تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 17:55
63 بازدید
کد خبر : 189334

خریداری ۲۷هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کهگیلویه/توزیع ۱۵۰۰ تن نهاده‌ دامی

خریداری ۲۷هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کهگیلویه/توزیع ۱۵۰۰ تن نهاده‌ دامی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: در سال زراعی با کسب رتبه اول استانی بیش از از ۲۷هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سطح این شهرستان خریداری شده است. «حکمت الله نریمانی» در گفت وگو  با خبرنگار ایسنا در دهدشت، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر در رابطه با عملکرد یک ساله

خریداری 27هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کهگیلویه/توزیع 1500 تن نهاده‌ دامی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: در سال زراعی با کسب رتبه اول استانی بیش از از ۲۷هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سطح این شهرستان خریداری شده است.

«حکمت الله نریمانی» در گفت وگو  با خبرنگار ایسنا در دهدشت، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر در رابطه با عملکرد یک ساله این اداره گفت: کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه در سال جهش تولید موفقیت‌های زیادی در تحقق این شعار که از منویات رهبر معظم انقلاب است داشته اند.

وی‌ بیان کرد: در سال زراعی با کسب رتبه اول استانی بیش از از ۲۷ هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سطح شهرستان کهگیلویه خریداری شد.

نریمانی افزود: خرید کلزا با جهش امیدوار کننده به ۴۰۰ تن رسیده که با همت همکاران و استقبال کشاورزان این رقم در سال جدید افزایش چشمگیری خواهد داشت.

نریمانی تنوع کشتی و روی آوردن به اقلام پرمصرف را از دیگر برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: اجرای مزارع p.v.s گندم، جو، کلزا و حبوبات در سطح ۷ هکتار و با به کارگیری ۱۴ رقم جدید با همین هدف انجام شد.
مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه افزود: ۱۵۰۰تن بذور اصلاح شده گندم بین شهروندان توزیع شد .

وی بیان کرد: باوجود همه مشکلات با همکاری  رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاون بهبود تولیدات گیاهی و سایر همکاران استانی و شهرستانی ۶ هزار و ۶۵۰ تن کود در سطح شهرستان توزیع شد.

وی  توجه ویژه به گیاهان دارویی و اجرای ۶ مزرعه در سطح ۱۰هکتار را از دیگر دستاوردهای این مدیریت خواند و گفت: ۶ گلخانه کوچک مقیاس در سطح ۱۶۰۰ متر مربع نیز راه اندازی و تسهیلات مناسب به آنها پرداخت شد.

نریمانی با اشاره به کنترل آفات و بیماریهای مزارع گندم جو و کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار تصریح کرد: مبارزه بیولوژیک علیه شپشک اردالود مرکبات با رهاسازی کفشدوزک  کریپتولموس در سطح ۵ هکتار انجام و از خسارات به کشاورزان جلوگیری شد.

وی اظهار کرد: در مجموع ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت برای خرید نهاده های کشاورزی اعطاء شده تا کشاورزان با توجه به مشکلات و شرایط کرونایی دغدغه ای نداشته باشند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با بیان خدمات انجام شده در حوزه تولیدات دامی نیز گفت: در یک سال گذشته ۱۵۰۰ تن نهاده‌های دامی توزیع و چهار طرح تولیدی بهره‌برداری که تاثیر چشمگیری در شهرستان داشته است.

نریمانی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش فنی و زیربنایی خاطرنشان کرد: سدمخزنی “کوهبرد” در سال اخیر با پیشرفت مطلوب ۲۵درصدی و هزینه کرد ۵.۵ میلیارد تومان پس از تکمیل علاوه براشتغالزایی سبب رونق کشاورزی منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: برای بهره برداری کامل این سد با پیشرفت کلی ۹۵ درصد تاکنون  ۲۲ میلیاردتومان هزینه شده است.

نریمانی توجه به ساماندهی کانال های آبیاری کشاورزی را مهم دانست و گفت: ۱۹ کانال کشاورزی با هزینه ۱۸ هزار و ۹۸۰ میلیون ریال تکمیل و بهسازی شد.

وی پرداخت مطالبات پیمانکاران، مطالعه و احداث پل بین مزارع کشاورزی، حفاری و  دوربرداری مجتمع گلخانه‌ای دشت مازه، احداث قنات فیلگاه و تشکیل پرونده برای متقاضیان تسهیلات منابع آب را از دیگر خدمات انجام شده در مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه عنوان کرد.

نریمانی با بیان اینکه جاده بین مزارع ضرغام آباد به‌طول ۸۰۰ متر و اعتبار هزار و ۳۰۰ میلیون ریال تعریض و زیرسازی شد ادامه داد: در سطح ۶۰ هکتار با اعتبار ۶هزار و ۸۰۰ میلیون ریال نیز سیستم های آبیاری نوین اجرایی که با توجه به  کمبود آب اهمیت زیادی دارد.

وی خرید، تجهیز، تعمیر و تعویض ایستگاههای پمپاژ با اعتباری معادل ۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال بخش دیگری از خدمات انجام شده عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح