تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 - 15:12
141 بازدید
کد خبر : 30859

اکران ۱۰ فیلم ایرانی جشنواره کودکان و نوجوانان در مشهد

اکران ۱۰ فیلم ایرانی جشنواره کودکان و نوجوانان در مشهد

 رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اکران ۱۰ فیلم ایرانی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در پردیس سینمایی هویزه مشهد خبر داد. سیدحجت طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همزمان با برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ۱۰ فیلم بخش ایران

اکران ۱۰ فیلم ایرانی جشنواره کودکان و نوجوانان در مشهد

 رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اکران ۱۰ فیلم ایرانی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در پردیس سینمایی هویزه مشهد خبر داد.

سیدحجت طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همزمان با برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ۱۰ فیلم بخش ایران این جشنواره از امروز، ۱۶ مهرماه، تا سه‌شنبه، ۲۰ مهرماه، در دو سانس ۱۷ تا ۱۹ و ۱۹ تا ۲۱ به صورت ویژه برای کودکان و نوجوانان در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه فیلم‌های اکران شده توسط داوران کوچک مورد داروی قرار می‌گیرد، ادامه داد: از میان ۵۰ کودک و نوجوانی که برای داوری این جشنواره داوطلب شده و در سامانه مربوطه اقدام کرده بودند، ۲۱ نفر از مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی به عنوان داوران کوچک جشنواره انتخاب شده‌اند.

طباطبایی تصریح کرد: این گروه ۲۱ نفره از کودکان و نوجوانان پس از تماشای فیلم‌ها بر اساس مولفه‌های مورد نظر برای ارزشیابی امتیازات لازم را در جدولی که برای این منظور در نظر گرفته شده است درج کرده و در نهایت امتیازات آن‌ها بررسی شده و به دبیرخانه مرکزی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌ها به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان در پردیس سینمایی هویزه به نمایش در می‌آید. همچنین مشکلی در پذیرش هر کدام از کودکان و نوجوانان شهرستانی که در روزهای اکران فیلم‌های جشنواره در مشهد حضور داشته باشند، به عنوان داور وجود ندارد.

‌رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان فیلمی از خراسان رضوی حضور ندارد، اما امسال فیلم‌سازان استان در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان شرکت کرده و جزو سه استان پر تولید در این زمینه به شمار می‌روند و رتبه‌هایی را نیز کسب کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در طول روزهای برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در پردیس سینمایی هویزه، کارگاه‌های آموزش فیلمسازی و نقد و بررسی فیلم‌های اکران شده در میان دو سانس برگزار شده و از حضور کودکان به همراه منتقدین بهره گرفته می‌شود.

طباطبایی کودکان و نوجوانان را بهترین داوران فیلم‌های مربوط به این گروه سنی دانست و گفت: در دوره های قبلی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نتایج داوری فیلم‌ها توسط کودکان در استان‌های مختلف بسیار به یکدیگر نزدیک بود و پس از این‌که نتایج داوری در استان‌های مختلف در دبیرخانه مرکزی این جشنواره تجمیع شد، نتیجه به دست آمده به واقعیت بسیار نزدیک بود و نشان می‌داد که فیلم‌های منتخب جشنواره همان فیلم‌هایی هستند که مورد علاقه همه بچه‌ها بوده‌اند، لذا به طور قطع می‌توان به داوری کودکان و نوجوانان در این جشنواره اعتماد کرد.

وی اضافه کرد: چندین نهاد در حوزه فیلم کودک و نوجوان در خراسان رضوی فعال هستند که از جمله آن‌ها انجمن سینمای جوانان بوده که نسبت به برگزاری دوره های آموزش فیلم‌سازی و تولید فیلم ویژه کودک و نوجوان اقدام می کند. نهاد دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده که چند سالی است در حوزه فیلم‌سازی ورود خوبی داشته و نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و فیلم‌سازی در قالب پویانمایی در شهرستان‌های مختلف استان اقدام کرده است.

رئیس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز با دادن مجوزهای فیلم‌سازی به فعالان حوزه کودکان و نوجوانان در کنار نهادهای مزبور در حال فعالیت است، اما تجمیع همه این فعالیت‌ها حاکی از این است که خراسان رضوی جزو پنج استان موفق در حوزه فیلم‌سازی ویژه کودک و نوجوان به شمار می‌رود.

طباطبایی ادامه داد: اخیراً دو فیلم‌نامه با موضوع کودکان و نوجوانان از تولیدات فعالان استان در بنیاد سینمایی فارابی تصویب شده که امید است زمینه ساخت این فیلم‌ها نیز فراهم شود.

سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از ۱۶ تا ۲۱ مهر ماه و همزمان با هفته ملی کودک در دو بخش ایران و بین‌الملل در اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

خرید تابلو نقاشی از سایت هنری آرت یار

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

فروشگاه اینترنتی اینرژی

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح