تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 19:33
66 بازدید
کد خبر : 20420

یک دقیقه خنده؛ ۴۵ دقیقه آرامش

یک دقیقه خنده؛ ۴۵ دقیقه آرامش

 سرپرست تیم بین‌المللی خنده درمانی در کشور گفت: اگر شما یک دقیقه بخندید، آن خنده حداقل ۴۵ دقیقه آرامش به همراه دارد؛ بیماری‌ها را از شما دور کرده و حتی شرایط سخت را راحت تر می‌کند. شاید از همان زمانی که “رامبد جوان” برنامه‌ای با محوریت خنده ساخت و به همه ما بارها اعلام کرد

یک دقیقه خنده؛ ۴۵ دقیقه آرامش

 سرپرست تیم بین‌المللی خنده درمانی در کشور گفت: اگر شما یک دقیقه بخندید، آن خنده حداقل ۴۵ دقیقه آرامش به همراه دارد؛ بیماری‌ها را از شما دور کرده و حتی شرایط سخت را راحت تر می‌کند.

شاید از همان زمانی که “رامبد جوان” برنامه‌ای با محوریت خنده ساخت و به همه ما بارها اعلام کرد که صدها مقاله در این زمینه و تاثیر آن بر احساس رضایت از زندگی خوانده و بارها و بارها برایمان تکرار کرد که حتی خنده مصنوعی و نه از ته دل نیز حال درونیمان را بهتر می‌کند، برای اولین بار فهمیدیم که لب‌های خندان چه تاثیری روی شادابی قلبمان دارد.

به مثابه حافظ که می‌گوید: “جریده رو که گذرگاه عافیت تنگ است”؛ اکنون در شرایطی قرار گرفته‌ایم که هر لحظه سلامت ما در معرض تهدید است؛ تهدیدی که تنها با دوری از استرس و خندیدن بدون بی خیالی می‌توان از آن رهایی یافت؛ شاید این بهترین راه باشد. خنده زبان مشترک تمام انسان‌های دنیاست و امری لازم و ضروری برای زندگی؛ خنده‌ای که برای پاسداشت آن، روزی در جهان تدارک دیده شده است.

اثراتی مافوق تصور

سارا ملک کیانی، سرپرست تیم بین‌المللی خنده درمانی که به صورت خیریه برای آوردن شکوفه لبخند بر لبان مردم تمام استان‌ها فعالیت می‌کند به ایسنا گفت: خندیدن، یک احساس آرامش را برقرار می کند؛ جالب است بدانید کسی که می خنداند، بیشتر از شنونده اثر مفید بر بدن خود به جای می‌گذارد.

وی افزود: خنده باعث ایجاد ارتباط اجتماعی بهتر و بیشتر با مردم می شود و مردم دوست دارند که با آن فرد رابطه داشته باشند؛ از همه مهم تر باعث کاهش درد دیگران می شود، پس اثر خوبی برای فردی که مردم را می‌خنداند، دارد.

سرپرست تیم بین‌المللی خنده درمانی بیان کرد: خنده، گنجایش ریه را بالا می‌برد و باعث می‌شود اکسیژن بیشتری وارد خون شود، بنابراین بیماری‌های ریوی مثل برونشیت را از بین می‌برد؛ میزان قند خون را کم می‌کند؛ خنده، قاتل بیماری‌هاست؛ خنده موجب افزایش اکسیژن رسانی و ماد غذایی به سلول می‌شود.

وی با بیان اینکه خنده باعث تخلیه احساسات منفی و رفع استرس فرد شده و در کاهش فشار خون موثر است، افزود: خنده باعث افزایش ترشح آندرفین وسروتونین شده که در نتیجه ترشح این دو هورمون باعث سلامتی و شادابی بیشتر فرد می‌شود.

سرپرست تیم بین‌المللی خنده درمانی با بیان اینکه خنده باعث تعادل در کارکرد هر دو نیمکره مغز می‌شود، افزود: بالابردن سطح شادی در بین افراد به خصوص بانوان و کودکان و ایجاد سرور دائمی در قلب افراد از اهداف تشکیل این تیم است.

وی با اشاره به اینکه تاکتیک‌های خنده درمانی این گروه برمبنای اصول اثبات شده علمی است، تصریح کرد: : خنده بر روی بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی تاثیرگذار است و امروزه واژه خنده درمانی در کنار موسیقی درمانی، تئاتر درمانی و مواردی از این دست، وارد واژگان درمانی شده و مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست تیم خنده درمانی بین‌المللی بیان کرد: در تمام بیماری‌های روانی ردپایی از استرس و اضطراب وجود دارد، تا جایی که برخی روانشناسان بر این عقیده‌اند که اضطراب مادر همه بیماری‌های روانی است و در یوگای خنده، از خنده به عنوان شکلی از ورزش یاد می‌شود و در این کلاس‌ها افراد یاد می‌گیرند خنده را به صورت یک تمرین انفرادی انجام دهند و تجارب عمیقی را با آرامبخشی خنده، تجسم و تنفس یوگایی به دست آورند.

وی افزود: در هنگام خندیدن ۱۷ ماهیچه از صورت و ۸۰ ماهیچه در دیگر نقاط بدن درگیر می‌شوند؛ در حالی که گریه و اخم کردن ۴۰ عضله را تنها در صورت به کار می‌گیرند؛ بنابراین چرا نخندیم؟. مشکلات همیشه وجود دارند ولی باید با خنده از کنارشان رد شد؛ ا خود بپرس با خنده رد شوی بهتر است یا گریه؟.

سرپرست تیم خنده درمانی بین‌المللی بیان کرد: خندیدن باعث کاهش افکار منفی می‌شود؛ افکار منفی وقتی به طور دائم وجود داشته باشند تغییرات شیمیایی مضری در بدن ایجاد می‌کنند و با آزاد کردن هورمون‌های استرس، سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند؛ بنابراین می‌بینیم برای مقابله با کرونا نیز خنده اثرات خوبی دارد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

پراپ رابین سود

دانلود استوری اینستاگرام

ادکلن بلک افغان

تلویزیون سامسونگ du7000

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

خرید الکتروموتور

یخسازی قالبی

قیمت باتری ماشین با ارسال و نصب رایگان

پچ پنل فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

تعمیر کولر گازی در تهران

قیمت آجر

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی

خرید صندلی پزشکی

لوازم یدکی تاپ یدک

قیمت باتری سرفیس

گلند فلکسیبل

هزینه سفر به مشهد

خرید دیزل ژنراتور

 

هزینه ترجمه

 

آموزش محاسبه حق سنوات و پایه سنوات 1403

 

قیمت فنس

 

رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

خرید دمپایی و صندل عمده

 

 

 

 

خرید ممبر گروه

 

 

 

 

 

خرید ووچر پرفکت مانی بدون ثبت نام

نانوسان

چاپ کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید فیلم استرچ

 

 

 

 

 

 

سمپاشی ساس

 

 

آجر نسوز

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح