تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 23:16
55 بازدید
کد خبر : 86049

ناقوسِ مرگ در باغات کرمانشاه

ناقوسِ مرگ در باغات کرمانشاه

عکس از آرشیو ایسنا/کرمانشاه این روزها صدای ناقوس مرگ در باغات کرمانشاه شنیده می شود و خشکسالی اثر بدی روی باغات استان بر جای گذاشته و اگر آب به این باغات نرسد، احتمال از بین رفتن بخشی از این باغات دور از انتظار نیست. منصور احمدی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت

ناقوسِ مرگ در باغات کرمانشاه
عکس از آرشیو

ایسنا/کرمانشاه این روزها صدای ناقوس مرگ در باغات کرمانشاه شنیده می شود و خشکسالی اثر بدی روی باغات استان بر جای گذاشته و اگر آب به این باغات نرسد، احتمال از بین رفتن بخشی از این باغات دور از انتظار نیست.

منصور احمدی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اثرات زیانبار خشکسالی بر باغات استان، اظهار کرد: از مجموع ۴۲ هزار هکتار سطح باغات استان، ۱۰ هزار هکتار آن درگیر کم آبی و خشکسالی است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۵ درصد باغات استان درگیر تنش آبی و بی آبی هستند، گفت: باید هر طور شده آب مورد نیاز باغات استان تامین شود، در غیر اینصورت با خشکی مواجه می شوند و در چنین شرایطی احتمال از بین رفتن کامل باغات دور از انتظار نیست.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: امسال قطعا افت عملکرد باغات استان را داریم و با وجودی که برداشت محصول از باغات استان انجام می‌شود، اما این باغات شدیدا درگیر تنش آبی و خشکسالی هستند.

وی گفت: بیشترین سطح باغات استان کرمانشاه در شهرستان‌های پاوه، کرمانشاه، صحنه و دالاهو قرار دارند و باغات این شهرستان‌ها بیش از سایر باغات در معرض خشک شدن قرار دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم به میزان تولیدات باغات استان داشت و گفت: در حالی که سال گذشته مجموع تولیدات باغی استان کرمانشاه ۳۱۰ هزار تن بود، امسال احتمالا کاهش ۲۹ هزار تنی معادل هشت درصد کل تولیدات باغی استان را شاهد باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه  برای جلوگیری از خشک شدن باغات استان حدود ۱۸۷ میلیارد تومان درخواست اعتبار داده ایم، گفت: در صورت تخصیص این اعتبار با استفاده از تانکر اقدام به آبیاری باغات خواهیم کرد، اما تاکنون هیچ اعتباری در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

احمدی در ادامه اشاره ای هم به تخصیص ۱۰ میلیون مترمکعبی آب برای آبیاری باغات منطقه اورامانات از سوی وزارت نیرو داشت و گفت: اگرچه مجوز تخصیص آب را دریافت کرده ایم، اما فعلا امکان استفاده از این آب به دلیل عدم وجود ایستگاه های پمپاژ در منطقه وجود ندارد.

وی ادامه داد: قرار است این میزان آب از بند هیروی و سد داریان در شهرستان پاوه تخصیص یابد، اما چون باغات شهرستان پاوه در بالادست بند هیروی قرار دارند عملا استفاده از آب آن تا قبل از تجهیز به ایستگاه پمپاژ امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: روز گذشته (۱۹ تیر) با حضور استاندار کرمانشاه تصمیماتی برای استفاده از آب تخصیص داده شده گرفته شده که امیدواریم نتایج این تصمیمات بتواند منجر به استفاده باغات از این آب شود.

 

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح