تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 23:19
100 بازدید
کد خبر : 208382

مدیریت سرمایه شخصی

مدیریت سرمایه شخصی

  برای مدیریت سرمایه شخصی شما باید با علم مدیریت پول و موارد مربوط به آن نظیر فعالیت‌های مالی، پس انداز، کسب درآمد، خرج کردن و سرمایه‌گذاری را به خوبی آشنا باشید. معنای مدیریت در اینجا در واقع شامل تحلیل کردن وضعیت مالی کنونی، قابلیت پیش‌بینی نیازهای بلندمدت و کوتاه‌مدت و همچنین تنظیم یک برنامه

 

برای مدیریت سرمایه شخصی شما باید با علم مدیریت پول و موارد مربوط به آن نظیر فعالیت‌های مالی، پس انداز، کسب درآمد، خرج کردن و سرمایه‌گذاری را به خوبی آشنا باشید. معنای مدیریت در اینجا در واقع شامل تحلیل کردن وضعیت مالی کنونی، قابلیت پیش‌بینی نیازهای بلندمدت و کوتاه‌مدت و همچنین تنظیم یک برنامه جهت پوشش این نیازها است.

https://mr-vam.com/ 

برای انجام این فرآیند می‌بایست به محدودیت‌های مالی خودتان و همچنین نیازهای زندگی تمایلات اهداف و هزینه‌ها نیز توجه کنید؛ چرا که بستگی زیادی به این موارد دارد. به کمک این مدیریت شما می توانید با راه‌های حرفه‌ای جهت افزایش درآمد و همچنین تنظیم بودجه آشنا شوید. 

C:\Users\rayangostar\Desktop\17.jpg

مدیریت مالی

به زبان ساده در واقع مدیریت مالی توانایی شناخت وضعیت مالی خودمان در حال حاضر و همچنین بهترین استفاده ممکن نسبت به دارایی موجود است. شما با یادگیری این شیوه از مدیریت، متوجه خواهید شد که کجا پول خودتان را خرج کنید و در کجا پول خودتان را ذخیره کنید. 

به این ترتیب همیشه یک ذهن راهنما و پویا جهت تصمیم‌گیری درباره امور مالی دارید و بر اساس یک چهارچوب مشخص امور مالی خودتان را پیش می‌برید. بدیهی است که هوش اقتصادی با گذشت زمان و یادگیری روش‌های مختلف قوی‌تر می‌شود.

همچنین شما با مدیریت سرمایه شخصی به‌راحتی می‌توانید به اهدافی که برای خودتان تعیین کرده‌اید دست یابید. نکته قابل توجه در این باره این است که استانداردهایی برای شما وضع می‌گردد که به کمک آنها عملکرد امور مالی شما نیز مشخص می‌شود. در نهایت شما می توانید با مدیریت پول و سرمایه خودتان به استقلال و امنیت مالی برسید.

قانون ۲۰-۳۰-۵۰

این یک قانون مهم در مدیریت سرمایه شخصی بوده و اگر کمی به جزئیات بیشتر آن تأمل کنید، متوجه موارد بسیار مهمی خواهید شد. مطابق با این قانون شما قبل از خرج کردن پول خودتان می‌بایست آن را به سه بخش تقسیم نمایید.

هزینه‌های ضروری

این هزینه‌ها در واقع همان نیازهای ضروری نظیر اجاره خانه، خرید مواد غذایی، پرداخت وام و … است. در واقع باید شما به نحوی برنامه‌های خود را تنظیم کنید که این هزینه‌ها بیشتر از ۵۰ درصد درآمد شما نباشد.

انتخاب‌هایی که به سبک زندگی ارتباط دارد

این انتخاب‌ها در واقع همان خواسته‌ها و ترجیحات شما بوده که جزء هزینه‌های غیر ضروری است. مواردی مانند تفریحات، سینما رفتن، پوشاک غیرضروری و‌… که باید به نحوی برنامه‌ریزی شوند که بیشتر از ۳۰ درصد حقوق شما را شامل نشود. به نوعی این انتخاب‌ها به سلیقه شما مربوط می‌شود که باید مرز بین آن و کالاهای ضروری را تشخیص دهید.

اولویت‌ مالی

این بخش که در واقع فقط ۲۰ درصد درآمد شما را شامل می‌شود، جهت برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه مدت امور مالی است. مواردی مانند سرمایه گذاری‌ها، پس انداز و پرداخت بدهی و… در این دسته قرار دارند. متاسفانه اکثر افراد به این مورد توجه خاصی ندارند و حس بدی را پیدا می‌کنند.

با این که پول همه چیز در زندگی نیست اما در دنیای امروز برای داشتن یک حس خوب در کنار خانواده باید فکر آینده را نیز کرد. با سرمایه‌گذاری ۲۰ درصد از درآمد به هر طریقی که خودتان صلاح می‌دانید می‌توانید حس خوب زندگی را تجربه کنید. 

اهمیت مدیریت سرمایه شخصی

در واقع باید بدانید که مدیریت سرمایه شخصی به نوعی مدیریت ریسک بوده، چرا که مرزهای باریکی نسبت به یکدیگر دارند. وظیفه اصلی هر دو و هدف آن‌ها حفظ دارایی موجود و کاهش دادن ریسک است. برای اینکه بتوانید در یک بازه زمانی سود خوبی داشته باشید می‌بایست ریسک مشخصی را محتمل شوید.

بنابراین شما برای اینکه از ضررهای سنگین نیز دوری کنید می‌توانید از قاعده مدیریت ریسک نیز به خوبی بهره ببرید. همچنین علاوه بر آن مهم نیست که تجربه شما در این باره زیاد یا کم است، زیرا نباید بگذارید احساسات برای شما تصمیم‌گیری کنند باید آن‌ها را به خوبی کنترل نمایید.

به طور کلی شما با رعایت برخی از قاعده‌های مشخص مانند دوری از هیجان‌های کاذب، شناخت بازار، و مشخص کردن حد سود و ضرر می‌توانید در امور مالی و مدیریت آن بسیار موفق باشید. اگر به دنبال مشاوره هستید تا با شیوه‌های صحیح مدیریت سرمایه آشنا شوید، ما به شما مجموعه آقای وام را پیشنهاد می‌دهیم.

جمع بندی

به طور کلی امروزه به دلیل وجود فراز و نشیب‌های مختلف در طول زندگی، دانستن قاعده‌هایی مانند مدیریت سرمایه شخصی می‌تواند تاثیر بسزایی در امور مالی زندگی شما داشته باشد. به کمک این قوانین شما می‌توانید به راحتی دارایی‌های خود را حفظ کرده و برنامه‌هایی جهت افزایش آن تنظیم کنید.

آقای وام مطالب ارزشمندی را جهت آشنایی بیشتر شما با مدیریت سرمایه شخصی آماده کرده و شما با مراجعه به سایت آن می‌توانید با خدمات این مجموعه بیشتر آشنا شوید. مواردی نظیر دریافت وام با چک صیادی که می‌توانید تنها با یک چک که ضامن وام شما است تسهیلات خود را دریافت نمایید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح