تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 20:34
108 بازدید
کد خبر : 104329

ابلاغ سیاست‌های رسانه‌ای به شبکه‌های استانی درباره بحران‌های طبیعی

ابلاغ سیاست‌های رسانه‌ای به شبکه‌های استانی درباره بحران‌های طبیعی

معاون امور استان‌های صداوسیما با تاکید بر حفظ مرجعیت خبری صداوسیما در بحران‌های طبیعی از جمله سیل، موارد ۲۸ گانه‌ای را به عنوان سیاست‌های کلی رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی در این شرایط تبیین و به مراکز ابلاغ کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، در پی هشدارهای سازمان

ابلاغ سیاست‌های رسانه‌ای به شبکه‌های استانی درباره بحران‌های طبیعی

معاون امور استان‌های صداوسیما با تاکید بر حفظ مرجعیت خبری صداوسیما در بحران‌های طبیعی از جمله سیل، موارد ۲۸ گانه‌ای را به عنوان سیاست‌های کلی رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی در این شرایط تبیین و به مراکز ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، در پی هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و بروز سیلاب در ماه‌های پیش‌رو و همچنین وقوع سیل در روزهای گذشته و وارد شدن خسارات سنگین به برخی مناطق کشور از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، علی دارابی _ معاون امور استان‌های صداوسیما _ در دستورالعملی با اشاره به غیر قابل اجتناب بودن وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل، بر ضرورت حفظ و تقویت مرجعیت خبری صداوسیما در این شرایط تاکید کرد.

بر اساس این دستورالعمل معاون امور استان‌های صداوسیما مجموعه‌ای از سیاست‌های رسانه‌ای را که موجب تحقق این هدف می‌شوند را در قالب راهبردهای برنامه‌سازی رسانه در بحران سیل در ۲۸ محور اصلی و ۱۷ بند فرعی تبیین و به مراکز استانی صداوسیما ابلاغ کرد.

مجموعه این راهبردها با محور اطلاع‌رسانی سریع همراه با صحت و دقت به عنوان گام اول رسانه آغاز می‌شود و در ادامه به مواردی همچون حفظ و ارتقاء مرجعیت رسانه در اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، آموزش و آرامش‌بخشی، همدردی با مشکلات مردم و زبان گویای جامعه بودن، همراهی و کمک به مسئولان و ارائه گزارش از خدمات و اقدامات آنان، آموزش مجریان، گزارشگران و برنامه‌سازان برای شرایط بحرانی، آرام‌سازی فضای عمومی جامعه، اهتمام بایسته برای وحدت و اتحاد همه نیروهای کشور در حوادث از سوی صداوسیما پرداخته است.

معاون امور استان‌های صداوسیما در این ابلاغ به رادیو و نقش اصلی آن در مدیریت رسانه‌ای بحران‌ها پرداخته و بر اهمیت راه‌اندازی رادیوهای اختصاصی با عنوان رادیو امید (نجات) با هدف اطلاع‌رسانی سریع از وضعیت آسیب‌دیدگان، کمک به حل مشکلات و ایجاد روحیه امید در مناطق آسیب‌دیده از سیل تاکید کرده است.

دارابی در این دستورالعمل با بیان اینکه باید به مسائل پیرامون پسا سیل نیز توجه داشت، تصریح کرده است که رسانه باید مدیریت همه جانبه داشته باشد و شرایط پس از اتمام سیل و حادثه طبیعی در کشور، ملاحظات و اقدامات لازم در این خصوص را در دستور کار قرار دهد.

معاون امور استان‌های صداوسیما خاطرنشان کرد: ایران عزیز ما به لحاظ سوق الجیشی و موقعیت اقلیم آب و هوایی در کانون حوادث و رخدادهای طبیعی است، صداوسیمای مراکز استان‌ها در این حوادث در خط مقدم هستند و وظیفه خطیر رسانه‌ای خود را با تکیه بر تجارب ارزنده گذشته و نیز بهره‌مندی از تجارب بین‌المللی انجام می‌دهند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

خرید تابلو نقاشی از سایت هنری آرت یار

کنترل تلویزیون سامسونگ

امداد خودرو هیوندای

کوله پشتی کودک

دستگاه های صنایع غذایی

فروشگاه اینترنتی اینرژی

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

 

 

 

 

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

 

 

 

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح