تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1400 - 18:35
145 بازدید
کد خبر : 173246

آغاز همکاری آکادمی علوم کشور افغانستان و دانشگاه علم و فرهنگ

آغاز همکاری آکادمی علوم کشور افغانستان و دانشگاه علم و فرهنگ

رئیس آکادمی علوم کشور افغانستان و هیات همراه با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه از دانشگاه علم و فرهنگ بازدید کردند. به گزارش ایسنا، در این جلسه سیدسعید هاشمی-رییس دانشگاه علم و فرهنگ- به معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای نو آورانه دانشگاه و جهاد دانشگاهی پرداخت. رییس دانشگاه گفت: دانشگاه علم و فرهنگ، در ۹۱ رشته

آغاز همکاری آکادمی علوم کشور افغانستان و دانشگاه علم و فرهنگ

رئیس آکادمی علوم کشور افغانستان و هیات همراه با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه از دانشگاه علم و فرهنگ بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه سیدسعید هاشمی-رییس دانشگاه علم و فرهنگ- به معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای نو آورانه دانشگاه و جهاد دانشگاهی پرداخت.

رییس دانشگاه گفت: دانشگاه علم و فرهنگ، در ۹۱ رشته تحصیلی و حوزه‌های مختلفی مانند: علوم انسانی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، گردشگری، فنی و مهندسی و هنر ومعماری آماده همکاری با تمام دانشگاه‌های کشور دوست و برادر افغانستان است.

دکتر هاشمی افزود: اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اسلامی دو کشور ایران و افغانستان بسیار قابل توجه است و این مشترکات سبب تسهیل همکاری‌های فی مابین خواهد شد.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ همچنین به توانمندی این دانشگاه در حوزه کارآفرینی، آموزش‌های ویژه در بخش استارتاپ‌ها و صنایع فرهنگی اشاره کرد و افزود: وجود بنیاد کسب و کار، موسسه توسعه پایدار گردشگری و تنها پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در دانشگاه علم و فرهنگ سبب شده که این دانشگاه دارای تجربیات خوبی در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی باشد.

وی همچنین در خصوص برگزاری دوره‌های مهارتی و فنی در رشته‌های موجود دانشگاه و کالج بین‌الملل برای متقاضیان غیرایرانی اعلام آمادگی کرد.

رییس آکادمی علوم افغانستان- دکتر عبدالظاهر شکیب-، ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: آکادمی علوم افغانستان زیر نظر رییس جمهور این کشور بوده و دارای سه بخش اصلی « علوم بشری»، «علوم اسلامی»، «علوم طبیعی» و «فناوری» است که هر یک از این بخش‌ها دارای دپارتمان‌های متعدد می‌باشد.

دکتر شکیب افزود: ۱۵ مرکز علمی، ۴۳ انیستیتو علمی- پژوهشی و ۸۴ دپارتمان علمی همراه ۱۱ مجله علمی-پژوهشی زیر نظر آکادمی علوم افغانستان فعالیت دارند که قدمت برخی از مجلات به ۸۰ سال می‌رسد.

وی افزود: آکادمی علوم افغانستان هر ساله سمینارهای علمی- تحقیقاتی متعدد برگزار می‌کند که همکاری با دانشگاه علم و فرهنگ می‌تواند به غنای این سمینارها کمک کند.

رییس آکادمی علوم افغانستان پیشنهاد عقد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین دانشگاه علم و فرهنگ و آکادمی علوم افغانستان را داد که با استقبال رییس دانشگاه علم و فرهنگ رو به رو شد و مقرر گردید در اسرع وقت تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین منعقد گردد.

در حاشیه این دیدار هیات آکادمی علوم افغانستان ظرفیت‌های از کارآفرینی دانشگاه، پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و استارتاپ کشف سرزمین پارس (DPL) بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، رئیس آکادمی علوم افغانستان و هیات همراه از طرف معاونت علمی ریاست جمهوری جهت بازدید از مراکز علمی و دانشگاه‌های کشور دعوت شده بودند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح