تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 - 14:36
55 بازدید
کد خبر : 30686

نبود پیوست فرهنگی در طرح‌ها باعث آسیب‌های اجتماعی در شهر شده است

نبود پیوست فرهنگی در طرح‌ها باعث آسیب‌های اجتماعی در شهر شده است

 نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: نبود پیوست و مطالعات فرهنگی در اجرای پروژه‌ها موجب آسیب‌های اجتماعی در شهر شده است.  حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های اقتصادی در کشور بدون مطالعات و پیوست فرهنگی انجام می‌شود، گفت: توجه به پیوست فرهنگی در اجرای پروژه‌های شهری چندین

نبود پیوست فرهنگی در طرح‌ها باعث آسیب‌های اجتماعی در شهر شده است

 نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: نبود پیوست و مطالعات فرهنگی در اجرای پروژه‌ها موجب آسیب‌های اجتماعی در شهر شده است.

 حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های اقتصادی در کشور بدون مطالعات و پیوست فرهنگی انجام می‌شود، گفت: توجه به پیوست فرهنگی در اجرای پروژه‌های شهری چندین بار توسط مقام معظم رهبری با عنوان مهندسی فرهنگی تأکید شده که البته مربوط به دولت خاصی نیست و این معضل در همه دولت‌ها وجود داشته است.
وی تصریح کرد: اگر طرحی در هر استان قرار است اجرا شود اما به پیامدهای مثبت و منفی آن توجه نکنیم، ایجاد بحران خواهد کرد، باید آسیب‌های فرهنگی را مدنظر قرار دهیم.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه برخی از قنات‌های همدان به دلیل ساختن ساختمان‌های غیر ضروری از بین رفته‌اند، بیان کرد: نمی‌شود مشکلات فرهنگی را با توسعه شهری ایجاد کرد و بعد انتظار داشت حوزه علمیه این آسیب‌ها را برطرف کند.
آیت‌الله شعبانی‌موثقی گفت: وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال قطعاً زمانن‌بر است اما از دولت انتظار نگاه فرهنگی در این طرح را داریم، نگاه فرهنگی در مسائل اقتصادی هم باید وجود داشته باشد.
امام جمعه همدان با طرح این سوال که آیا بلند مرتبه‌سازی‌ها در همدان ایجاد ترافیک نخواهد کرد، افزود: ساخت چهار میلیون مسکن در همدان باید با توجه به معماری ایرانی اسلامی و با پیوست فرهنگی ساخته شود تا به فرهنگ دینی هم کمک شود نه اینکه بعد از ساخت این مسکن‌ها باعث ایجاد فاصله طبقاتی، ترافیک، آسیب‌های اجتماعی و … شویم.
نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن اعتراض به اجتماع ساختمان‌های اداری در منطقه‌ای خاص در شهر همدان، اظهارکرد: تجمع ساختمان‌های اداری مهم در نقطه‌ای خاص باعث به‌وجود آمدن مناطق بالاشهر و پایین شهر خواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: دولت برنامه‌های خوبی برای کنترل قیمت‌های اساسی دارد که حتما اجرای آن طولانی خواهد بود اما می‌تواند برای اقلامی که مردم به طور روزانه با آن‌ها سر و کار دارند مثل مرغ، تخم مرغ و برنج برنامه‌های کوتاه مدت داشته باشد و سریع‌تر آن را سامان دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نباید با ایجاد دهه‌های محسنیه، زینبیه، صادقیه و ..‌. در عزاداری‌ها باعث به وجود آمدن پدیده‌ای شویم که زمینه هتک حرمت به ائمه را فراهم کند، این دهه‌ها با سیره اهل بیت سازگار نیست و برخلاف مرجعیت شیعی است و اگر کسی هم بخواهد عزاداری کند نباید آن را به پدیده تبدیل کند.
وی در خصوص کیفیت شکرگزاری از منظر امام رضا علیه السلام گفت: بر نعمت‌هایی که پروردگار بر شما داده شاکر باشید و اگر خدا به شما ثروت داده نباید آن را در راه معصیت هزینه کنید.
امام جمعه همدان با بیان اینکه تقوا، استغفار و توبه می‌تواند مشکلات را برطرف کند البته که این تنها راه نیست و باید مدیریت اقتصادی نیز داشت، افزود: هیچ چیز به اندازه گره‌گشایی از بندگان نمی‌تواند شاکر بودن به خدا را نشان دهد.
آیت الله شعبانی‌موثقی تصریح کرد: داشتن محبت نسبت به مسکینان و تنفر از مستکبرین از شاخص‌های رضایت خدا از ما است.
وی با اشاره به هفته وقف، افزود: برخی از ساختمان‌های درحال ساخت حوزه علمیه که سال‌ها به تعویق افتاده بود، امروز با وقف درحال پیشرفت است، خیلی از فعالیت‌های قرآنی بودجه ندارند که علاوه بر همراهی شورای شهر، می‌توان با وقف در این امور به گسترش فعالیت‌های این چنینی کمک کرد.
امام جمعه همدان در پایان ایراد خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه اظهارنظر در خصوص واکسیناسیون کرونا امری تخصصی است، گفت: عده‌ای با واکسیناسیون مخالف هستند و ایجاد واکسن هراسی می‌کنند که این اشتباه است، به دلیل اینکه بیشتر افراد متخصص در این زمینه بر واکسیناسیون تاکید دارند پس عقل بر انجام آن حکم می‌کند و امیدوارم با تسریع در آن بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح