تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 23:08
66 بازدید
کد خبر : 73627

لزوم تحقق شهرداری الکترونیک/ توجه به توسعه حمل و نقل عمومی

لزوم تحقق شهرداری الکترونیک/ توجه به توسعه حمل و نقل عمومی

ایسنا/فارس منتخب شورای ششم شیراز با بیان اینکه شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند، می‌تواند به یکی از اهداف مهم شورای ششم و مجموعه مدیریت شهری بدل شود، تاکید کرد که شورا و شهرداری ۲ بازوی مدیریت شهری محسوب می‌شوند که هدفشان تسهیل در امور مردم است. محمدحسن اسدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شهرداری و شورا

لزوم تحقق شهرداری الکترونیک/ توجه به توسعه حمل و نقل عمومی

ایسنا/فارس منتخب شورای ششم شیراز با بیان اینکه شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند، می‌تواند به یکی از اهداف مهم شورای ششم و مجموعه مدیریت شهری بدل شود، تاکید کرد که شورا و شهرداری ۲ بازوی مدیریت شهری محسوب می‌شوند که هدفشان تسهیل در امور مردم است.

محمدحسن اسدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شهرداری و شورا باید در راستای تسهیل امور مردم، دست به دست هم دهند، گفت: جهت‌گیری شورای ششم باید به سمت خدمات غیرحضوری، شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند باشد و از واسطه‌ها و دلالی جلوگیری شود.

اسدی با اشاره به اینکه هر کلانشهری مشکلات و چالش‌های خاص خود را دارد، گفت: یکی از مسائل کلی کلانشهرها مسائل محیط زیست، فرهنگ و شهروندی و حمل و نقل عمومی است. در کلانشهر شیراز هم باید برای بهبود وضعیت حمل و نقل در حوزه‌های تاکسی‌رانی، اتوبوس‌رانی و قطار شهری توجه ویژه‌ای داشت.

این منتخب شورای ششم شیراز با اشاره به ضرورت تکمیل خط دو متروی این کلانشهر حداکثر ظرف یکسال آینده، افزود: همچنین خط ۳ قطارشهری که به عنوان فاز دیگری از خط یک، مد نظر قرار گرفته و حد فاصل ابتدای بلوار دکتر شریعتی (معالی‌آباد) تا ابتدای شهرک گلستان را در بر می‌گیرد، باید حداکثر تا سال ۱۴۰۴ در دسترس شهروندان باشد.

اسدی با اشاره به لزوم بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومی، ادامه داد: دیدگاه بنده بر این است که در این دوره ۴ ساله شورای ششم، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری کنیم.

او همچنین با اشاره به فعالیت ۱۲ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در این کلانشهر، خاطرنشان کرد: با هماهنگی دولت، وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها باید شرایطی فراهم شود تا وضعیت تاکسی‌ها سامان یابد.

اسدی همچنین به مبحث توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است از این رو با نگاه ویژه‌ای به گردشگری مذهبی داشته باشیم و دسترسی به این حرم مطهر از ورودی شیراز (دروازه‌قرآن) را عملیاتی کنیم.

او ادامه داد: مسائل شهروندی از دیگر موضوعاتی است که در شورای ششم باید مدنظر قرار بگیرد، چرا که شیراز از دیرباز بعنوان شهر فرهنگ شناخته شده و عجین شدن آن با وجود مشاهیر، علما، بزرگان و دانشمندان در ادوار مختلف باید احیاء شود.

منتخب مردم شیراز در شورای شهر، مشکلات مناطق محروم از جمله حاشیه‌نشینی را از مهمترین چالش این کلانشهر عنوان کرد و افزود: مردم این مناطق از امکانات لازم برخوردار نظیر بهداشت و … محروم هستند و باید حریم شهر را در این دوره به نتیجه برسانیم.

اسدی اظهار کرد: همچنین روستاهایی که در حاشیه شهر ایجاد شده‌اند و تحت نظارت شهرداری نیستند و معضلاتی را در آینده برای شهر به دنبال دارد، باید ساماندهی و چاره‌ اندیشی شوند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح