تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهریور 1401 - 10:27
136 بازدید
کد خبر : 202186

اخذ پاسپورت دومینیکا

اخذ پاسپورت دومینیکا

اگر از انتظار و استرس دریافت ویزای سفر به کشورهای شینگن خسته شده اید و می خواهید تنها با خرید بلیط هواپیما و بدون دردسر های اضافی به همه دنیا سفر کنید، فرزندتان قصد تحصیل پزشکی و . . . بدون کنکور را دارد، مدرک زبان ندارید؛ قصد افتتاح حساب بانکی در بانک های معتبر

اگر از انتظار و استرس دریافت ویزای سفر به کشورهای شینگن خسته شده اید و می خواهید تنها با خرید بلیط هواپیما و بدون دردسر های اضافی به همه دنیا سفر کنید، فرزندتان قصد تحصیل پزشکی و . . . بدون کنکور را دارد، مدرک زبان ندارید؛ قصد افتتاح حساب بانکی در بانک های معتبر دنیا را دارید و یا می خواهید بدون محدودیت در سراسر دنیا تجارت کنید، لذا پاسپورت دومینیکا بهترین گزینه برای شما و فرزندان تا ۳۰ سال سن شما خواهد بود.

پاسپورت دومینیکا 

با پاسپورت دومینیکا متقاضی و تمام خانواده وی می توانند بدون ویزا به ۱۴۵ کشور سفر کنند. با پرداخت هزینه آن (به نسیت تعداد اعضا خانواده و والدین) می توانید اقامت این کشور زیبا را در مدت ۳ تا ۶ ماه بدون مصاحبه و ارائه مدارک تجربه کاری یا … دریافت کنید و با دریافت پاسپورت این کشور برای خود و فرزندان زیر ۳۰سال، بدون محدودیت به ۱۴۵کشور دنیا از جمله: کانادا، انگلیس، اتحادیه اروپا، هنگ کنگ و … مسافرت کنید.

شهروندی دومینیکا مادام العمر بوده و مزایای آن به تمام اعضا خانواده تعلق می گیرد. پاسپورت به فرزندان تا ۳۰سال، فرزندان برادر و خواهر زیر ۱۸سال و والدین بالای ۵۵ سال اعطا می شود و به نسل های بعدی فرزندان شما نیز انتقال می یابد.

پاسپورت های منقضی شده را می توان در اداره گذرنامه و مهاجرت دومینیکا یا از طریق هر کنسولگری دومینیکا بدون نیاز به سفر به دومینیکا و با پرداخت هزینه ها، تمدید کرد. براساس قوانین دومینیکا و به عنوان شهروند دومینیکا شما می توانید همیشه گذرنامه داشته باشید. لذا برای تمدید پاسپورت دومینیکا Dominica نگران نباشید و همیشه روادید دومینیکا خود را خواهید داشت. 

 شما می توانیدگذرنامه خود را در اداره گذرنامه و مهاجرت در دومینیکا یا از طریق هر کنسولگری دومینیکا تمدید کنید و می توانید محل اقامت اولیه خود را به عنوان آدرس بدهید

چرا پاسپورت دومینیکا اینقدر جذاب است؟

دومینیکا تنها کشوری می باشد که طی مدت ۴ ماه به ایرانی ها پاسپورت خود را اعطا می کند. در ضمن نیازی به سفر و زندگی در دومینیکا نیست. با داشتن پاسپورت دومینیکا می توانید به ۱۴۵ کشور من جمله کل اتحادیه اروپا و انگلستان سفر کنید.

همچنین با دریافت شهروندی دومینیکا و اخذ تابعیت این کشور، امکان اخذ ویزای ۱۰ساله کانادا توسط موسسه مهاجرتی گنجی برای کل اعضا خانواده فراهم است. با ویزای توریستی کانادا متقاضی می تواند به راحتی به کانادا سفر کند.

تجربه سفر با پاسپورت دومینیکا

کشور زیبای دومنیکا در دریای کارائیب در نزدیکی ایالت فلوریدا، ونزوئلا و دومینیکن واقع شده است. پایتخت دومینیکا Dominica  شهر روسو Roseau با جمعیت ۳۰هزارنفری است درضمن جمعیت کل کشور بیش از ۸۰هزار نفر می باشد. مساحت آن ۷۵۰ کیلومتر مربع است. شهر روسو دومینیکا معماری سبک فرانسوی دارد.

بیشتر گردشگران سفر به دومینیکا را به دلیل آب و هوای خوب، کوه های جنگلی، رودخانه های زیبا انتخاب می کنند و از کشورهای کانادا، انگلستان به آن سفر می کنند. از ابتدای قرن ۱۶ کشورهای انگلیس و فرانسه تجارت محصولات کشاورزی به خصوص نیشکر، کاکائو، قهوه را در دومینیکا رونق دادند.

دومینیکا جزو کشورهای مشترک المنافع است که از ۳ نوامبر ۱۹۷۸ از بریتانیا اعلام استقلال کرد. کریستف کلمب این جزیره را در سال ۱۴۹۳ کشف کرد و نام آن را یکشنبه به لاتین Dominica یعنی همان روزی که آن را کشف کرد قرارداد. نماد دومینیکا یک طوطی شاهی سبز رنگ می باشد.

بعضی متقاضیان کشور دومینیکا را با کشور دومینیکن اشتباه می‌گیرند، درحالیکه که جز شباهتی که بین اسم این دو کشور وجود دارد، دیگر هیچ گونه شباهتی با هم ندارند.

زبان رسمی دومینیکا انگلیسی می باشد اما ریشه هایی از زبان فرانسه همانند نام پایتخت دومینیکا Roseau دیده می شود. هزینه زندگی در دومینیکا بسیار پایین است.

سفر با پاسپورت دومینیکا

ارزش و قدرت هر پاسپورت به تعداد کشورهایی که شما بدون ویزا می توانید وارد آن شوید و رتبه آن پاسپورت در دنیا بستگی دارد.

خوبشختانه هم اکنون می توان به ۱۴۵ کشور شامل: انگلیس، کره جنوبی، چین و کل اتحادیه اروپا مانند سوییس و آلمان و اسپانیا و پرتغال و … بدون داشتن ویزا سفر کرد. در حالی که هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا بسیار ارزانتر از کشورهایی مانند کانادا، استرالیا و پرتغال است،

رتبه پاسپورت دومینیکا در جهان ۳۲ می باشد و جزو پاسپورت های قدرتمند به حساب می آید. به همین دلیل ارزانترین پاسپورت دوم برای بسیاری از متقاضیان اخذ پاسپورت است.

پاسپورت دومینیکا بهتر است یا پاسپورت ترکیه؟

اقامت اجباری برای دریافت پاسپورت همه کشورها وجود دارد ولی در این بین استثناهایی وجود دارد.
اگر می خواهید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید نیازی نیست از همان ابتدا در این کشور اقامت داشته باشید اگر از روش اقامت یکساله استفاده می کنید باید دو هفته در سال در این کشور اقامت کنید و اگر می خواهید پاسپورت دریافت کنید باید حداقل ۱۱ ماه در پنج سال متوالی در ترکیه بمانید. اما برای اینکه پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید نیازی نیست در این کشور اقامت داشته باشید یا حتی از این کشور بازدید کنید و به شما و اعضای خانواده شما از ابتدا پاسپورت اعطا می گردد. حتی اگر بعدا صاحب فرزند شوید یا ازدواج کنید، تابعیت دومینیکا به فرد جدید از طرف شما انتقال می یابد. 

در سال ۲۰۲۲ پاسپورت دومینیکا رتبه ۳۲ را در بین پاسپورت های جهان داشت و با توجه به معافیت ویزای این کشور و توافقنامه چین و دومینیکا اعتبار پاسپورت این کشور بالاتر هم صعود کرد، اما پاسپورت ترکیه رتبه ۵۳ را در جهان دارد.  

هر دو کشور به سرمایه گذاران، شهروندی مادام العمر می دهند و و این شهروندان مثل  شهروندان متولد شده در این کشور ها از همه مزایا بهره مند می شوند اما پاسپورت دومینیکا از همه لحاظ از پاسپورت ترکیه بالاتر است، زیرا هزینه کمتر و شرط حضور در خاک ندارد.


قیمت دلار دومینیکا

واحد پول و قیمت دلار دومینیکا از مهمترین سوالات موکلین سازمان گنجی است. دلار کارائیب شرقی East Caribbean dollar  با کد XCD، پول رایج در کشورهای شرق دریای کارائیب و من جمله دومنیکا است. مسؤلیت کنترل این پول برعهده بانک مرکزی شرق دریای کارائیب قرار دارد. 

هر دلار ایالات متحده برابر ۲.۷ دلار دومینیکا می باشد.

۱ US Dollar =   2.70 East Caribbean Dollars

و هر دلار دومینیکا برابر ۰.۳۷ دلار ایالات متحده می باشد.

۱ XCD = 0.37 USD

کشور های مجاز با پاسپورت دومینیکا

لیست کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا شامل ۱۴۵ کشور می باشند که مهمترین آنها عبارتند از:

حوزه شینگن شامل: سوئیس ، آلمان، دانمارک، اتریش، بلژیک، فنلاند، فرانسه، مجارستان، ایتالیا، هلند، نروژ، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، انگلیس و…

روسیه ، کره جنوبی، چین، هنگ کنگ، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، سری لانکا و…

آفریقای جنوبی، مصر، کنیا، تانزانیا، اوگاندا، موزامبیک و …

برزیل، کلمبیا، کوبا، نیکاراگوئه، پاناما، ونزوئلا و…

تحصیل پزشکی با پاسپورت دومینیکا

فرزندان شما میتوانند تا سن ۳۰ سالگی پاسپورت دومینیکا را دریافت کنند و با این پاسپورت در اتحادیه اروپا، انگلستان و کانادا به راحتی ادمیشن پزشکی را از دانشگاه های معروف مانند استنفورد، تورنتو، اکسفورد و … کسب کنند و با پرداخت شهریه دانشگاه مشغول به تحصیل شوند البته همانطور که قبلا در مقاله ای جدا درج کردیم با مهاجرت کانادا می توانید تحصیل رایگان نیز داشته باشید.

همچنین با توجه به رنکینگ خوب دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی دومینیکا در جهان، متقاضیان به راحتی می توانند طبق استانداردهای ایالات متحده تحصیل کنند. 

شرایط دریافت پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا به متقاضی اصلی و افراد تحت تکفل وی تعلق می گیرد:

تحت تکفل یا وابسته یعنی:

  • همسر متقاضی اصلی
  • فرزند متقاضی اصلی یا همسر متقاضی اصلی که کمتر از ۱۸ سال سن دارد.
  • فرزند متقاضی اصلی یا همسر متقاضی اصلی که ۱۸ تا ۳۰ سال داردو از نظر مالی وابسته به متقاضی اصلی یا همسر متقاضی اصلی است. 
  • پدر یا مادر یا پدربزرگ متقاضی اصلی یا همسر متقاضی اصلی که از نظر مالی وابسته به متقاضی اصلی یا همسر متقاضی اصلی است. 
  • خواهر و برادر خونی یا فرزند خوانده قانونی متقاضی اصلی که ۱۸ تا ۲۵ ساله است و مجرد، بدون فرزند و از نظر مالی وابسته به متقاضی اصلی یا همسر متقاضی اصلی است. 
  • خواهر و برادر خونی یا فرزند خوانده قانونی متقاضی اصلی یا همسر متقاضی اصلی که کمتر از ۱۸ سال دارد، مجرد، بدون فرزند و از نظر مالی وابسته به متقاضی اصلی یا همسر متقاضی اصلی است و برای اقدام از طریق این برنامه ها از طریق والدین و خواهر و برادر رضایت نامه دارند. 

توجه داشته باشید:

  • کودک یعنی کودک خونی (بیولوژیکی) یا قانونی 
  • فرزند یعنی فردی بین ۱۸ سال تا ۳۰ سال که فرد ۳۰ ساله  در این پرونده قرار می گیرد اما فرد ۳۱ ساله خیر. 

برای اینکه بدانید کدام یک از اعضای خانواده شما در پرونده شما وارد می شوند با دفتر سازمان مهاجرتی گنجی تماس بگیرید. 

مراحل دریافت پاسپورت دومینیکا

مرحله اول؛ تکمیل و ترجمه مدارک دومینیکا

در این بخش متقاضی مدارک شناسایی مانند شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج و … را ترجمه می کند و اطلاعات لازم در مورد آدرس و تلفن و شغل خود را در فرم های مربوطه سفارت دومینیکا پر می کند.

همچنین با کمک وکیل رسمی کانادا، آقای گنجی مراحل انگشت نگاری دومینیکا و تست های پزشکی انجام می گیرد. تا اینجا حدود یکماه زمان سپری شده است.

مرحله دوم؛ ارسال مدارک به سفارت دومینیکا

در این مرحله مدارک توسط وکیل رسمی بررسی می شود و نواقض آن رفع می گردد. توجه داشته باشید که نیازی به مصاحبه، مدرک زبان و تحصیلات دانشگاهی نیست. متقاضی و خانواده وی مدارک را امضا و وکیل برای چک امنیتی به سفارت دومینیکا یا نماینده مجاز آن ارسال می گردد. متقاضی بخشی از هزینه خود را در این مرحله پرداخت می کند و تا نهایی شدن بررسی پرونده اقامت دومینیکا صبر می کند. این مرحله با توجه به تعداد سفرهای خارجی متقاضی بین ۱تا۳ماه زمان می برد.

مرحله سوم؛ دریافت تاییدیه دولت دومینیکا

دولت دومینیکا پرونده متقاضی و اعضا خانواده من جمله فرزندان تا ۳۰سال را بررسی می کند و نامه تاییدیه برای وکیل فرد ارسال می کند. این مرحله یک ماه زمان می برد.

مرحله چهارم؛ دریافت پاسپورت و شهروندی دومینیکا

بعد از دریافت نامه مرحله سوم، متقاضی نسبت به انجام وجوه دولتی اقدام می کند. سپس دولت دومینیکا مدارک شهروندی تمام اعضا خانواده و سپس اصل پاسپورت دومینیکا را ارسال می کند. وکیل پاسپورت ها را دریافت و به متقاضی با افتخار تقدیم می کند.

طبق قانون، از این لحظه دارنده پاسپورت دومینیکا می تواند بدون ویزا به ۱۴۵ کشور سفر کند و حداکثر ۶ماه در آن کشور حضور داشته باشد. پاسپورت دومینیکا دارای اعتبار ۱۰ساله می باشد و بعد از ۱۰ سال با مبلغ ۱۲۰۰دلار مجدد برای ۱۰ سال دیگر تمدید می گردد لذا این پاسپورت مادام العمر می باشد.

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

اگر قصد دارید بدون ویزا و فقط با خرید یک بلیط هواپیما به کل اتحادیه اروپا سفر کنید، پاسپورت دومینیکا را از دست ندهید. همچنین امکان اخذ ویزای توریستی کانادا رایگان نیز برای شما وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح