تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 - 10:26
160 بازدید
کد خبر : 158205

افزایش ورود سیلاب به سیستان

افزایش ورود سیلاب به سیستان

حجم سیلاب ورودی از کشور افغانستان به سمت منطقه سیستان از روز گذشته تاکنون درحال افزایش است . به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، به گفته استاندار هم اکنون آب با حجم ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه در حال ورود به شمال استان است. این سیلاب همچنین خساراتی نیز داشته است . همچنین

حجم سیلاب ورودی از کشور افغانستان به سمت منطقه سیستان از روز گذشته تاکنون درحال افزایش است .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، به گفته استاندار هم اکنون آب با حجم ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه در حال ورود به شمال استان است. این سیلاب همچنین خساراتی نیز داشته است .

همچنین مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت اسکان سیل زدگان گفت: تا کنون ۸۳۱ سیل زده در قالب ۱۵۷خانوار در روستا‌های شهرستان هیرمند اسکان داده شدند .

رسول راشکی افزود: ۱۲ تیم عملیاتی امداد و نجات با ۱۰خودروی امدادی،۲ فروند بالگرد و چهارفروند قایق در منطقه در حال ارائه خدمات به مردم سیل زده هستند .

وی ادامه داد: همچنین ۱۳۵دستگاه چادر، ۱۳۵تخته موکت، ۵۲۴ تخته پتو و ۱۵سبد غذایی در بین آسیب دیدگان ناشی از سیلاب در سیستان توزیع شده است .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: روستای ارگ میر علی در محاصره کامل سیلاب قرار گرفته و هیچ گونه دسترسی به این روستا وجود ندارد .

وی افزود: همچنین روستا‌های دهمرده، یوسف زهی و عنایت در خطر سیلاب قرار دارند .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: ساکنان ۹ روستای نمرودی، دشک، آبیل، اسماعیل علی، شندک غلامرسول، لورگ خاری، یوسف زهی، بلوچ آبیل و خانه های عبدالله هیرمند به دلیل جاری شدن سیلاب در روزهای اخیر تخلیه و در مکان های امن اسکان داده شدند .

عبدالرحمن شهنوازی با بیان اینکه آبگرفتگی این روستاها ناشی از شکستگی دایک کانال نیاتک بوده است، گفت: ساکنان این روستا توسط نیروهای جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در مکان امن اسکان داده شدند .

وی افزود: همچنین با توجه به شدت سیلاب جاری شده از سوی افغانستان و مشکل ایجاد شده در بخشی از دایک نیاتک هیرمند علاوه بر این روستاهای دچار سیلاب ۹ روستای دیگر این شهرستان نیز در معرض آبگرفتگی قرار گرفتند .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: پنج مسیر ارتباطی در هیرمند به دلیل جاری شدن سیلاب همچنان مسدود است .

وی افزود: سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از طریق رودخانه هیرمند با حجم زیاد همچنان درحال وارد شدن به منطقه سیستان است .

شهنوازی اظهار کرد: هم اینک تمام امکانات برای رفع مشکل به وجود آمده و هدایت سیلاب به سمت تالاب بین المللی هامون بسیج شده است .

ایجاد دایک حفاظتی توسط سپاه

فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس نزسا نیز گفت: قسمتی از رودخانه نیاتک که بر اثر سیلاب دچار شکستگی شده بود توسط سپاه رفع مشکل و ترمیم شد .

سرتیپ پاسدار محمد مارانی افزود: قسمتی از رودخانه نیاتک که بر اثر سیلاب دچار شکستگی شده و منجر به تخلیه پنج روستا شده بود، توسط سپاه رفع مشکل شد .

وی گفت: این پل از نقاط دیگری هم شکسته است که سپاه و ستاد بحران با همکاری هم در حال رفع مشکل آن هستند، در این زمینه دو نقطه از پل توسط سپاه و یک نقطه دیگر توسط سپاه و ستاد بحران در حال رفع شکستگی می باشد .

به گفته فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس نزسا، روستاهای بلوچ هابیلی و شندک که امروز در معرض آبگرفتگی بودند سپاه برای آنها دایک حفاظتی ایجاد و موقتا از خطر آبگرفتگی رهایی پیدا کردند.منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح