تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 1:36
101 بازدید
کد خبر : 87397

تکمیل شبکه فن‌بازارهای منطقه‌ای با ایجاد ۶ فن بازار طی امسال

تکمیل شبکه فن‌بازارهای منطقه‌ای با ایجاد ۶ فن بازار طی امسال

دبیر شبکه ملی فن‌بازار با بیان این که تا کنون بیش از ۲۵ فن بازار منطقه‌ای در استان‌های کشور ایجاد شده است، گفت: طی امسال با ایجاد ۶ فن بازار در سایر استان‌ها، شبکه فن‌بازارهای منطقه‌ای در سراسر کشور تکمیل خواهد شد. به گزارش ایسنا، محمد صالح خالقی، دبیر شبکه ملی فن‌بازار با بیان این‌که پوشش

تکمیل شبکه فن‌بازارهای منطقه‌ای با ایجاد ۶ فن بازار طی امسال

دبیر شبکه ملی فن‌بازار با بیان این که تا کنون بیش از ۲۵ فن بازار منطقه‌ای در استان‌های کشور ایجاد شده است، گفت: طی امسال با ایجاد ۶ فن بازار در سایر استان‌ها، شبکه فن‌بازارهای منطقه‌ای در سراسر کشور تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد صالح خالقی، دبیر شبکه ملی فن‌بازار با بیان این‌که پوشش سراسری کشور از حیث کارگران و فن‌بازارهای منطقه‌ای در اولویت‌های اصلی شبکه ملی فن‌بازار قرار دارد، ادامه داد: مهم‌ترین اولویت و هدف فن‌بازارهای تخصصی و منطقه‌ای که بازوی اجرایی شبکه ملی فن‌بازار هستند، هم‌رسانی میان دو سوی عرضه و تقاضا در زنجیره فناوری و نوآوری است. تا کنون بیش از ۲۵ فن بازار منطقه‌ای در استان‌های کشور ایجاد شده است که در سال جاری و با ادامه این روند در سال جاری، تمامی استان‌های کشور تحت پوشش حمایت از عرضه و تقاضای فناوری قرار می‌گیرد.

تا کنون ۳ فن بازار تخصصی در کشور ایجاد شده است که به گفته دبیر شبکه ملی فن‌بازار، کار آن‌ها پیوند فناورانه میان یک حوزه تخصصی و فناوری‌های موجود در آن حوزه است. خالقی با بیان این‌ نکته اضافه کرد که ۸ حوزه الف در نقشه جامع علمی کشور کشور داریم که موظف هستیم در آن حوزه‌ها، فن‌بازار تخصصی ایجاد کنیم. به زودی و پس از تکمیل فن‌بازارهای منطقه‌ای، فن‌بازارهای تخصصی باقی مانده تخصصی نیز ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد ۳ فن بازار تخصصی در حوزه‌های شهری، سلامت و گاز ادامه داد: فن بازار تخصصی شهر هوشمند در تعامل سازنده فن بازار و شهرداری تهران ایجاد شد؛ همچنین فن بازار تخصصی صنعت گاز با همکاری شرکت ملی گاز و فن بازار تخصصی سلامت، در تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی شده است.

دبیر شبکه ملی فن‌بازار با بیان این که سنگ بنای فعالیت فن‌بازار، بستر هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناورانه است، در توضیح این موضوع عنوان کرد: محصولات فناورانه و پیشرفته و توسعه بازار فناوری صنایع گوناگون کاری است که شبکه ملی فن‌بازار دنبال می‌کند؛ سرمایه‌گذاری در این زیست‌بوم و رونق بخشیدن به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق یکی دیگر از محورهای خدمت‌رسانی این شبکه ملی به‌شمار می‌رود.

وی با بیان این‌که سامانه آنلاین فن بازار ملی ایران، ابزار نوآورانه دیگری است که بتوانیم تبادلات فناوری را توسعه دهیم، ادامه داد: در این سایت، پایگاه داده جامعی از عرضه، تقاضا و شرکت‌های‌ متقاضی فناور ارائه شده است. طرف‌های عرضه‌کننده فناوری از یک سو و متقاضیان فناوری از سوی دیگر نیازهایشان را مطرح می‌کنند.

خالقی از ارائه نیازها و توانمندی‌های فناورانه بر بستر این سامانه گفت و ادامه داد: تا کنون بیش از ۲۷هزار کاربر، ۱۴هزار محصول و خدمت فناورانه بیش از ۶هزار شرکت دانش‌بنیان و خلاق در این زیرساخت ارائه شده است. تمامی رکوردهای ثبت شده در این سایت، توسط کارگزاران و ارزیاب‌های متخصص به لحاظ کیفیت، فناوری و روزآمدی بررسی می‌شود.

دبیر شبکه ملی فن‌بازار با بیان این که برگزاری رویدادهای هم‌رسانی، بخش دیگری از برنامه‌های شبکه ملی فن بازار ایران است، توضیح داد: رویدادهای هم‌رسانی جزو رویدادهای سرمایه‌ای است و به صورت فشرده و سریع، تبادل فناورانه را انجام می‌دهد. در حالی که ممکن است فرآیند هم‌رسانی فناوری ماه‌ها به طول بینجامد، این رویداد فرآیند هم‌رسانی را در مدت کم‌تر از ۳ روز به نتیجه می‌رساند.

وی با بیان این‌که رویدادهای هم‌رسانی شبکه ملی فن‌بازار به چهار دسته کاربردی تقسیم می‌شود، ادامه داد: فستیوال عرضه نوآوری‌ها یکی از این بخش‌ها است که سرمایه‌گذاران را از فناوری‌های موجود آگاه می‌کند. در رویداد استارتاپ دمو، شرکت‌های خلاق مجالی برای عرضه توانمندی خودشان پیدا می‌کنند؛ همچنین رویداد ریورس پیچ، محلی برای بیان نیازهای فناورانه به شمار می‌رود.

خالقی ادامه داد: همچنین رویدادهای بهره برداری از توان داخلی گامی در راستای تامین نیازهای فناورانه به کمک صنایع است و می‌تواند به عرضه سریع‌تر و بدون واسطه به صنایع کمک کند.

دبیر شبکه ملی فن‌بازار با اشاره به تکامل و تسریع فرآیند تعامل فناورانه گفت: فن بازار یک مقر متمرکز در پارک فناوری پردیس ایجاد کرده است، اما این شبکه گسترده از کارگزاران تجارت فناوری در سراسر کشور که توسط بروکرها اداره می‌شود، کار انتقال فناوری و جذب سرمایه را بر عهده می‌گیرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، خالقی با بیان این که بروکرها در تمامی نقاط کشور مشغول فعالیت هستند و کار اجرایی شبکه فن بازار را بر عهده دارند، درباره کارگزاران تجارت فناوری توضیح داد: کار شناسایی و آموزش بروکرها توسط شبکه ملی فن بازار صورت می‌گیرد و بر اساس برنامه‌ریزی و راهبردهای صورت گرفته، زمینه را برای هم رسانی و تکامل چرخه فناوری فراهم می کنیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

تعمیر فیش پرینتر لیبل پرینتر بارکدخوان لیبل زن

هزینه ترجمه

خرید پکیج شوفاژکار

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

سایت طلا

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک

بهترین صرافی ارزدیجیتال

 

 

پارتیشن ام دی اف

خرید دمپایی و صندل عمده

 

تعمیر لباسشویی

دوره ICDL در تبریز

گرافیت پرسولفور

خرید ممبر گروه

مرجع قیمت خرید و فروش گندله

آموزش حسابداری

تقویت انتن موبایل

شیشه اتوموبیل

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح