تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 دی 1400 - 14:59
60 بازدید
کد خبر : 180153

قیمت مرغ در اراک ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان است/ رقم مصوب رسما عملیاتی نشد

قیمت مرغ در اراک ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان است/ رقم مصوب رسما عملیاتی نشد

ایسنا/مرکزی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در اراک ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان است و قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی عملا در کل کشور محقق نشد. مجید آنجفی ۲۷ بهمن ماه در صحن رسمی شورای شهر اراک با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی متولی

قیمت مرغ در اراک ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان است/ رقم مصوب رسما عملیاتی نشد

ایسنا/مرکزی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در اراک ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان است و قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی عملا در کل کشور محقق نشد.

مجید آنجفی ۲۷ بهمن ماه در صحن رسمی شورای شهر اراک با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی متولی تامین امنیت غذایی کشور است، افزود: در طول سال های اخیر علیرغم مشکلات، دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شده است به طوری که در سال گذشته بالاترین رشد اقتصادی در کشور مربوط به بخش کشاورزی بود.

وی با بیان اینکه ۸۲ درصد نیاز غذایی کشور در داخل تامین می شود، افزود: به لحاظ تولید مواد پروتئینی از جمله گوشت مرغ، ماهی، قرمز، تخم مرغ و شیر، جزو استان های تولیدکننده هستیم که مازاد آن به دیگر استان ها ارسال می شود.

آنجفی گفت: سال گذشته ۷۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد و برای امسال هم پیش بینی می شود به حدود تولید سال گذشته دست یابیم، در حال حاضر ۱۰ درصد از تولید سال قبل عقب هستیم و اگر مشکل تامین نهاده نداشته باشیم به این رقم تولیدی سال گذشته خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ تن مرغ در استان کشتار می شود، افزود: شب گذشته ۱۶۰ تن مرغ برای جبران تعطیلی های اخیر کشتار شد که ۱۲۰ تن در استان توزیع شده و باقی به عنوان مازاد به استان های دیگر حمل می شود و مشکلی در زمینه تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان مرکزی را بین ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان دانست و گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است که در کشور محقق نشد و دلیل آن بالاتر بودن هزینه تولید و نهاده های دامی است و مقرر شد که با نوسانی مشخص، قیمتی بالاتر از رقم مصوب تنظیم شود تا عرضه با مشکل روبرو نشود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا امروز میزان جوجه ریزی به دو میلیون قطعه رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان بهمن به ۲.۵ میلیون قطعه برسیم که رقم نرمالی است، افزود: صنعت مرغ کشور پس از صنعت نفت بالاترین میزان گردش مالی و سرمایه را دارد، اما در تامین نهاده های مورد نیاز مرغداری ها، وابسته هستیم، هر نوع وقفه و شوک در بازار به دلیل عدم تخصیص به موقع ارز مورد نیاز برای واردات نهاده هاست و این وقفه اثر مستقیم در جوجه ریزی واحدهای مرغداری دارد و عرضه هم دچار چالش می کند.

آنجفی در خصوص تخم مرغ بیان کرد: استان مرکزی ۷۰ درصد تولید مازاد تخم مرغ دارد و قیمت هر کیلو برای عرضه ۱۶ هزار تومان است، البته این موضوع مطرح شد که استفاده از هورمون در صنعت مرغداری اصلا وجاهت ندارد، شاید آنتی بیوتیک استفاده شود، اما به هیچ عنوان هورمون استفاده نمی شود.

وی با اشاره به بهره برداری از دو واحد دامداری بسیار بزرگ در زرندیه و ساوه در دهه فجر، بیان کرد: میزان تولید شیر در استان ۳۲۰ هزار تن در سال است که میزان تولید شیر با این دو واحد، ۸۰ هزار تن افزایش می یابد و قطعا با تکمیل این دو واحد، تولید شیر استان دو برابر افزایش پیدا می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در تولید ماهی و گوشت سفید ۴۳ درصد افزایش تولید در استان رقم خورده است. قیمت ها در طول سال های اخیر دائما رو به افزایش بوده است چراکه قیمت تولید بالا رفته است ولی با این وجود شاید کمترین افزایش قیمت در حوزه تولیدات غذایی رقم خورده است و باید جهت پایداری تولید اقدام شود.

وی در خصوص تامین میوه شب عید با تاکید بر اینکه امسال نسبت به سال های گذشته دیرتر اقدام شد، گفت: صحبت این بود که امسال دولت در بحث تامین میوه شب عید ورود نکند، اما با این وجود مسئولیت به وزارت صمت داده شد و سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر انتخاب شد که این امر کار را با تعلل مواجه کرد. با این وجود، خرید ۳۰۰ تن سیب سفید و قرمز و ۶۰۰ تن پرتقال در دستور کار قرار گرفت که خرید سیب از آذربایجان غربی انجام گرفت، پرتقال از شمال کشور در حال تامین است و تنظیم قیمت به ایام پایانی سال موکول می شود.

آنجفی با تاکید بر اینکه در طول سال های اخیر به دلیل شرایط کشور و تحریم ها، بنیه اقتصادی و ارزش پول ملی کاهش داشته است، افزود: در این سال ها افزایش قیمت به شکلی بوده است که فشار بر واحدهای تولیدی وارد شده است و این افزایش قیمت ها به دلیل مناسبات اقتصادی بوده است و ارز دولتی وارد شده به این بخش بدون مفسده نیست.

وی تصریح کرد: در نوسانات ایجاد شده در بازار مرغ طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی تعیین شد که ما موافق این قیمت نبودیم و حتی اعلام کردیم که این رقم مشکل زا می شود و عرضه را مختل می کند، برخورد با مرغدار را به دنبال خواهد داشت و مناسبات بازار را باید عرضه و تقاضا تعیین کند.

آنجفی نابسامانی در نهاد تصمیم گیر را نیز چالش دیگری دانست که موجب برهم خوردن شرایط بازار می شود و گفت: اگر تولید مرغ با جهادکشاورزی است باید روند عرضه نیز با این وزارتخانه و سازمان های تابعه باشد، اما به محض فرا رسیدن زمان اجرا، عرضه و نظارت به سازمان صمت داده شد و این دوگانگی چالش زا شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۶۰۰ نمونه محصولات متخلف ارزیابی شد و تنها سه مورد از نمونه ها سموم بالاتر از حد مجاز داشت. تاکنون گزارشی خاصی از مزارع یا محصولات و مشکلات کود و سم بیش از حد مجاز از سوی مراجع بهداشتی و ذیربط ارائه نشده است و تاکنون هم محصولات ورودی توسط سازمان ارزیابی نشده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با تاکید بر اینکه میزان مصرف کودهای شیمیایی در استان به شدت کاهش یافته است و به مصرف ۵۵ تن در طول سال رسیده در حالی که در گذشته ۱۲۰ تن بوده است، گفت: البته انار و پسته استان به شکل ارگانیک به اتحادیه اروپا صادر می شود.

این عضو هیات مدیره باشگاه آلومینیوم اراک همچنین با اشاره به حضور تیم فوتبال آلومینیوم در لیگ برتر اظهار کرد: سعی شد برای تیم هویت سازی شود، طراحی پیراهن انجام شد، نماد امیرکبیر حک و حتی شعار اراک نیز روی پیراهن درج شده است که بازخورد خوبی به همراه داشته است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح