تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 10:19
126 بازدید
کد خبر : 144762

بناهای تاریخی فامنین سالم‌ هستند

بناهای تاریخی فامنین سالم‌ هستند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فامنین از سالم ماندن آثار تاریخی این شهرستان طی روزهای بارندگی خبر داد.   حمیدرضا زارعی درگفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، بیان کرد: طی اقدامات بازسازی آثار  تاریخی که در سال گذشته، به اعتبار یک میلیارد تومان انجام دادیم، این بناها امسال از آسیب ها در

بناهای تاریخی فامنین سالم‌ هستند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فامنین از سالم ماندن آثار تاریخی این شهرستان طی روزهای بارندگی خبر داد.
 
حمیدرضا زارعی درگفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، بیان کرد: طی اقدامات بازسازی آثار  تاریخی که در سال گذشته، به اعتبار یک میلیارد تومان انجام دادیم، این بناها امسال از آسیب ها در امان ماندند.
 
وی با اشاره به پل جهان آباد، بیان کرد: این پل را با اعتباری افزون بر ۳۵ میلیون تومان در سال گذشته مرمت کردیم و امسال بعد از ۱۵ سال بدون هیچ آسیبی احیا شده است.
 
زارعی با اشاره به اینکه برج خوش آباد که به گلشن نیز معروف است و مرمت و جداره سازی انجام شده در آن در سال گذشته، از نفوذ آب به داخل محوطه جلوگیری کرده است، گفت: حمام تاریخی فامنین که اداره میراث فرهنگی این شهرستان هم است، هیچ گونه آسیبی ندیده است.
 
وی با بیان اینکه سیلی که از منطقه راستگویان و روستای قلعه جوق عبور کرد، مردم این منطقه را با مشکل کمی مواجه ساخت، اظهار کرد: در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان برای کف سازی و سنگفرش و مرمت دیواره ها و کوچه های اصلی روستای قلعه جوق که از روستاهای هدف گردشگری نیز است، هزینه کردیم که مانع از نفوذ و تخریب منازل مردم شد.
 
زارعی با اشاره به مسجد تاریخی روستای گازران که به عنوان تنها اثر خشتی فامنین است، افزود: طی بارندگی های این مدت، رطوبت به طاق های این مسجد نفوذ کرده که مرمت این بنا در دستور کار قرار گرفته که اعتباری افزون بر ۸۰ میلیون تومان نیاز است و از محل ستاد مدیریت بحران تأمین خواهد شد.
 
وی درباره برنامه های نوروزی نیز اعلام کرد: در نوروز سال ۹۸، ۲۳ برنامه بومی، آئینی و محلی برگزار شد همچنین در پنجشنبه آخر سال با همکاری مردم، نذورات جمع آوری و میان نیازمندان توزیع شد.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی فامنین با اشاره به مراسم چهارشنبه سوری، مطرح کرد: برای پاسداشت این مراسم وبدون استفاده از مواد محترقه، در یک نقطه از شهرستان اسمی با برافروختن آتش و حضور مردم برگزار کردیم.
 
وی افزود: در تاریخ یک فروردین، افتتاح و راه اندازی کانکس ها و ایستگاه های صلواتی و پلیس و مراسم استقبال از نخستینمسافران نوروزی با اهدای گل و هدیه را انجام دادیم.
 
زارعی اظهار کرد: برنامه های نوروزخوانی، حکم خوانی و حاجی فیروز را در مدارس شهرستان و جنگ شادی و طناب کشی را در روستاهای قلعه جوق و زرقان با موسیقی محلی برگزار کردیم.
 
وی درباره مسابقات نوروزی عنوان کرد: مسابقه عکاسی سفره هفت سین با ۷۰۰ اثر و سبزه آرایی با ۲۵۰ اثر داشتیم که به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد و به احترام آسیب دیدگان سیل، مراسم جنگ نوروزی در تاریخ ۸ فروردین را برگزار نکردیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح