تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 18:12
156 بازدید
کد خبر : 154220

استقلال دانشگاه صنعتی بیرجند حفظ شود

استقلال دانشگاه صنعتی بیرجند حفظ شود

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس از تلاش برای لغو الحاقیه طرح آمایش آموزش عالی در مجلس خبر داد. حسین خسروی اسفزار، امروز سه شنبه ۱۲ اسفند با اشاره به طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند، این اقدام را غیرمنتظره دانست و گفت: چند ماه قبل، رئیس دانشگاه بیرجند در جلسه‌ای با نمایندگان

استقلال دانشگاه صنعتی بیرجند حفظ شود

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس از تلاش برای لغو الحاقیه طرح آمایش آموزش عالی در مجلس خبر داد.

حسین خسروی اسفزار، امروز سه شنبه ۱۲ اسفند با اشاره به طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند، این اقدام را غیرمنتظره دانست و گفت: چند ماه قبل، رئیس دانشگاه بیرجند در جلسه‌ای با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، طرح آمایش آموزش عالی را مطرح کرد اما وعده داد که این موضوع فعلا در حد طرح است و اگر قرار باشد اجرایی شود ، دانشگاه بیرجند اولین مجری طرح آمایش نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از دفتر نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس، وی افزود: اجرای این طرح در خراسان جنوبی با اهدافی که ذیل نقشه جامع علمی کشور تعریف شده است ، مانند توزیع عادلانه منابع ، ایجاد فرصت‌های برابر و جلوگیری از تجمیع امکانات ، منافات دارد.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: دانشگاه صنعتی بیرجند از سال ۱۳۸۶ به عنوان تنها دانشگاه صنعتی شرق کشور اعلام موجودیت کرد و با ۷۰ عضو هیئت علمی و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته‌های فنی و مهندسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد می‌تواند نقش موثری در زیرساخت‌های توسعه‌ای استان و سایر نقاط کشور داشته باشد.

وی گفت: آن‌چه در شورای گسترش آموزش عالی تصمیم گرفته شده است ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ بود اما در ۵ دی‌ امسال در جلسه معاونت پژوهشی وزارتخانه در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی بیرجند، قول داده شد که فعالیت دانشگاه صنعتی بیرجند ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل این تصمیم و وعده معاون وزیر با هم منافات دارد که در این خصوص به نظر می‌رسد معاون وزیر از آن جلسه و تصمیم اطلاعی نداشته و اگر هم اطلاع داشته، چرا چنین وعده‌ای مبنی بر ادامه فعالیت داده است؟

خسروی افزود: روز گذشته نیز این موضوع در مجلس، مورد اعتراض برخی از نمایندگان قرار گرفت و رئیس و نائب رئیس مجلس نیز وعده پیگیری داده‌اند.

وی از مکاتبه با وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این خصوص خبر داد و یادآور شد: از وی درخواست کردم دستور برای حفظ استقلال دانشگاه صنعتی بیرجند بدهد و طرح آمایش آموزش عالی را از شهرستان‌های برخوردار شروع کند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان نیز در خصوص ادغام دانشگاه‌ها و مراکز علمی در صحن علنی مجلس تذکر داد.

وی بیان اینکه این مصوبه مربوط به جلسه ۷۷۶ مورخ سال ۱۳۹۴ است گفت: چرا ۵ سال برای اجرای آن هیچ اتفاقی نیفتاده و حالا در ماه‌های پایانی دولت بدون کار کارشناسی و مشورت با ارکان دیگر باید اجرایی شود.

نصیرایی یادآور شد: ادغام مراکز علمی و دانشگاه‌ها بدون کار کارشناسی برای ۱۴۰ هزار دانشجو تبعات اجتماعی به دنبال دارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح