تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1400 - 13:11
57 بازدید
کد خبر : 164118

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی درحوزه صنایع خلاق فرهنگی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی درحوزه صنایع خلاق فرهنگی

ایسنا/خراسان شمالی پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی خراسان شمالی به منظور حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوآورانه، خلاقانه و تقویت زیست بوم کارآفرینی استان در حوزه صنایع خلاق فرهنگی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند. به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر مهران گرمه‌ای، رئیس پارک علم و فناوری استان در آئین امضای

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی درحوزه صنایع خلاق فرهنگی

ایسنا/خراسان شمالی پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی خراسان شمالی به منظور حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوآورانه، خلاقانه و تقویت زیست بوم کارآفرینی استان در حوزه صنایع خلاق فرهنگی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر مهران گرمه‌ای، رئیس پارک علم و فناوری استان در آئین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت‌های خراسان شمالی، نیاز است حوزه های صنایع خلاق فرهنگی را تقویت کرد که بسته بندی فاخر، صنعت زیورآلات و تزیینات سنگی، عروسک و بازی و اسباب بازی ایرانی، بازی های فکری، بازی های رایانه ای با محوریت بازی های بومی و محلی از جمله حوزه های مورد نیاز جامعه و البته بسیار سودآور است.

وی گفت: راه های نرفته بسیاری وجود دارد و انعقاد این تفاهم نامه باید برای رفع چنین مشکلاتی کمک کننده  باشد که در این زمینه از سوی پارک علم و فناوری حمایت تمام قد انجام خواهد شد.

گرمه ای با اشاره به ظرفیت های ملی و استانی جهاددانشگاهی از جمله تاسیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی، افزود: برای موفقیت در این زمینه باید تجربه های موفق را در کنار قابلیت های استان قرار داد و بهره برداری کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تاکید کرد: راه فرهنگ به سادگی راه مهندسی نیست، راه فرهنگ با انسان سر و کار دارد و نتیجه آن هم دیربازده، اما لازم و موثر است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این آئین ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه بین دو نهاد علمی و فناوری، آن را نقطه قوت خواند و افزود:  جهاددانشگاهی در سطح کشور به عنوان نهادی علمی و فرهنگی شناخته می شود و در سیاست های کلان کشور تاسیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی به این نهاد محول شده است.

مهندس محسن رحمانی با بیان اینکه در برخی از استان های کشور مراکز نوآوری در حوزه فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی راه‌اندازی شده است، افزود: با توجه به غنای خراسان شمالی در تنوع اقوام و قومیت ها، آداب و رسوم مختلف، صنایع دستی و همچنین با توجه به ظرفیتهای استان در حوزه گردشگری فرهنگی و طبیعی، این حوزه می تواند به عنوان یکی از پیشران های اصلی اقتصاد استان مطرح باشد و باید از این پتانسیل ها به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: در جهاددانشگاهی زیست بوم کسب و کار در بخش فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی به خوبی دیده شده است و با استفاده از ظرفیت مراکز تخصصی علمی و فرهنگی، پژوهشکده ها و واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی، سازمان دانشجویان و همچنین بهره گیری از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در قالب تفاهم نامه مشترک مابین جهاددانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده است، فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت های مرکز نوآوری و شتابدهی در استان را ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: جهاددانشگاهی خراسان شمالی از طرح ها و برنامه هایی که موجب تقویت کسب و کار در حوزه صنایع خلاق فرهنگی در استان شود حمایت می کند.

بنا به این گزارش تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی خراسان شمالی در راستای بالفعل‌سازی توانمندی‌های بالقوه استان، فراهم نمودن بستر مناسب برای حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوآورانه و خلاقانه، تولید و توسعه محصولات و خدمات در زمینه صنایع خلاق فرهنگی، کمک به احیاء توانمندی‎های بومی هویت‎ساز استان و رونق اقتصاد محلی مبتنی بر خلاقیت و نوآوری و تقویت زیست بوم کارآفرینی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود طرفین منعقد شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح