تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 1:16
68 بازدید
کد خبر : 100507

پیامبر (ص) در کتاب‌ها

پیامبر (ص) در کتاب‌ها

ایسنا/اصفهان مبعث پیامبر اکرم (ص) را باید بزرگ‌ترین حادثۀ تاریخ بشریت دانست؛ زمانی که بزرگ‌ترین سفیر، برانگیخته می‌شود تا آخرین پیام آسمان را به زمین و زمینیان برساند. حضرت محمد(ص) پیامبری است که برای اتمام اخلاق مبعوث شد و حتی به شهادت دانشمندانی که آیین او را برنگزیده‌اند، مؤثرترین چهره در تاریخ فکر و تمدن بشری بوده

پیامبر (ص) در کتاب‌ها

ایسنا/اصفهان مبعث پیامبر اکرم (ص) را باید بزرگ‌ترین حادثۀ تاریخ بشریت دانست؛ زمانی که بزرگ‌ترین سفیر، برانگیخته می‌شود تا آخرین پیام آسمان را به زمین و زمینیان برساند.

حضرت محمد(ص) پیامبری است که برای اتمام اخلاق مبعوث شد و حتی به شهادت دانشمندانی که آیین او را برنگزیده‌اند، مؤثرترین چهره در تاریخ فکر و تمدن بشری بوده است. پیامبری که معجزۀ جاوید او کتاب است، زیبنده نیست که پیروانش با کتاب و کتاب‌خوانی بیگانه باشند و ما باید بیش از هر امتی همراه و همنوا با کاروان کتاب و کتاب‌خوانی باشیم. امروز چند کتاب را با موضوع این شخصیت بی‌نظیر تاریخی معرفی می‌کنیم، باشد که برکت عمر و کار ما به حساب آید.

مدایح محمدی در شعر فارسی 
این کتاب را احمد بیرجندی گردآوری و انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر کرده است. بیرجندی در مقدمه کتاب می‌نویسد: «بسیاری از شاعران نام‌بردار زبان فارسی قصاید بلند و  چکامه‌هایی ارجمند پرداخته اند؛ نظامی گنجوی و خاقانی و جمال‌الدین عبدالرزاق و کمال‌الدین اسماعیل و سعدی و مولوی و… اشعار زیادی در آثار خود را به نعت آن سرور عالم اختصاص داده‌اند. بدین ترتیب، در این مجموعه که فعلا در دسترس شماست، تنها از اشعار ۳۶ تن از شاعران بهره برده‌ام.» بیرجندی در این مجموعه از فردوسی شروع کرده و آخرین شعر مربوط به نوری گیلانی است. کتاب در ۱۶۰ صفحه تنظیم شده و با شرح واژه‌های مشکل اشعار و همچنین زندگینامۀ کوتاه شاعران همراه است.

قاف
«قاف»، با عنوان فرعی «بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از سه متن کهن فارسی» با ویرایش یاسین حجازی و همت انتشارات شهرستان ادب، مطالبی خواندنی و زیبا را به ارمغان آورده است. حجازی درباره این اثرش می‌نویسد: «ویراستار در بازخوانی این سه کتاب کهن؛ تفسیر سور آبادی (قرن پنجم) و شرف النبی (قرن ششم) و سیرت رسول الله (قرن هفتم)  عناصر دراماتیک متن را جدا کرده است. جز دیالوگ و ایماژ،  هر چه روایت تخت یا توضیح را کنار گذاشته و هر تصویر و هر پاره گفتگو را در صفحه‌ای مجزا آورده و پاراگراف‌ها را نگاتیوهایی فرض کرده است که به ترتیب تقریبی زمانی و ضرباهنگ چنان بایست به هم می‌چسبید که اولا صفحات برای خواننده بی‌وقفه ورق بخورد و ثانیا او بتواند از کنار هم چیدن هر یک از این صفحه‌ها به مانند کاشی‌هایی کوچک، طرح بزرگ پایانی را خودش کامل کند.» این کتاب در ۱۱۶۳ صفحه تنظیم شده است.

چهل حدیث از پیامبر اعظم (ص)
کتاب «چهل حدیث از پیامبر اعظم (ص)» مجموعه چهل حدیثی است که انتشارات به‌نشر از حضرات معصومین کار کرده است. کتاب با همۀ کوچکی‌اش دارای چند ویژگی است که یکی از آن‌ها انتخاب چهل حدیث از آن حضرت و ترجمۀ آن است و دوم این که ذیل هر حدیث، باعی‌ای از حسین ابراهیمی با محتوای همان حدیث آمده است.

شیوه همسرداری پیامبر (ص) به گزارش قرآن و سنت 
کتاب «شیوه همسرداری پیامبر(ص) به گزارش قرآن و سنت» به قلم احمد عابدینی و با همت انتشارات هستی‌نما روانه بازار نشر شده است. کتاب حاضر کوشیده که در ۱۷۴ صفحه پرتویی از خورشید سیره زندگی نبی مکرم اسلام (ص) را در خانه، برگیرد و بازنماید.

بررسی تاریخی صلح‌های پیامبر (ص)
این کتاب، با قلم حامد منتظری مقدم و همت مرکز انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی جهت استفاده عموم علاقمندان با تاریخ صدر اسلام آماده شده است.  این کتاب شامل چهار بخش پیشینه تاریخی،  صلح‌های پیش از حدیبیه،  صلح حدیبیه و صلح‌های پس از حدیبیه است و در ۲۰۰ صفحه تهیه و تنظیم شده.

سلام بر خورشید
کتاب سلام بر خورشید، با عنوان فرعی «داستان درخشان زندگی خاتم پیامبران (ص)» در پنج جلد و با قلم سید علی اکبر حسینی و به همت انتشارات اطلاعات در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. جلد اول با موضوع عشق مقدس تا سرآغاز هجرت، جلد دوم با موضوع از هجرت الهی تا وصلت آسمانی، جلد سوم با موضوع  غزوه خونین احد تا پیامدهای جنگ احزاب، جلد چهارم با موضوع حرکت به سوی مکه تا معرفی اهل بیت و جلد پنجم با موضوع غزوه تبوک تا رحلت پیامبر است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح