تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 فروردین 1401 - 14:14
127 بازدید
کد خبر : 195317

بهترین کشور برای مهاجرت کجاست | با شرایط این کشور آشنایی دارید؟

بهترین کشور برای مهاجرت کجاست | با شرایط این کشور آشنایی دارید؟

بهترین مقصد مهاجرتی کدام کشور است؟ در سال‌های اخیر که تب مهاجرت بالا گرفته است، هرروزه ایرانیان زیادی با روش‌های مهاجرتی گوناگون به کشورهای مختلفی در دنیا مهاجرت می‌کنند. متقاضیان ایرانی مهاجرت معمولا کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، ترکیه، انگلیس، فرانسه و آلمان را به‌عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. اما آنچه دارای اهمیت است، انتخاب

بهترین مقصد مهاجرتی کدام کشور است؟

در سال‌های اخیر که تب مهاجرت بالا گرفته است، هرروزه ایرانیان زیادی با روش‌های مهاجرتی گوناگون به کشورهای مختلفی در دنیا مهاجرت می‌کنند. متقاضیان ایرانی مهاجرت معمولا کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، ترکیه، انگلیس، فرانسه و آلمان را به‌عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. اما آنچه دارای اهمیت است، انتخاب کشوری است که بتواند علاوه بر فراهم آوردن فرصت‌هایی برای پیشرفت، روند مهاجرت را نیز برای متقاضیان تسهیل کند و قوانین سخت‌گیرانه‌ای را پیش روی آن‌ها قرار ندهد. کانادا از این نظر می‌‌تواند به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت باشد. در ادامه با شرایط مهاجرت به کانادا و معرفی بهترین شیوه‌های مهاجرت به این کشور آشنا می‌‌شویم.

چرا کانادا یک مقصد محبوب مهاجرتی است؟

کانادا از لحاظ اقتصادی جزو ۱۰ اقتصاد برتر دنیا به شمار می‌‌آید. با توجه به این موضوع، این کشور می‌‌تواند سطح بالایی از رفاه را برای شهروندان خود فراهم کند و همچنین از نگاه عده‌ای به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت شناخته می‌‌شود. طبق آمارهای ارائه‌شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، کانادا در وضعیت مطلوبی در شاخص‌‌های رضایت از زندگی، آموزش، امنیت و سلامت است. 

از آنجا که کانادا با کمبود نیروی کار نیز مواجه است و نرخ رشد جمعیت پایینی دارد، در چند سال اخیر پذیرای خیل مهاجران از نقاط مختلف دنیا بوده است. به همین دلیل دولت کانادا با از میان برداشتن قوانین سخت‌گیرانه و تدوین یک‌رشته برنامه‌‌های مهاجرتی جدید، تا حد امکان فرایند مهاجرت را برای متقاضیان تسهیل کرده است. 

هزینه پایین زندگی در کانادا در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه‌یافته

آگاهی از هزینه‌‌های مهاجرت به کانادا یکی از دغدغه‌‌های متقاضیان تحصیل و کارجویان است. اقامت در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای توسعه‌یافته، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. البته باید توجه داشت که هزینه‌‌ های مهاجرت به کانادا از جمله هزینه اقامت در این کشور در شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. و به همین دلیل تعیین محل زندگی یکی از فاکتورهای اساسی در مهاجرت به این کشور به شمار می‌‌آید. میانگین هزینه ‌‌های زندگی در کانادا بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن ۴,۰۳۳ دلار برای خانواده چهارنفره و برای هر فرد مجرد ۱,۱۲۵ دلار است..

هزینه‌‌ های مهاجرت به‌خصوص هزینه مربوط به اجاره ملک در کانادا نیز نسبتا معقول است، ولی در برخی شهرهای بزرگ آن مانند ونکوور و تورنتو هزینه اجاره ملک کمی گران می‌‌باشد. به این ترتیب اگر از توان مالی بالایی برخوردار نیستید شهرهای کوچک می‌‌توانند گزینه مناسبی برای زندگی باشند. 

بهترین روش‌های مهاجرتی به کانادا را بشناسید

دولت کانادا همیشه پذیرای مهاجران از کشورهای مختلف است. همچنین این کشور قصد دارد در سال‌‌های آینده چندین هزار مهاجر را تحت عنوان برنامه Express Entry جذب کند؛ و این افراد می‌‌توانند در روند توسعه اقتصادی این کشور در سال‌‌های آتی نقش مثبت و سازنده‌ای ایفا کنند. بیش از ۷۰ روش برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که هریک شرایط مختص به خود را دارد. اما آنچه فرد متقاضی برای مهاجرت باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، انتخاب روشی است که متناسب با شرایط او بوده و در کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا با داشتن برخی از بهترین دانشگاه‌‌های معتبر جهان، می‌‌تواند فرصت‌‌های مناسبی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار دهد. در چند سال اخیر نیز این کشور توانسته است خود را به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد مطالعاتی جهان مطرح کند. کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورها از طریق تحصیل به شمار می‌‌آید، طوری که حدود ۱۰ درصد از جمعیت آن شامل دانشجویان خارجی است. دانشگاه‌‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، تورنتو و کبک از جمله دانشگاه‌‌های مطرح در این کشور هستند که هرساله افراد زیادی از سراسر جهان متقاضی تحصیل در این دانشگاه‌ها هستند.

هزینه تحصیل در کانادا نسبت به کشورهایی مانند انگلیس، استرالیا و آمریکا مقرون‌به‌صرفه‌تر است. طبق اطلاعات ارائه‌شده از سوی اداره آمار کانادا شهریه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی ۶۲۳ ,۳۳ دلار و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ۱۲۰ ,۲۰ است. البته هزینه تحصیل در کانادا در شهرهای مختلف ممکن است کمی تفاوت داشته باشد. 

در ویزای تحصیلی، روند پذیرش متقاضیان به‌طور معمول ۲ تا ۸ هفته و زمان بررسی ویزای متقاضیان حدود ۴ ماه طول می‌‌کشد. البته افرادی که همسرشان دارای ویزای تحصیلی یا ویزای کاری هستند، ویزای تحصیلی را می‌‌توانند در زمان کمتری دریافت کنند.

مهاجرت کاری به کانادا

کانادا به دلیل اقتصاد پیشرفته‌ای که دارد می‌‌تواند مقصد مناسبی برای افرادی باشد که متقاضی کار در کشورهای خارجی هستند. یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا دریافت ویزای کار تاییدشده توسط LMA است که طی آن متقاضیان در ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی داشته باشند. در این روش مهاجرتی، کارفرما برای دریافت LMA اقدام می‌‌کند و در صورت پذیرش در سازمان مورد نظر، متقاضی با استفاده از ویزای کار می‌‌تواند به کانادا مهاجرت کند. 

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری است که گزینه مناسبی برای کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار به شمار می‌‌آید. کارآفرینان با بهره‌مندی از شرایط مناسب اقتصادی کانادا و بازار هدف پررونق آن می‌‌توانند همراه خانواده خود نیز اقامت دائم دریافت کنند. راه‌‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در کانادا هست که اخذ اقامت از طریق هر ایالت و دولت‌‌های محلی از جمله آن‌ها است. ایالت‌‌های منیتوبا، کبک، جزایر پرنس ادوارد و ساسکاچوان از جمله ایالات‌هایی به شمار می‌‌آیند که ارائه‌دهنده برنامه‌‌های اقامتی به صاحبان کسب‌وکار در سراسر جهان هستند. 

مهاجرت موفق به کانادا با استفاده از بهترین روش‌های مهاجرتی

کانادا جزو ۱۰ اقتصاد برتر دنیا و کشوری مهاجرپذیر است. رشد پایین جمعیت و نیاز به نیروی متخصص کار از جمله دلایلی به شمار می‌‌آیند که دولت کانادا با ترتیب دادن برنامه‌های متنوع مهاجرتی و از میان برداشتن قوانین سخت‌گیرانه سعی در جذب مهاجران دارد. این کشور توسعه‌یافته می‌‌تواند فرصت‌‌های فراوان تحصیلی و شغلی را در اختیار دانشجویان و متقاضیان کار در سطح بین‌المللی قرار دهد. در روند مهاجرت برای اینکه بتوانید راحت‌تر به نتیجه مطلوب برسید، پیشنهاد می‌‌کنیم از خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی فعال در این زمینه استفاده کنید. متخصصان این موسسات می‌‌توانند شما را در پیدا کردن بهترین روش‌های مهاجرتی و انتخاب مقصدی مناسب برای مهاجرت راهنمایی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح