تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دی 1401 - 12:10
153 بازدید
کد خبر : 206636

دوره قبض تلفن ثابت با قبض برق متفاوت است؟

دوره قبض تلفن ثابت با قبض برق متفاوت است؟

  دنیایی بدون برق حتی در تصور آدمی نیز نمی‌گنجد و این نشان می‌دهد که چقدر این انرژی مهم با زندگی بشر گره خورده است. دنیای ارتباطات نیز با تلفن‌های ثابت رونق یافته و حتی ظهور گوشی‌های جدید نیز نتوانست اهمیت تلفن‌ ثابت را از بین ببرد. حال سوال اینجا است که شما چقدر به

 

دنیایی بدون برق حتی در تصور آدمی نیز نمی‌گنجد و این نشان می‌دهد که چقدر این انرژی مهم با زندگی بشر گره خورده است. دنیای ارتباطات نیز با تلفن‌های ثابت رونق یافته و حتی ظهور گوشی‌های جدید نیز نتوانست اهمیت تلفن‌ ثابت را از بین ببرد. حال سوال اینجا است که شما چقدر به پرداخت قبض تلفن ثابت، برق و دیگر اشتراک‌ها اهمیت می‌دهید؟ در این مطلب می‌خواهیم در مورد تفاوت دوره قبض برق با قبض تلفن ثابت نکاتی را به اشتراک بگذاریم تا اطلاعات شما در این زمینه تکمیل شود.

آبونمان چیست؟

برخی از افراد با این واژه چندان میانه خوبی ندارند و آن را واژه‌ای چندان جالبی نمی‌دانند. منظور از آبونمان همان حق اشتراک است که این روزها در مطبوعات، فست فودها، تاکسی تلفنی‌ها و… نیز به کار گرفته می‌شود. برای درک بهتر این مسئله یک مثال دیگر می‌زنیم. 

اگر شما اهل تماشای فیلم باشید، می‌دانید که دانلود کردن فیلم زیاد مقرون‌به‌صرفه نیست. در همین راستا سایت‌های زیادی فعالیت دارند که با پرداخت اشتراک ماهانه می‌توانید با اینترنت نیم‌بها فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنید. این حق اشتراک در قبض برق، تلفن ثابت و… نیز وجود دارد و در پایان هر دوره مبلغ مشخصی به آبونمان اختصاص دارد.

قبض تلفن ثابت

در سال‌های اخیر تمامی قبوض آب، برق، گاز و تلفن به صورت کاغذی به دست مشترکین می‌رسید و تمامی اطلاعات اعم از حق اشتراک، میزان مصرف، طول دوره و… در آن‌ها ثبت می‌شد. بدون شک این روند مشکلات زیادی به همراه داشت و به یمن اینترنت و توسعه پرداخت الکترونیک، قبوض کاغذی نیز کنار گذاشته شدند.

همانند سایر قبوض، قبض تلفن ثابت نیز با پیامک به مشترکین ارسال می‌شود و تمام مشترکین می‌توانند اطلاعات کامل را در سایت مخابرات مشاهده کنند. با عملی کردن این ایده، در مصرف کاغذ بسیار صرفه‌جویی شد و نحوه پرداخت قبوض نیز برای مشترکین آسان‌تر شد. 

دوره محاسبه تلفن ثابت

افراد زیادی این گله را دارند که قبض‌های تلفن خیلی بیشتر از قبض برق ارسال می‌شوند. این افراد اصلا به دوره محاسبه قبوض توجه ندارند. لازم به ذکر است که قبض تلفن ثابت در هر ماه یکبار صادر می‌شود یا به زبان دیگر دوره محاسبه این قبض ماهانه است.

برای تماس‌های داخل استان مکالمه‌ها به ۱ دقیقه گرد می‌شوند، یعنی اگر شما ۵۰ ثانیه مکالمه داخل استانی داشته باشید، هزینه یک دقیقه تماس برای شما ذکر می‌شود. تماس‌های بین استانی و ثابت به همراه نیز به نیم دقیقه گرد می‌شوند که با توجه به مثال بالا کاملا برایتان ملموس خواهد بود.

تفاوت دوره قبض برق با تلفن ثابت

گاهی بهتر است به آمار و ارقام قبوض با دقت بیشتری توجه کنید. افرادی هستند که گمان می‌کنند مبلغ قبض برق بیشتر از تلفن ثابت می‌آید اما به این مسئله توجه ندارند که قبوض تلفن ماهانه صادر می‌شوند، در حالی که قبوض برق هر دو ماه یکبار به مشترکین ارسال می‌شود. 

این روزها قبوض برق نیز از طریق پیامک به کاربران ارسال می‌شود تا به روش‌های آسان بتوانند آن‌ها را پرداخت کنند. بدون شک شما نیز در تلفن همراه خود اپلیکیشنی برای پرداخت قبوض نصب کرده‌اید. در این مطلب شما با یکی از برترین مراجع پرداخت قبوض آشنا خواهید شد تا آسان‌تر و سریع‌تر این هزینه‌ها را پرداخت کنید.

قبض همراه اول

در این میان بهتر است به قبض همراه اول نیز اشاره‌ای داشته باشیم، چرا که نخستین و وسیع‌ترین اپراتور تلفن همراه در کشور است و بیشترین مشترک را به خود اختصاص داده است. قبوض این اپراتور نیز نظیر تلفن ثابت به صورت ماهانه صادر می‌شود و مولفه‌های زیادی در میزان مبلغ قبض دخیل هستند.

به عنوان مثال علاوه بر دقایق مکالمه، تعداد پیامک‌های ارسالی و سابقه اشتراک نیز در این مبلغ تاثیرگذار هستند. توجه داشته باشید که دو قبض برای این اپراتور صادر می‌شود که قبض پایان دوره و میان دوره نام دارند. اگر شما هم یکی از این مشترکین هستید، بهتر است تنها یکی از دوره‌ها را برای پرداخت قبض انتخاب کنید.

اگر میان دوره را پرداخت کرده‌اید، ازین پس همیشه قبوض میان دوره را بپردازید و اگر پایان دوره را پرداخته‌اید، همان قبض را پرداخت نمایید. شما از چه روشی برای پرداخت قبض همراه اول استفاده می‌کنید؟ در ادامه با آسان‌ترین روش آشنا می‌شوید.

پرداخت آنلاین قبوض با تاپ

نحوه پرداخت قبوض نیز یک مسئله بسیار مهم است که با استفاده از یک برنامه مطمئن می‌توان همه آن‌ها را به خوبی مدیریت کرد. این روزها دیگر خبری از مراجعه به بانک برای پرداخت قبض آب یا برق نیست و هر فرد می‌تواند به کمک جعبه شگفت انگیزی که در دست خود دارد، همه این کارها را در خانه انجام دهد.

یکی از مراجع معتبر برای پرداخت قبض تلفن ثابت، برق، آب، گاز و همراه اول سوپراپلیکیشن تاپ است که امکانات زیادی دارد. با تاپ می‌توانید مدیریت بی نقصی در پرداخت قبوض داشته باشید تا هیچوقت دچار مشکل نشوید.

سوپراپلیکیشن تاپ 

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که به دنبال یک سوپراپلیکیشن همه کاره هستید تا بسیاری از خدمات را در خانه و به دور از سروصدای بیرون انجام دهید. تاپ یکی از گزینه‌های مناسب برای این کار است؛ چرا که ۷۳ سرویس کاربردی دارد و اعتبار خود را از بانک پارسیان برترین بانک خصوصی ایران گرفته است.

از خدمات بارز این سوپراپلیکیشن می‌توان به کارت به کارت، پرداخت قبض تلفن ثابت، برق، خرید شارژ، پرداخت خلافی، استعلام نمره منفی گواهینامه، ثبت چک صیادی، رزرو تور، هتل، خرید بلیت هواپیما و… اشاره کرد. تاپ را برای تاپ زندگی کردن نصب کنید.

جمع بندی

تمامی امکاناتی که در اختیار ما قرار می‌گیرند، باید به بهترین شکل از آن‌ها استفاده شود تا نسل‌های بعدی نیز از آن‌ها بهره‌مند شوند. شاید یکی از کارهایی که باید هر یک از ما انجام دهیم، پرداخت به موقع قبوض است. در این مطلب با تفاوت دوره محاسبه قبض تلفن ثابت، برق و همراه اول آشنا شدید و اطلاعات کاملی در این مورد کسب کردید. برای پرداخت کردن قبض برق و دیگر قبوض شهری می‌توانید از سوپراپلیکیشن تاپ کمک بگیرید. با تاپ می‌توانید بیش از ۷۰ سرویس کاربردی را به کار بگیرید و بسیاری از کارها را به صورت غیرحضوری انجام دهید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

خرید تابلو نقاشی از سایت هنری آرت یار

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

فروشگاه اینترنتی اینرژی

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح