تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 20:22
50 بازدید
کد خبر : 134087

چرا ایران در توسعه صادرات ناموفق است؟

چرا ایران در توسعه صادرات ناموفق است؟

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید، برخی مقدمات مهم صادراتی همواره در ایران فراموش شده و همین موضوع راه را بر افزایش این آمار بسته است. جلال ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی کشوری قصد حضور در یک بازار صادراتی جدید را دارد یا می‌خواهد کالایی جدید در بازاری که

چرا ایران در توسعه صادرات ناموفق است؟

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید، برخی مقدمات مهم صادراتی همواره در ایران فراموش شده و همین موضوع راه را بر افزایش این آمار بسته است.

جلال ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی کشوری قصد حضور در یک بازار صادراتی جدید را دارد یا می‌خواهد کالایی جدید در بازاری که قبلا در آن حضور داشته بفروشد، نیاز به بازاریابی دارد و این موضوع را در سطح بین المللی رایزن‌های اقتصادی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در تجارت ایران همواره نقش رایزنان اقتصادی نادیده گرفته شده، بیان کرد: نخستین ویژگی رایزن این است که به تجارت و اقتصاد مسلط باشد و قواعد بین المللی را به خوبی بداند. پس از آن رایزن باید اطلاعات دقیقی از محل عزیمت خود داشته باشد و سنت و آداب و رسوم آن کشور را درک کرده، اقدامات خود را بر همان اساس تعریف کند.

رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه افزود: توجه دقیق به اقلام صادراتی و وارداتی کشور میزبان، زیرساخت‌های فعال در این کشور و نقشه‌ای که از آینده اقتصادی آن وجود دارد دیگر ملزوماتی است که یک رایزن باید در اختیار داشته باشد تا در زمان ارسال گزارش در اختیار تجار قرار گیرد.

ابراهیمی با اشاره به برخی مشکلات داخلی که در مسیر صادرات خود را نشان داده، تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در این حوزه توجه صرف به تهران و مرکز است، در حالی که امکان به وجود آوردن زیرساخت‌های صادراتی در نقاط مختلف کشور به خصوص استان‌های همجوار با مرز وجود دارد. اگر اتاق‌های بازرگانی و سازمان‌های صنعت و معدن هر استان، نسبت به کسب اطلاعات لازم از فعالان اقتصادی اقدام کنند و سپس فرصت‌های صادراتی موجود را در اختیار آنها بگذارند، قطعا میزان صادرات افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برای افزایش صادرات به هر کشور، باید برنامه ریزی مخصوص به همان کشور را نیز در دستور کار قرار داد، تشریح کرد: برای مثال در ارتباط با ترکیه ما باید مشکلات مربوط به حمل و نقل را کاهش دهیم و از شرکت‌هایی که در این حوزه فعالند حمایت کنیم. با مدرن کردن زیرساخت‌های جابجایی کالا و گمرک نیز می‌توان با کاهش مشکلات اجرایی، شانس افزایش بالقوه صادرات را بالا برد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

تعمیر فیش پرینتر لیبل پرینتر بارکدخوان لیبل زن

هزینه ترجمه

خرید پکیج شوفاژکار

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

سایت طلا

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک

بهترین صرافی ارزدیجیتال

 

 

پارتیشن ام دی اف

خرید دمپایی و صندل عمده

 

تعمیر لباسشویی

دوره ICDL در تبریز

گرافیت پرسولفور

خرید ممبر گروه

مرجع قیمت خرید و فروش گندله

آموزش حسابداری

تقویت انتن موبایل

شیشه اتوموبیل

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح