انجام شود.

وی با تشریح نیازهای امروزی جامعه و انتظاراتی که از دانشگاه‌ها برای تولید علم نافع وجود دارد، افزود: نافذیت علم از جمله زمینه‌های ایجاد کننده نافعیت آن است لذا علومی که جهت‌دار پیش روند و از نافذیت مبتنی بر غنای محتوایی برخوردار باشند، قطعا می‌توانند نافعیت لازم را در حوزه‌های مختلف دارا باشند که در این میان وجود هم‌افزایی بین حوزه و دانشگاه از موارد بسیار مهم بشمار میرود.

شیری همچنین خروج نظریه‌های جدید علمی  از هر دو رکن اساسی علمی جامعه یعنی حوزه و دانشگاه را از انتظارات جامعه از این دو نهاد دانست و گفت: در جهت الزام نگرش علمی به مسائل مختلف جاری در جامعه، همسویی این دو نهاد علمی اثرگذار  یک اصل مهم در تبیین، احصا و حل مسائل جامعه بوده که با استفاده از آن می‌توان مرجعیت علمی و نگرش حل المسائلی را به نحو مطلوبی توسعه بخشید.

وی در پایان با درخواست از مسئولان حوزوی و دانشگاهی کشور مبنی بر حرکت جمعی و فعال برای نیل به وحدت عینی و عملی بین این دو نهاد مهم و اثرگذار، احصای مسائل مختلف و ارائه‌ی روش‌های علمی برای مسائل گوناگون به‌ویژه در زمینه‌ی مسائل فرهنگی و اجتماعی را از پیامدهای مثبت چنین وحدت مبارکی عنوان کرد و از آمادگی کامل نهضت استادی بسیج برای شرکت در این امر مهم خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

خرید تابلو نقاشی از سایت هنری آرت یار

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

فروشگاه اینترنتی اینرژی

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح